Guardó al personal jove amb talent: Esther Castillo Gómez (Ciències de la Salut)

17/12/2023 | SCP

La investigadora Esther Castillo Gómez, coordinadora del grup d'investigació NEST - Neuropatologia i plasticitat cerebral, ha obtingut un dels premis «Personal investigador jove» convocats dins del Pla propi d’Investigació de la Universitat Jaume I de Castellón per a 2023.

La recerca d’Esther Castillo Gómez s’ha centrat en comprendre el paper de la plasticitat cerebral en la salut mental, en concret, en els trastorns socioafectius relacionats amb l’estrès en etapes vulnerables de la vida, com la infància, l’adolescència o la senescència. Estudien les conseqüències de l’estrès amb diversos enfocaments biotecnològics i una anàlisi avançada d’imatges i mostres cerebrals.

Incorporar personal investigador amb talent que contribuisca al desenvolupament social, cultural i econòmic del seu entorn és una de les vies per mantenir la qualitat investigadora de la Universitat Jaume I. Els premis «Personal investigador jove» volen reconèixer la qualitat i l’excel·lència en l’acompliment de la tasca investigadora tant del personal que està en la fase inicial de la seua carrera com del personal científic junior, des de l’etapa de perfeccionament postdoctoral fins a l’etapa de consolidació. Tenen una dotació econòmica per a cadascun del investigadors i investigadores de 1.500 euros.