Noticies científiques

Última modificació: 24/05/2016 | Font: SCP
  • Nanofluids i eficiència energètica

La iniciativa NanoUptake ha organitzat la trobada pionera en col·laboració amb la Universitat de Lisboa en la qual han participat investigadors de 24 països.

• Nanolàmines

El Grup de Química Quàntica ha demostrat que el material creat al laboratori pot optimitzar l’eficiència dels dispositius òptics perquè redueix les pèrdues energètiques.

• Automàtica marina
    Automàtica Marina

Pels resultats més recents en intervenció submarina amb robots semiautònoms (dotats d'ordinadors encastats), per al disseny d'un eina de suport als treballs arqueològics en el fons marí.

• Bárbara Hernandez i Conrado Martínez
    L’UJI col·labora amb Levante-EMV per obrir un canal de diàleg sobre ciència amb la ciutadania

• Gianluca Grimalda, investigador de l'UJI, amb un dels participants a l'estudi.
    La vivència de situacions de violència segueix afectant les capacitats cognitives dècades després

Els efectes que la violència deixa en les persones afecten directament les seues capacitats cognitives fins i tot dècades després d’haver-la sofert, segons un estudi internacional amb participació de la Universitat Jaume I.

• Recursos d'informació geogràfica

EO4GEO («Cap a una estratègia innovadora per al desenvolupament de competències i la creació de capacitats en el sector de la geoinformació espacial que done suport a l'adopció de l'usuari de Copernicus») reuneix 26 socis de 12 països.

• REMB en Euromat

El professor Enrique Sánchez, del ITC-UJI, representa a aquest consorci de REMEB en aquest esdeveniment internacional que té lloc cada dos anys des de 1989.

• Imatge joves investigadores
    Formació joves investigadors

El vicerector d’Investigació i Doctorat, Jesús Lancis, destaca l’aposta de l’UJI per promoure el talent mitjançant contractes laborals predoctorals de tres anys.

• «Líquids orgànics portadors d’hidrogen»

Nou procediment de producció eficient, emmagatzematge i transport segur d’hidrogen per al seu ús en cel·les de combustible mitjançant l’ús de reactius químics.

• La utilitat de l'enterografia

Permetrà establir unes directrius en la fase de valoració preoperatòria que milloraran la detecció de lesions peritoneals en pacients amb carcinomatosi peritoneal d'origen ovàric.

• «L’assaig seriat de Joan F. Mira: anàlisi pragmaestilística i virtualitats per a l’educació discursiva»

Serra ha obtingut una nota d'excel·lent cum laude per unanimitat, en un acte al que ha assistit el mateix Joan Francesc Mira.

• Tocar un instrument musical millora la connectivitat audiomotora en el cervell

Tocar un instrument musical al llarg de la vida millora la connexió entre la zona de l'audició i la zona motora segons ha revelat un estudi del grup Neuropsicologia i Neuroimatge Funcional de l'UJI i la Universitat McGill de Canadà.

• Connexions neuronals

La Unitat Mixta de Neuroanatomia Funcional de les universitats de València i Jaume I de Castelló ha descrit per primera vegada el mapa complet de les connexions neuronals del nucli cortical anterior de l’amígdala.

• Fotografia tesi Antonio Alcoholado
    Tesi Antonio Alcoholado

Aquesta recerca explica des dels punts de vista gramatical, històric i literari la tendència de l'espanyol a articular en una mateixa síl·laba vocals que en l'escriptura corresponen a síl·labes diferents.

• Estrella Luna Díez
    Societat de Científics Espanyols a Regne Unit

SRUK/CERU va ser creada per a promoure la comunicació dins de la comunitat d’investigadors espanyols que desenvolupen la seua tasca investigadora al Regne Unit.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions