Bona pràctica d’investigació inclusiva: lluita contra el tràfic d’éssers humans

12/01/2024 | SCP

Les professores Auxiliadora Sales i Reina Ferrández han realitzat un estudi sobre l’estat de la investigació inclusiva en la universitat. En aquest vídeo, la co-directora del Centre d’Estudis sobre Administració de Justícia, Andrea Planchadell, explica com s'ha incorporat la participació d’agents del sistema judicial, policial i dels serveis socials en l’anàlisi dels aspectes processals de major transcendència en la lluita contra la tracta d’éssers humans.

Les professores Auxiliadora Sales i Reina Ferrández del grup d’investigació MEICRI (Millora educativa i ciutadania crítica) i IDOCE (Innovació, desenvolupament i avaluació de competències en educació) han realitzat un estudi sobre l’estat de la investigació inclusiva en la universitat.  L’estudi ha permès conèixer i fer visibles bones pràctiques que mostren diferents estratègies per a integrar els grups d’interès en el procés d’investigació i com s’impliquen en el procés de difusió dels resultats.

En aquest vídeo, la codirectora del Centre d’Estudis sobre Administració de Justícia, Andrea Planchadell, explica com el seu equip ha treballat amb la Universitat del País Basc en un projecte d’investigació inclusiva que ha incorporat la participació d’agents del sistema judicial, policial i dels serveis socials en l’anàlisi dels aspectes processals de major transcendència en la lluita contra el tràfic d’éssers humans i l’adequada protecció a les víctimes. La identificació i protecció a les víctimes és fonamental perquè se senten segures i col·laboren amb les autoritats en el processament dels tractants de persones.