Noticies científiques

25/10/2018 | SCP

Gmail
Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-labcom-vocabulari-regla-tres-tercis index

Vocabulari científic: regla dels terços

Diverses imatges acompanyades per una veu en off serveixen per a descriure el concepte de la regla dels terços, que permet crear imatges amb major sensació de profunditat i força visual.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-jornada-jeronimo-forteza index

Institut d’Investigació Sanitària de Castelló

Una jornada homenatge a l’investigador Jerónimo Forteza, amb una llarga trajectòria en investigació en càncer i referent en anatomia patològica, i destaca la importància de la investigació biomèdica.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-terapia-trastorns-joc index

Trastorns amb el joc

Les persones interessades a participar en aquest projecte o sol·licitar-ne més informació poden enviar un correu electrònic a sinjugarganas@gmail.com o trucar al telèfon 964 387 651.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-labcom-refugis index

Refugis

Aquest reportatge és un estudi sobre els refugis de Castelló de la Guerra Civil Espanyola. Tres professionals en el camp d’estudi i la guia del recinte de Tetuan resolen les nostres preguntes i il·luminen la situació actual dels refugis de la ciutat de Castelló.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-premi-divulgacio-estce index

XI Premi Literari de Divulgació Cientificotecnològica en Valencià

El termini per a presentar els treballs finalitza el 30 de novembre de 2021.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-tesi-educacio-multilingue index

Tesi educació multilingüe

La doctoranda de la Universitat Jaume I Lucía Bellés Calvera ha defensat la tesi doctoral amb menció internacional titulada «Multilingual Education: A Contrastive Analysis in Humanities, Social Sciences and Health Sciences» i dirigida per la professora Begoña Bellés, del Departament d’Estudis Anglesos.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-CovidLab index

CovidLap

L'estudi CovidLap ha sigut possible gràcies a la solidaritat de donacions particulars i d'entitats durant la campanya #SomUJIcontraCOVID.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-Highly-Cited-Researchers-2021 index

Highly Cited Researchers

Iván Mora-Seró, Juan Bisquert i Víctor Flors apareixen en l'última edició del rànquing Highly Cited Researchers, elaborat anualment per la companyia nord-americana Clarivate Analytics.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-cova-diablets index

Segona campanya d’excavacions a la Cova dels Diablets

La campanya ha permès recuperar restes en soterraments humans prehistòrics que corresponen, principalment, a la primera meitat del III mil·lenni abans de Crist, és a dir, fa aproximadament uns 4.800 anys.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-labcom-smolcancer index

Projecte SMOLCANCER

La professora de l’Àrea de Química Orgànica de l’UJI Eva Falomir Ventura explica els objectius del projecte que busca obtenir nous fàrmacs contra les cèl·lules tumorals que permeten actuar específicament contra aquelles que estan danyades.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-labcom-planeta-debug index

Planeta Debug

Reportatge sobre el projecte Planeta Debug, una iniciativa liderada pel professor Emilio Sáez Soro de l’Àrea de Comunicació Audiovisual i Publicitat que busca la conscienciació sobre el canvi climàtic a través dels videojocs.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-labcom-vocabulari-punt-G index

Vocabulari científic: punt G

Naiara Martínez Gómez, col·laboradora de Salusex, descriu el concepte punt G, que també és conegut per «punt Gräfenberg». Va ser descobert per la doctora Beverly Whipple i no és exclusiu de les dones: els homes també el posseeixen.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-connecta-ciencia-seu-morvedre index

Connecta amb la Ciència

L’activitat pretén estimular la cultura científica i promoure vocacions científiques per a trencar la bretxa de gènere de les disciplines STEM.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-estudi-Stanford index

investigació destacada

Aquest resultat posa de manifest el bon posicionament internacional de la Universitat Jaume I en qualitat i lideratge en investigació i ratifica els resultats obtinguts en diferents rànquings internacionals i nacionals.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-11-labcom-personalitat-psicopatia index

Personalitat i psicopatia

La becària doctoral Paula Etkin del Grup d’Investigació de Personalitat i Psicopatologia de l’UJI (IDAP) explica el seu projecte de tesi doctoral que estudia la correlació entre els trets de personalitat i els símptomes psicopatològics en la població adolescent.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions