Estudis, projectes i articles sobre la COVID-19

16/04/2020 | SCP

Gmail

La universitat pública de Castelló ha oferit la seua infraestructura i el seu material a les autoritats sanitàries per a contribuir a mitigar els efectes de la pandèmia causada pel coronavirus. Diversos grups d’investigació treballen actualment en diferents projectes d’investigació per a conèixer més dades sobre la malaltia, com aturar-la o facilitar la tasca del personal sanitari amb les eines necessàries. A més a més, el personal científic ofereix, des de distints camps de coneixement,  propostes per a explicar i suportar aquesta situació de crisi, aportant, amb la seua visió especialitzada, les dades i recomanacions dels últims estudis científics.

Estudis, projectes i articles sobre la COVID-19

Estudis, investigacions i recursos

L'ús de WhatsAPP en la comunicació municipal

L'estudi prova que les plataformes digitals i especialment els serveis de missatgeria instantània mòbil com ara WhatsApp, han esdevingut eines imprescindibles per als consistoris.

Intel·ligència emocional i desenvolupament laboral

Els investigadors de l’UJI han realitzat un estudi amb més de mil cinc-cents professionals i proposen polítiques d’autoprotecció i foment de la salut per a afavorir la confiança del personal.

Màscares biocides, reutilitzables i biodegradables

Han publicat un article en la revista ACS Applied Materials & Interfaces en el qual han analitzat els diferents mètodes de fabricació dels diferents tipus de màscares.

Opinions científiques

Joves, temporalitat i precarietat laboral

Vicente Castelló, professor de la Universitat Jaume I i membre de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local.

COVID-19, països empobrits i el cas de Colòmbia

Article del professor Román Restrepo Vila i l'estudiant d'Administració Ambiental i Sanitària Ana Sofía Zapata Hainaut de la Universitat d'Antioquia (Colòmbia).

La perpètua bretxa de gènere en les dades, també en la vacuna contra la COVID-19

Article de la professora Desirée Mena Tudela publicat amb motiu del Dia Internacional de les dones i les xiquetes en la ciència, en la web de l'Associació per a la Promoció i Investigació científica i cultural de la Lactància Materna (APILAM).

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions