UJI

Noticies científiques

Última modificació: 25/10/2018 | Font: SCP
  • És la primera investigació que verifica, en proves de marató, la vinculació de les rampes amb el mal muscular patit durant la carrera i no amb la deshidratació.

• La instal·lació, integrada en l’estratègia per fer front a l’emergència climàtica, cobrirà el 56% de la demanda energètica de dos edificis i de les pistes esportives adjacents

• La resposta de la UE a la crisi de la pandèmia ha estat realitzada en clau federal i no confederal i transmet una imatge d'unitat i fortalesa.

• L’investigador castellonenc ha assegurat que encara requereixen una millora en les seues habilitats de manipulació.

• Ha publicat una nova pàgina web del projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana (PC4) i ha fet una crida al personal investigador per a participar en la divulgació científica.

• L’estudi va ser publicat al juny per un equip de recerca internacional integrat pel CDMF, l'Institut de Ciències Biomèdiques de la Universitat de São Paulo, l'empresa Nanox Tecnologia i l'UJI.

• La revista «Trends in Plant Science», una de les més prestigioses de l'àmbit de la biologia de plantes, ha publicat un article realitzat per investigadors del consorci COST «CAMo Interactions», entre els quals hi ha Víctor Flors, del grup de Senyalització Cel·lular i Integració Metabòlica (MICS) de la Universitat Jaume I.

• Óscar Miguel i Julio Romero han col·laborat amb Alois Zoitl i Bianca Wiesmayr de la Universidad Johannes Kepler de Linz.

• La Comissió Europea ha atorgat a la Universitat Jaume I el segell HRS4R d’excel·lència de recursos humans en investigació que avala l’adhesió per part de l’UJI al contingut de la Carta Europea del Personal Investigador i al Codi de Conducta per a la Contractació de Personal Investigador.

• Antonio Gallardo, investigador del grup INGRES-Enginyeria de Residus de l’UJI, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde».

• Una investigació sobre millora genètica del Grup d'Ecofisiologia i Biotecnologia esbrina els mecanismes essencials per a obtenir plantes d'interès agronòmic amb una capacitat major per a fer front a altes temperatures, irradiació solar elevada, sequera o contaminació

• El finançament permet també formalitzar 10 contractes de personal investigador en formació.

• La investigació analitza l'impacte entre l'estudiantat en l'àmbit de la didàctica de l'expressió corporal.

• S'han generat 47 idees de col·laboració, que han cristal·litzat en 22 projectes presentats per al seu finançament a diferents instàncies.

• L'estudi explica l'ús de refrigerant sostenible en bombes de calor d'alta temperatura per a mitigar el canvi climàtic.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions