Noticies científiques

Última modificació: 24/05/2016 | Font: SCP
  • Desequilibri en el poder econòmic

La tesi internacional «Tan cerca, tan lejos: equilibrio en los consejos de administración de las empresas europeas» defensada per Eva Tobías Olarte aborda el desequilibri en l'accés de les dones al poder econòmic.

• Micromecenatge Alzheimer

El Grup de Neurobiotecnologia ha utilitzat la plataforma Precipita de la FECYT per a aconseguir el pressupost necessari per a avançar en la teràpia gènica contra el deteriorament neuronal.

• Nou robot per a estudis subaqüàtics

L'equip de recerca en robòtica submarina de l'UJI està realitzant les proves d'integració del projecte MERBOTS, en el qual s'han treballat aspectes per al desenvolupament d'un nou robot d'intervenció submarí.

• L'editorial de l'UJI, la primera a fer més visibles les dones autores

El Servei de Comunicació i Publicacions promou l’ús del nom complet en lloc de limitar-se a mencionar les inicials en les bibliografies, en compliment del II Pla d’Igualtat de la institució acadèmica

• Promoure l'economia circular en els sectors de construcció i mobiliari

El grup Disseny i Art Contemporani: Tendències, Innovació i Creativitat (Dactic) de l'UJI participa en el projecte KATCH_e per a promoure l'economia circular i sostenible en els sectors de construcció i mobiliari.

• Noves dades sobre els insectes pol·linitzadors de plantes cretàciques fa 105 milions d’anys

«Darwinylus marcosi» és el nom de l’escarabat que representa la primera evidència científica d’un nou patró de pol·linització en insectes en el Cretàcic mitjà, segons un article de la revista «Current Biology».

• Vicent Montalt
    Les referències mèdiques en Shakespeare

El professor Vicent Montalt aprofundeix en els ponts entre el teatre i la medicina a través d’un enfocament innovador en l’estudi de l’obra del clàssic anglès en el marc de les «medical humanities»

• ITACA impulsa un podcast sobre recerca en comunicació

El programa dirigit pel professor Esteban Galán de l'UJI es pot escoltar en iTunes, Ivoox i a través de comtransmedia.com

• Recobriments osteoinductors

L'empresa Grup Ilerimplant ha obtingut la llicència per a l’explotació comercial de la invenció.

• Concurs Research Pitches

Els premis, dotats amb 3.000 euros, promouen la implicació de la comunitat investigadora en aproximar la ciència a la societat a través d’un monòleg audiovisual de tres minuts.

• Compostos amb activitat anticancerosa

Els potencials fàrmacs han mostrat una baixa toxicitat en línies de cèl·lules no tumorals, el que podria disminuir els efectes secundaris durant la quimioteràpia.

• Vulnerabilitat a drogues

Un equip internacional de recerca liderat per la Universitat Jaume I (UJI) ha demostrat que el cerebel, al contrari del que es pensava, compleix funcions que van més enllà de l'esfera motora i pot ser corresponsable de les alteracions cerebrals associades al consum addictiu de drogues.

• El catedràtic de l’UJI Félix Hernández participa en una expedició a l’Antàrtida

El professor Félix Hernández de l'UJI està participant en una expedició antàrtica en el marc del projecte «Xenobiòtics a les illes Shetland del Sud, Antàrtida».

• Participació juvenil

L'estudi d’Arecia Aguirre García-Carpintero analitza les dinàmiques d'associació a la Casa de Joventut La Maranya de Benicàssim.

• Materials fotovoltaics menys tòxics

Sunflower ha facilitat la fabricació industrial de cèl·lules solars més eficients i econòmiques amb dissolvents no halogenats que eviten la contaminació.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions