Actualment, la Universitat Jaume I té certificat dos serveis amb el Sistema de Gestió de la Qualitat conforme a la nova norma ISO 9001:2015, el Servei d'Esports i la Biblioteca - Centre de Documentació.
El Servei d'Esports va obtenir per primera vegada aquesta certificació l’any 2004 i l'ha mantingut des de llavors, sent en eixe moment el primer Servei d'Esports d'una universitat europea a aconseguir-ho. Aquesta certificació acredita la qualitat dels serveis que el Servei d'Esports de l’UJI ofereix als seus usuaris i usuàries en serveis claus com són les activitats esportives (de salut, esportives, raquetes, per a xiquets i xiquetes i fins i tot les activitats en la naturalesa), competicions (internes i externes), cursos de formació esportiva i les seues instal·lacions esportives.
La Biblioteca compta, des de l’any 2004, amb un sistema de gestió de qualitat ISO 9001 i va ser la segona universitat espanyola a certificar-s'hi. La renovació del sistema de gestió de qualitat permet controlar i millorar la gestió mitjançant una actualització i seguiment de la documentació. La Biblioteca de l'UJI compta amb cinc processos claus: adquisicions, catalogació, préstec, consulta en sala o xarxa i gestió econòmica i els seus punts més forts són l’edifici, el compromís del personal i una bona cooperació bibliotecària.