Bona pràctica d’investigació inclusiva: música comunitària

12/01/2024 | SCP

Les professores Auxiliadora Sales i Reina Ferrández han realitzat un estudi sobre l’estat de la investigació inclusiva en la universitat. En aquest vídeo, la coordinadora del grup d’investigació EDARSO, Lidón Moliner, explica com han incorporat a professorat de diversos centres educatius en l’anàlisi de la música comunitària.

Les professores Auxiliadora Sales i Reina Ferrández del grup d’investigació MEICRI (Millora educativa i ciutadania crítica) i IDOCE (Innovació, desenvolupament i avaluació de competències en educació) han realitzat un estudi sobre l’estat de la investigació inclusiva en la universitat.  L’estudi ha permès conèixer i fer visibles bones pràctiques que mostren diferents estratègies per a integrar els grups d’interès en el procés d’investigació i com s’impliquen en el procés de difusió dels resultats.

En aquest vídeo, s'explica com el grup d’investigació EDARSO (Educació, Art i Societat), coordinat per Alberto Cabedo i Lidón Moliner, ha incorporat professorat de diversos centres educatius en l’anàlisi de les pràctiques de diferents espais musicals, per a estudiar si la música comunitària fomenta la inclusió, la participació, la convivència i l’enteniment intercultural i converteix l’escola en un agent de transformació sociocultural, especialment en llocs on no totes les persones poden adquirir aquests coneixements i experiències.