Febrer

Febrer
Recurs d'imatge actuacions-arqueologiques index

Actuacions arqueològiques

El grup d'investigació «Antiqua. Història Antiga i Arqueologia» ha dut a terme dos projectes en el marc del Pla d’Actuacions Arqueològiques de la Universitat.

Recurs d'imatge universitat-responde-identitats-nacionals index

«¿Cómo y cuándo nacieron las identidades nacionales?»

Vicent Baydal, professor de l’Àrea d’Història del Dret i de les Institucions de l’UJI, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde».

Recurs d'imatge convocatoria-residencies-planeta-debug index

Convocatòria residències d’artistes Planeta Debug

El termini per a presentar projectes s’ha obert aquesta setmana i conclou el pròxim 15 de març.

Recurs d'imatge cova-del-moro index

Protecció per a la Cova del Moro

Demanen una major protecció d’aquest indret, sotmès des del seu descobriment en 1898 a excavacions clandestines i danys pel desenvolupament urbanístic.

Recurs d'imatge film-plastic-anticovid index

Film plàstic anticovid

AlpFilm Protect PVC ja està disponible en el mercat.

Recurs d'imatge itc-orange-bat index

ORANGE.BAT

La planta pilot a gran escala prevista es desplegarà prop de Castelló, en un dels clústers industrials ceràmics més importants d'Europa, que concentra el 95% de la indústria ceràmica d'Espanya i el 33% de les emissions de CO₂ de la regió.

Recurs d'imatge ethna-investigaci-responsable index

Cap a una investigació més responsable

«Els resultats constitueixen una base essencial per a progressar en el nostre objectiu de desenvolupar una estructura de governança que es caracteritze per la transparència, la participació i la corresponsabilitat», ha afirmat Elsa González de l'UJI.

Recurs d'imatge tesi-maria-montroy index

Subtitulació per a la cooperació

La doctoranda de la Universitat Jaume I Maria Montroy Ferré ha defensat la seua tesi doctoral sota el títol «La subtitulació com a eina per a la cooperació: el cas de São Tomé i Príncipe».

Recurs d'imatge inam-nous-equips index

Equips dirigits per científiques a l'INAM

L’INAM ha incorporat dos nous grups: l’equip BIOSUPRAMAT, coordinat per Beatriu Escuder, i el grup NEUROBIOTEC, dirigit per Ana Sánchez.

Recurs d'imatge malas-practicas-etica index

Estudi males pràctiques

Els resultats mostren com, segons el 91,5% dels enquestats, les males pràctiques en la publicació científica estan proliferant.

Recurs d'imatge quimica-sostenible index

Química sostenible contra els bacteris i l'amenaça terrorista

El consorci format per la universitat pública de Castelló i les dues empreses ha sigut seleccionat pel programa Defence and Security Accelerator del govern britànic.

Recurs d'imatge opinio-desiree-mena index

La perpètua bretxa de gènere en les dades, també en la vacuna contra la COVID-19

Article de la professora Desirée Mena Tudela publicat amb motiu del Dia Internacional de les dones i les xiquetes en la ciència, en la web de l'Associació per a la Promoció i Investigació científica i cultural de la Lactància Materna (APILAM).

Recurs d'imatge estacio-atmosferica-covid-19 index

Mesura atmosfèrica COVID-19

L'equip multidisciplinari liderat per la investigadora del programa GenT Juana Delgado Saborit ha comptat amb la col·laboració de l'Ajuntament de la capital.

Recurs d'imatge itc-restauracio-patrimoni index

Patrimoni cultural en 3D

El projecte 3DRestaurAM llança una nova web en la qual poden visitar i imprimir en 3D diferents enclavaments de valor patrimonial i cultural recreats de la Comunitat Valenciana.

Recurs d'imatge pla-investigacio-uji-2021 index

Promoció investigació

Les novetats estan agrupades en tres eixos: enfortir la transferència de resultats d’investigació impulsant el desenvolupament de prototips; redefinir l’estratègia de recursos humans millorant la formació i retenció de talent i potenciar la ciència en obert.

Recurs d'imatge exposicio-quimiques-internacional index

«Ellas tienen la fórmula»

La Ciutat de les Arts i les Ciències ha rebut nombroses sol·licituds nacionals i internacionals per a reproduir el catàleg en format menut per als centres escolars.

Recurs d'imatge revista-torre-dels-vents index

Αέρηδες-Torre dels Vents

El nou títol naix a iniciativa de l’Associació Catalana de Neohel·lenistes (Neogrec).

Recurs d'imatge optimus-prime index

Cultius més tolerants i sostenibles

L’objectiu és fer front a les dificultats que el canvi climàtic pot provocar en l’aprofitament dels recursos naturals per a la producció agrària i que també pot afectar a una major incidència de plagues.

Recurs d'imatge estacions-mesura-covid index

Restes COVID-19 en aerosol atmosfèric

Les estacions de mesurament de l'aire permeten al personal científic analitzar la presència de restes genètiques de la COVID-19 en l'aerosol atmosfèric.

Recurs d'imatge guardo-lara-ferrando-esteve index

Menció honorífica

L'estudi presentat i publicat en la revista NeuroImage proposa una nova metodologia per a la classificació de les estructures cerebrals.

Recurs d'imatge opinio-castello index

La factura de la COVID-19 en 2020

Vicente Castelló, professor de la Universitat Jaume I i membre de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local

Recurs d'imatge agricultura-decisiones index

Pourquoi les agriculteurs n’utilisent pas plus de systèmes d’aide à la décision?

Jean-Christian Tisserand (Burgundy School of Business), Jotham Jea Akaka (Universitat Jaume I) i Nikos Georgantzis (Burgundy School of Business).

Recurs d'imatge visibilizar-cientificas index

11-F: Visibilitzar a les científiques, trencar estereotips

Eva Alcón, rectora de la Universitat Jaume I

Recurs d'imatge publicar-investigacio index