Videoblog Ciència TV

Fins la data

Rastrejant antibiòtics: projecte MicroMón@UJI

13/06/2024

Experiment del projecte de recerca d'antibiòtics MicroMón@UJI durant l'edició de 2024 de Firujiciència.

Fa força l'aire?

06/06/2024

Diversos experiments sobre la força de l'aire per alumnat del Col·legi La Magdalena de Castelló de la Plana durant l'edició de 2024 de Firujiciència.

Equips de secundària contribueixen a conèixer la salut del sòl

22/05/2024

Centres i entitats de la província de Castelló han contribuït a conèixer la salut del sòl d’Espanya dins del projecte «Vigilants del sòl», una iniciativa de ciència ciutadana de la Fundació Ibercivis i el Centre d’Investigació i Tecnologia Agroalimentària d’Aragó, de la qual la Universitat Jaume I de Castelló era ambaixadora.

L’UJI es converteix en l'epicentre del Dia Internacional de la Llum a Espanya

16/05/2024

Aquesta commemoració ens recorda la rellevància que la ciència i la tecnologia d’aquest fenomen tenen en la vida quotidiana de les persones i del planeta.

L'UJI avança en la reforma del sistema d'avaluació de l'activitat científica en el marc de CoARA

13/05/2024

És una de les primeres institucions de l'estat espanyol a aprovar i publicar el pla que inclou la consulta a la comunitat investigadora.

La tercera edició del concurs Water Rockets supera les xifres de l'any passat amb més de 400 participants a l'UJI

10/05/2024

Aquesta activitat, dirigida a alumnat de primària, secundària, batxillerat i FP de la Comunitat Valenciana, té com a objectiu motivar a l'estudiantat en l'àmbit científic a partir del disseny, construcció i llançament d'un coet d'aigua.

La Fe enquesta a 100 pacients amb aneurisma d'aorta per a avaluar l'impacte sobre la seua qualitat de vida

10/04/2024

La Universitat Jaume I ha traduït i adaptat culturalment l'enquesta de l'estudi que té per objectiu que el pacient participe de manera activa en la presa de decisions que l'afecten.

El desè aniversari de Firujiciència congrega més de tres mil persones al campus

20/03/2024

S’hi ha repartit un catàleg amb les imatges seleccionades en el repte d’il·lusions òptiques, en el qual han participat vuit centres de Castelló.

Bona pràctica d’investigació inclusiva: lluita contra el tràfic d’éssers humans

02/01/2024

Les professores Auxiliadora Sales i Reina Ferrández han realitzat un estudi sobre l’estat de la investigació inclusiva en la universitat. En aquest vídeo, la codirectora del Centre d’Estudis sobre Administració de Justícia, Andrea Planchadell, explica com s'ha incorporat la participació d’agents del sistema judicial, policial i dels serveis socials en l’anàlisi dels aspectes processals de major transcendència en la lluita contra el tràfic d’éssers humans.