Concurs «Research Pitches»

16/03/2018 | SCP

Imatge publicitària

Edició 2018 | Edició 2017 | Edició 2016 |

Una de les principals funcions de la universitat és la investigació. Dins de la política d’impuls i foment de la divulgació científica, així com de la promoció dels Grups d’Investigació de les universitats, la Universitat Jaume I ha considerat oportú premiar els investigadors i investigadores que millor aconseguisquen explicar i transmetre a un públic no especialitzat algun dels projectes d’investigació que estiguen portant endavant.

L’objectiu és que puguen transmetre al públic general per què el seu treball és important i quina és l’aportació a la societat que estan duent a terme amb aquest. Amb això es pretén conscienciar els futurs investigadors i investigadores de la importància de divulgar la seua feina, contribuir a la cultura científica de la societat, així com aconseguir la promoció i difusió dels resultats d’investigació, ja que la comunicació de la ciència és una via per a obrir noves oportunitats que es tradueixen en prestigi i possibilitats de patrocini per als seus projectes.

El Concurs Research Pitches planteja al personal investigador el repte d’explicar algun dels seus projectes d’investigació en una intervenció limitada en el temps, i fer-ho mitjançant un llenguatge senzill i assequible al gran públic. El seu objectiu és acostar la seua feina com a personal investigador o com a grup a la societat i, al mateix temps, inculcar l’interès en la divulgació i difusió de la ciència, així com promoure el prestigi i les possibilitats de patrocini de les seues activitats. Aquest objectiu és compartit pel Banco Santander dins de la seua política de col·laboració.