Noticies científiques

25/10/2018 | SCP

Gmail
Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-1-correlacio-electrons-materials-magnetics index

Catalitzadors heterogenis

L'estudi col·laboratiu s’ha realitzat a la Universitat Jaume I de Castelló i a l'empresa MagnetoCat, S.L. dins del projecte europeu SPINCAT (www.spincat.eu).

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-1-comunicacio-politica-digital index

Comunicació política digital

Investigadors del grup «Periodisme, comunicació i poder» de la Universitat Jaume I han iniciat un estudi que se centrarà a analitzar el paper que juga la ciutadania en el nou paradigma digital de la comunicació política.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-1-conveni-investigacio-biomecanica index

Investigació biomecànica

Les dues entitats han signat un conveni de col·laboració en investigació i transferència de coneixement.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-1-beca-fundacion-la-caixa-lubertus-bijlsma index

Beca Fundació «la Caixa»

L’entitat ha destinat més d’11 milions en 2021 per a retenir talent local d’excel·lència i atraure personal investigador estranger.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-1-ethna-system-enquesta-etica index

Ética en investigació científica i tècnica

Més d'un 80% d'enquestats mostren preocupació per les pràctiques inadequades en la seua àrea de coneixement encara que el percentatge es redueix a un 67,35% quan es fa referència a la investigació dins de la mateixa universitat.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-1-inteligencia-emocional-desenvolupament-personal-sanitari index

Intel·ligència emocional i desenvolupament laboral

Els investigadors de l’UJI han realitzat un estudi amb més de mil cinc-cents professionals i proposen polítiques d’autoprotecció i foment de la salut per a afavorir la confiança del personal.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2020-1-h2020-ethna-ethna-system-enquesta-etica index

Ética en investigació científica i tècnica

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-12-labcom-vocabulari-traduccion-medieval-europea index

Vocabulari científic: traducció medieval europea

El catedràtic en Filologia Catalana de l’UJI Tomás Martínez Romero, coordinador del GREMI - Grup d’Investigació d’Estudis Medievals Interdisciplinaris descriu el concepte traducció medieval europea.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-12-premi-tesi-CES index

Premi CES-CV a Jonatan Peñalver

Jonatan Peñalver González, doctor per la Universitat Jaume I, ha rebut un dels dos Premis del Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana per a tesis doctorals.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-12-labcom-TID index

Trastorn d’identitat dissociatiu (TID)

Vídeo explicatiu del trastorn d’identitat dissociatiu, abans conegut com a «trastorn de personalitat múltiple», terme descartat perquè l’individu no té diverses personalitats.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-12-projecte-dynamo-EIC-PATHFINDE index

Projecte DYNAMO

«L'objectiu de DYNAMO és arribar a aqueix control extraordinari de la imatge generant una espècie de "micro-terratrèmols" que deformaran la llum quan es reflectisca en les superfícies», explica Daniel Torrent, investigador principal del projecte.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-12-labcom-teletreball index

Teletreball

Molts treballadors i treballadores han hagut d’adaptar-se, en temps rècord, a una nova realitat, la realització de la tasca professional des de casa, l’anomenat teletreball, que canvia, en certa manera, les relacions laborals.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-12-labcom-vocabulari-robotica-social index

Vocabulari científic: robòtica social

Enric Cervera Mateu, professor en el Departament d’Enginyeria i Ciències de la Computació i membre del Laboratori d’Intel·ligència Robòtica de l’UJI, descriu el concepte robòtica social.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-12-codi-bones-practiques-investigacio index

Codi de bones pràctiques en investigació

El Vicerectorat d’Investigació i Transferència ha impulsat la seua elaboració en col·laboració amb el projecte europeu ETHNA System.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-12-labcom-vocabulari-streaming index

Vocabulari científic: streaming

Una combinació de veu en off i imatges descriu el concepte de streaming, una tecnologia popularitzada fa ara més de dues dècades.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions