Noticies científiques

Última modificació: 24/05/2016 | Font: SCP
  • Escola de Tecnologia i Ciències Experimentals
    Divulgació cientificotecnològica

El termini per a presentar els treballs finalitza el 16 d'octubre de 2017.

• «L’assaig seriat de Joan F. Mira: anàlisi pragmaestilística i virtualitats per a l’educació discursiva»

Serra ha obtingut una nota d'excel·lent cum laude per unanimitat, en un acte al que ha assistit el mateix Joan Francesc Mira.

• Tocar un instrument musical millora la connectivitat àudio-motora en el cervell

Tocar un instrument musical al llarg de la vida millora la connexió entre la zona de l'audició i la zona motora segons ha revelat un estudi del grup Neuropsicologia i Neuroimatge Funcional de l'UJI i la Universitat McGill de Canadà.

• Connexions neuronals

La Unitat Mixta de Neuroanatomia Funcional de les universitats de València i Jaume I de Castelló ha descrit per primera vegada el mapa complet de les connexions neuronals del nucli cortical anterior de l’amígdala.

• Fotografia tesi Antonio Alcoholado
    Tesi Antonio Alcoholado

Aquesta recerca explica des dels punts de vista gramatical, històric i literari la tendència de l'espanyol a articular en una mateixa síl·laba vocals que en l'escriptura corresponen a síl·labes diferents.

• Estrella Luna Díez
    Societat de Científics Espanyols a Regne Unit

SRUK/CERU va ser creada per a promoure la comunicació dins de la comunitat d’investigadors espanyols que desenvolupen la seua tasca investigadora al Regne Unit.

• fotografia de la presentació del projecte
    Interpretació judicial

S’està desenvolupant una pàgina web i una aplicació mòbil amb un protocol de conducta, un codi de bones pràctiques i altres recursos en diverses llengües

• Premi pòster Biennal Química

L'alumna participa en el programa universitari «Estudia i investiga» sota la tutela del professor Florenci V. González Adelantado, de l’Àrea de Química Orgànica.

• L'UJI inicia un projecte de micromecenatge per a investigar l'Alzheimer

El Grup de Neurobiotecnologia de la Facultat de Ciències de la Salut ha utilitzat la plataforma Precipita de la FECYT i ha obtingut més de 4.000 euros per a desenvolupar l’estudi

• Premis Grup Compostel·la d’Universitats

Tres treballs audiovisuals de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) han aconseguit tres dels quatre guardons dels dos concursos convocats pel Grup Compostel·la d’Universitats.

• «Sonreír es divertido»

Combina els procediments existents més efectius per a controlar l’ansietat i l’estrès amb tècniques per a promocionar la regulació emocional, la capacitat d’afrontament i la resiliència.

• Excel·lència investigadora

Els guardons seran lliurats, com és habitual, durant l’acte acadèmic d’inauguració de curs que es realitzarà el 22 de setembre de 2017.

• Reunió Científica «El gust d’investigar»

L’alumnat pertany a centres d’educació secundària de l’Alcora, Benicàssim, Borriana, Castelló de la Plana, Grau de Castelló, Torreblanca, la Vall d’Alba i Vila-real.

Projecte KATCH-e: economia circular

Han analitzat determinats models circulars de negoci i disseny, a més d'estudiar l'eficiència de recursos.

Tesi sobre protocol i política

La doctoranda de la Universitat Jaume I Diana Rubio ha obtingut una nota d'excel·lent cum laude en la lectura de la seua tesi «Necesidad del manual de protocolo en los partidos políticos para la efectividad en sus eventos; la importancia de su integración en la comunicación corporativa».

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions