La Biblioteca i el Servei d'Esports de l'UJI renoven la seua certificació ISO 9001:2015

17/06/2022 | SCP

La Biblioteca i el Servei d'Esports de la Universitat Jaume I, els dos serveis que tenen certificat el seu Sistema de Gestió de la Qualitat segons la Norma ISO 9001:2015, han renovat en 2022 la seua certificació amb una validesa de tres anys més, és a dir, fins a 2025.

El mes d'abril passat, la Biblioteca, per mitjà d'una auditoria externa d'AENOR, va renovar la certificació del seu Sistema de Gestió de la Qualitat que abasta els serveis d'adquisició, arxiu, consulta, tant en sala com en xarxa, i préstec de material documental.

La Biblioteca compta, des de l'any 2004, amb un sistema de gestió de la qualitat ISO 9001 i va ser la segona universitat espanyola a certificar-se. La renovació del sistema de gestió de la qualitat permet controlar i millorar la gestió mitjançant una actualització i seguiment de la documentació. Els seus punts més forts són l'edifici, el compromís del personal i una bona cooperació bibliotecària.

Per part seua, el Servei d'Esports ha realitzat al juny l'auditoria externa a través d’AENOR del Sistema de Gestió de la Qualitat del seu servei en la qual s'ha comprovat l'estat d'implantació d'aquest pel que fa als requisits especificats en la norma de referència. L'abast del certificat inclou la gestió de competicions esportives, d'activitats esportives d'ús lliure, d'activitats esportives organitzades i el disseny i impartició de cursos de formació esportiva.

El Servei d'Esports va obtenir per primera vegada aquesta certificació l'any 2004 i l'ha mantinguda des de llavors, i va ser en aqueix moment el primer Servei d'Esports d'una universitat europea a aconseguir-lo. Aquesta certificació acredita la qualitat dels serveis que el Servei d'Esports de l'UJI ofereix als seus usuaris i usuàries i les seues instal·lacions esportives.

Cal assenyalar que els dos informes de les auditories destaquen com a punt fort la implicació i accessibilitat de tot el personal durant el procés d'auditoria.

Més informació:  https://www.uji.es/serveis/opaq/base/gestio-qualitat/iso/