UJI

Noticies científiques

Última modificació: 25/10/2018 | Font: SCP
  • Promoure l'ús de nanofluids

L’UJI acollirà la 1a Conferència Internacional sobre Nanofluids (ICNf2019) i el 2n Simposi Europeu sobre Nanofluids (ESNf2019) en juny de 2019.

• Festival Oculus

El Festival Oculus, certamen internacional impulsat pel Grau en Comunicació Audiovisual i el Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, ha lliurat els premis de la cinquena edició en una gala que s’ha celebrat al Paranimf de la Universitat Jaume I.

• Garanties per a la jubilació

En la recerca han participat els professors Juan A. Lafuente de l'UJI i Pedro Serrano de la Universidad Carlos III de Madrid i Jorge Martínez d'Airos Valor.

• Taula periòdica dels elements químics

La taula de quatre per tres metres és «un poc reduïda» perquè conté només 90 elements (encara que amb aquests elements es pot fer qualsevol cosa).

• Més d'un centenar de treballs presentats al Festival Oculus

El certamen internacional impulsa la creativitat i la innovació de l’estudiantat i, per primera vegada, ofereix una menció de divulgació científica

• Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

La Universitat Jaume I ha commemorat el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència amb diverses activitats que han començat amb la presentació del Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana.

• L’INAM, primer centre de l'UJI reconegut com a Unitat Científica d'Innovació Empresarial

L'Agència Valenciana de la Innovació ha valorat la recerca de l'institut en materials avançats per a energies lliures de carboni per la seua aplicació en els sectors productius

• Investigació en robòtica submarina

La construcció de la infraestructura permetrà explorar noves possibilitats d'intervenció en escenaris de rescat, inspecció i manteniment, en la indústria del gas i el petroli o en aqüicultura.

• ¿Qué son los juegos serios?

El professor Miguel Chover Selles, catedràtic de Llenguatges i Sistemes Informàtics, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE).

• Innovació empresarial

El doctorand Emilio Domínguez Escrig ha obtingut una nota d'excel·lent per la seua tesi «Antecedents of radical innovation: an empirical research».

• Premi innovació

El professor Juan Andrés de l’UJI ha participat en la investigació juntament amb l’equip brasiler.

• Pigments refrescants i fotocatalítics

El projecte ha estat finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI).

• Innovació responsable als parcs científics

El projecte ha recollit l'opinió de 140 persones sobre innovacions desenvolupades per quatre empreses d’Espaitec.

• Premis ESTCE

El graduat Pablo Serna Gallén ha obtingut el premi literari en valencià de divulgació científica i tecnològica.

• Noves instal·lacions dels hivernacles

La Universitat Jaume I de Castelló ha estrenat durant aquest any 2018 les noves instal·lacions dels hivernacles.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions