Febrer

11/02/2019 | SCP

Febrer
Recurs d'imatge violencia-obstetrica index

Violència obstètrica durante la pandèmia

L'equip investigador ha constatat també que la lactància materna ha estat significativament qüestionada durant el primer any de COVID-19.

Recurs d'imatge coeducacin-neurociencia index

Coeducació: què diu la neurociència?

Sonia Reverter Bañón, professora titular de Filosofia, Universitat Jaume I

Recurs d'imatge espaitec-spender index

Projecte SPENDER

En la iniciativa desenvolupada en l'UJI.>LAB, el livinglab d’Espaitec, participa l'estudiantat del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de l’UJI i l'Associació de Parkinson de Castelló.

Recurs d'imatge cueva-del-arco-cieza index

«Nova porta a la prehistòria»

Els professors Ignacio Martín (Universitat de Múrcia) i Dídac Román (UJI-Castelló) ja han apreciat mostres de l'existència de l'ós cavernari.

Recurs d'imatge pei-energia index

Millora energètica

Els estudis han aconseguit més de tres-cents mil euros del Pla Estatal d’Investigació Científica, Tècnica i d’Innovació 2021-2023.

Recurs d'imatge como-moldea-estres-cerebro index

Com modela l'estrès el nostre cervell? La infància és el període crític

Aroa Mañas Ojeda, estudiant del Programa de Doctorat de Ciències Biomèdiques i Salut, i Esther Castillo-Gómez, professora titular d'Anatomia i Embriologia Humana. Investigadora principal del grup NEST. Departament de Medicina. Universitat Jaume I.

Recurs d'imatge aprenentatge-servei-Stanford-award index

Aprenentatge-servei amb col·lectius vulnerables

La Universitat de Stanford (EUA) i l’Associació Internacional per a la Investigació en Aprenentatge-Servei i Participació Comunitària han comunicat al grup ENDAVANT la concessió del prestigiós premi IARSLCE a la diversitat, l’equitat i la inclusió.

Recurs d'imatge dia-dona-xiqueta-ciencia index

Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

L’UJI commemora el Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència amb diverses activitats institucionals i la intervenció de les seues científiques en xarrades i col·loquis.

Recurs d'imatge bacteries-fixadores-nitrogen index

Fixació de nitrogen en cítrics

La Diputació de Castelló finança amb 67.500 euros el projecte que realitza personal del Grup de Bioquímica i Biotecnologia de l'UJI.

Recurs d'imatge aula-arqueologia index

Aula d’Arqueologia Mediterrània

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, han signat un conveni per a la creació de l’Aula d’Arqueologia Mediterrània, que té com a objectiu impulsar activitats de recerca, formació i divulgació vinculades al patrimoni arqueològic de Borriana i de la província de Castelló.

Recurs d'imatge benestar-social-majors-diputacio index

Benestar psicològic dels majors

L’informe presentat pel president de la Diputació, José Martí, i la vicepresidenta i diputada de Benestar Social, Patricia Puerta, ha sigut realitzat per un equip de la Universitat Jaume I.

Recurs d'imatge espaitec-discapacitat-integrada index

Projecte «Discapacitat Integrada»

L’UJI.>LAB, el LivingLab d’Espaitec, impulsa el projecte cocreatiu «Discapacitat Integrada» amb la prova de concepte i validació del prototip de l’aplicació «Mi Vida Más Fácil».

Recurs d'imatge repartiment-etic-vacunes index

Repartiment ètic de les vacunes

Els investigadors de la Universitat de Zurich i l'UJI qüestionen l'actual repartiment perquè vulnera principis de l'ètica mèdica.

Recurs d'imatge catedra-altadia-coneixement-ceramic index

Càtedra Altadia del Coneixement Ceràmic

La Càtedra Altadia del Coneixement Ceràmic preservarà els coneixements del sector ceràmic mitjançant la publicació d'una Enciclopèdia en Tecnologia Ceràmica.

Recurs d'imatge publicacions-biblioteca-aules index

Novetats editorials col·lecció «Biblioteca de les Aules»

La Universitat Jaume I i la Diputació de Castelló han presentat les novetats editorials de la col·lecció «Biblioteca de les Aules», editada conjuntament, amb els títols «La desamortització de Madoz a la província de Castelló», 1855-1900, de Joaquim Comas, i «La radio en Castellón desde 1933», de José María Arquimbau.

Recurs d'imatge argumentari-anti-feminista index

Discursos antifeministas

La crítica als conceptes de sexe i gènere, les subvencions públiques o l'associació amb el comunisme són alguns dels arguments esgrimits contra el moviment feminista.

Recurs d'imatge pei-linguistica index

Linguïstica anglès i espanyol

Els estudis han aconseguit més de setanta mil euros del Pla Estatal d’Investigació Científica, Tècnica i d’Innovació 2021-2023.

Recurs d'imatge adhesio-CoARA index

Avaluació qualitativa investigació

La universitat pública de Castelló s’ha adherit a l’Acord sobre la reforma de l’avaluació de la investigació europeu de CoARA.

Recurs d'imatge los_retos_de_prescindir_de_gases_de_efecto_invernadero_en_frigorificos_y_aires_acondicionados index

Els reptes de prescindir de gasos d'efecte d'hivernacle en frigorífics i aires condicionats

Adrián Mota Babiloni, investigador postdoctoral en Màquines i Motors Tèrmics, Universitat Jaume I de Castelló.