Accions de divulgació

Gmail
Recurs d'imatge 11-feb index

Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

El dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència pretén visibilitzar el paper de la dona en la ciència, treballar per la igualtat d’oportunitats i trencar la bretxa de gènere, fomentar les vocacions científiques de xiquetes i joves, i conscienciar de la importància de la perspectiva de gènere en la investigació.

Recurs d'imatge firuji index

Firujiciència

Fira de la ciència on estudiantat de tots els nivells preuniversitaris (des d’Infantil a Batxillerat), universitaris (de Grau a Màster), i personal investigador (en formació i sènior) realitza tallers i demostracions de ciència per a tot el públic assistent. És una atractiva oportunitat de divulgació a tot tipus de públic, amb un focus molt important en estudiantat d'Infantil, Primària i Secundària.

Recurs d'imatge ern index

Nit Europea de la Investigació (MEDNIGHT GTS)

Activitat promoguda per la Unió Europea en què, de manera simultània en moltes ciutats europees, es realitzen activitats de divulgació científica per a acostar la ciència a la ciutadania, donar a conèixer les activitats de ciència i innovació, difondre l'impacte de la investigació, i fomentar les vocacions científiques.

Recurs d'imatge connecta index

Connecta amb la Ciència

Programa de tallers científics i xerrades a les Seus de la Universitat al territori i al Museu de les Ciències de València, adreçats a l'estudiantat de Secundària.

Recurs d'imatge setmana-cienc index

Setmana de la Ciència

Activitats de divulgació científica al llarg de la primera quinzena de novembre. Exposicions, xerrades i tallers serveixen per compartir amb el públic general i l’estudiantat preuniversitari l’entusiasme del personal investigador per la ciència, la tecnologia i la innovació.

Recurs d'imatge ellestenenformula index

Exposició "Elles tenen la fórmula" (CAC)

L'exposició "Ellas tienen la fórmula" s'ha mostrat a l'Àgora del nostre campus. L'exposició va commemorar l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics en 2019, a través de dones que s’han dedicat a l’estudi de la química des de l’antiguitat fins als nostres dies. La mostra, assessorada pel catedràtic de Química Inorgànica Eduardo Peris, ha arribat a la Universitat Jaume I gràcies a la col·laboració amb la Ciutat de les Arts i les Ciències de València i coincidint amb el trentè aniversari de la creació de la nostra Universitat.

Recurs d'imatge A-accions index

Altres accions de divulgació

La Universitat Jaume I també organitza altres activitats de divulgació (com més accions per a Secundària, iniciatives de divulgació multimèdia, premis i concursos,...)

Informació proporcionada per: Vicerectorat d'Investigació