UJI

Noticies científiques

Última modificació: 25/10/2018 | Font: SCP
  • Desenvolupament econòmic de la Mancomunitat de Penyagolosa-Pobles del Nord

El despoblament és un problema molt important que afecta al 80% del territori de Castelló.

• Reunió UncorrelaTEd

L’objectiu és aconseguir dispositius termoelèctrics capaços de convertir directament calor en electricitat.

• Predir cirurgia càncer d'ovari avançat

S'ha posat en marxa un estudi multicèntric internacional perquè l'aplicació puga ser utilitzada universalment en un futur pròxim

• Fotoluminescència

La revista ChemPlusChem destaca un article sobre fotoluminescència de l’UJI entre els més citats en 2016

• Tesi tecnologies geoespacials per a trastorns mentals

Ignacio Miralles Tena, doctorand del grup d'investigació Geotec de la Universitat Jaume I, va defensar al desembre la seua tesi doctoral sota el títol «Analysis and development of a platform for generating context-aware apps for mental health», finançada des de 2015 per una beca FPU del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

• Projecte europeu ETHNA System

El projecte té com a objectiu desenvolupar i implementar un sistema de governança ètica per a promoure bones pràctiques en recerca i innovació responsables en centres d’educació superior, centres d’investigació i entitats que financen recerca.

• Energia eòlica

Hi participa juntament a les empreses Siemens-Games i Clam Desarrollo i el Centre Tecnològic del Plàstic (AIMPLAS).

• Projecte KATCH_e

El MOOC promou el desenvolupament de productes i serveis com a part del Curs d'Economia Circular i Sostenibilitat.

• Beatriz Julián de l’UJI, primera espanyola en la directiva de la Societat Internacional Sol-Gel

La científica de l’INAM impulsarà la recerca en química per a obtindre nous materials com ara aerogels, nanopartícules, sensors òptics o catalitzadors

• Detectors raig X

Serviran per a afavorir el diagnòstic durant la intervenció i el tractament de diverses malalties com la cardiovascular (ECV) i la pulmonar obstructiva crònica (EPOC).

• Projecte #InnovaRRI

El projecte «Experiències en innovació responsable: una oportunitat per als parcs científics valencians» (#InnovaRRI) de la Universitat Jaume I ha posat de manifest els avantatges que suposa per a les companyies i per a la societat l’aposta per la Investigació i Innovació Responsables (RRI per les seues sigles en anglès) en una jornada de balanç celebrada al Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de l’UJI, Espaitec.

• Materiales descontaminantes

En el projecte CONFORTMA la companyia, en col·laboració amb l'ITC i l'empresa ceràmica Realdonda, crearà nous productes més sostenibles capaços de reduir també el consum energètic.

• Materials termoelèctrics

La idea plantejada per l’equip d’investigació és treballar amb una estructura amb certa porositat i omplir els buits amb un electròlit.

• Premis CES-CV tesis doctorals

Pels seus treballs d’investigació «Género y manegement en el marco neoliberal. Un anàlisis crítico para las emergències de liderazgos feministas» i «¡Es tiempo de actuar! Hallazgos empíricos sobre cómo incrementar el bienestar psicológico y el desempeño mediante intervenciones positivas».

• Un país d'històries

Una recopilació d’una cinquantena de contes, producte de vint anys de treball i experimentació en la formació de personal docent i estudiantat universitari.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions