L'ITC i l'UJI aborden la restauració del patrimoni cultural mitjançant realitat virtual, tecnologies de fabricació additiva o impressió 3D

15/02/2021 | SCP

L'Institut de Tecnologia Ceràmica i la Universitat Jaume I han implementat en el projecte 3DRestaurAM, que compta amb el finançament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) a través dels Fons Europeus FEDER de Desenvolupament Regional, tecnologies de fabricació additiva (additive manufacturing) o impressió 3D a la promoció i restauració del patrimoni valencià.

Gràcies a la col·laboració de l'Àrea d'Expressió Gràfica Arquitectònica de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI), s'ha pogut dur a terme un ampli treball amb l'objectiu d'oferir una solució global a la restauració de peces úniques de gran riquesa patrimonial i cultural que inclou tècniques d'escanejat, modelatge i fabricació de prototips.

Un aspecte prioritari del projecte se centra en la recerca i desenvolupament de materials ceràmics per a la implantació de les diferents tècniques de fabricació additiva que s'han estudiat i sobre les quals es continua treballant.

El personal investigador que participa en el projecte ha obert una pàgina web a través de la qual és possible accedir a diferents enclavaments de la Comunitat Valenciana recreats mitjançant aquesta tecnologia i en la qual és possible descarregar-se els arxius i imprimir-los en una impressora 3D: www.3drestauram.es