Estudiantat de Mestre en Educació Primària realitza una ruta matemàtica pel Jardí del Temps de l’UJI

23/04/2024 | SCP

Més de 80 estudiants de l’assignatura «Didàctica de les Matemàtiques I» del Grau de Mestre/a en Educació Primària de la Universitat Jaume I, impartida per la professora María Santágueda, ha participat en una ruta matemàtica plantejada per aquesta docent i el professor Gil Lorenzo, amb el propòsit que l’alumnat pose en pràctica una part del temari, així com per a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible i fomentar la consciència ambiental.

En concret, l’estudiantat ha realitzat, amb calculadora i cinta mètrica en mà, diverses activitats relacionades amb magnituds i mesura en una ruta pel Jardí del Temps dissenyada en l’aplicació mòbil MathCityMap. El punt d'eixida ha sigut el mural de l’artista Manuel Sanz «Geometría ilustrada» en el qual han hagut de calcular les seues dimensions.

A continuació, s’han apropat al rellotge de sol equatorial-polar de l’Àgora, creat per Joan Olivares i Rafael Amorós, per tal d’esbrinar el seu funcionament i saber quina hora marca, una tasca que també han realitzat al rellotge de sol del Jardí del Temps. La quarta activitat ha consistit a calcular el nombre de bancs necessaris per a donar classe a 45 alumnes a l’espai docent «Rafa Mayo» d’aquest jardí.

Finalment, en la vessant de la sostenibilitat, l’estudiantat ha calculat els arbres necessaris per a absorbir el CO2 que emet cada persona o els litres que emmagatzemaria el sistema de drenatge natural del Jardí del Temps en el supòsit d’una pluja torrencial.

Aquesta iniciativa està emmarcada en el projecte «Investigació-acció en la formació del professorat: l’ús de l'steam i la història com a eix vertebrador de la docència de didàctica de la matemàtica i els objectius de desenvolupament sostenible» del grup d’investigació DIMATHEX, i també es pretén difondre entre l’alumnat de secundària i centres d’educació primària per tal que puguen fer ús d’aquest recurs didàctic.

Fotografies