Noticies científiques

[Notícies per data]

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-mednight-gts index

Mednight GTS

A Castelló de la Plana, la vesprada del dia 30 de setembre (de 17 a 20 h), la Universitat Jaume I ha organitzat diverses activitats a l'Àgora del campus del Riu Sec.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-premis-cef index

Premis Centre d'Estudis Financers

Les investigacions aborden temes com la gastronomia en les destinacions turístiques, la pobresa poblacional i la grandària organitzativa en la relació laboral, el paper de la direcció de recursos humans en la generació de compromís o la metodologia «flipped classroom».

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-agressivitat-maternal-ratolins index

Disminució agressivitat femelles lactants ratolí

Aquesta investigació és un pas més per a comprendre els circuits cerebrals que controlen les respostes agressives, especialment aquelles incrementades i que es poden donar en altres comportaments violents. El treball s’ha publicat en la revista Communications Biology, del grup Nature.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-revista-chem-nobel-lehn index

Homoquiralitat biològica

L’equip investigador del Departament de Química Inorgànica i Orgànica de l’UJI ha comptat amb la participació del Premi Nobel Jean-Marie Lehn.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-tecnologia-patologies-radiografies-torax index

Detectar automàticament patologies en radiografies de tòrax

La Universitat Jaume I de Castelló i la Fundació per al Foment de la Recerca Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio), a través de l’Hospital General Universitari de Castelló, han desenvolupat un nou programari.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-subcampionat-ceabot-uji-robotics-team index

Subcampionat CEABOT per UJI Robotics Team

L'equip format per set alumnes del nou Grau en Intel·ligència Robòtica i integrat en l’UJILab Innovació busca suport per a pròximes competicions.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-feder-farmacs-covid-19 index

Fàrmacs per la COVID-19

El grup de Bioquímica Computacional i el de Computació i Arquitectures d’Alt Rendiment (HPC&A per les seues sigles en anglès) treballen en un projecte de dos anys de durada que té com a objectiu «dissenyar compostos antivirals per a fer front al virus».

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-1a-reunio-e-diploma index

1a reunió e-diploma

La iniciativa està dotada amb tres milions d'euros per als pròxims tres anys.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-guardo-jose-maria-mayoral index

Guardó per l'estudi i control de brots de COVID-19

L'equip format per una quinzena d'investigadores i investigadors ha treballat en estreta col·laboració amb el Centre de Salut Pública de Castelló

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-mednight-uji index

Mednight GTS 2022

El 30 de setembre se celebra la Nit Europea de les Investigadores i Investigadors 2022 amb demostracions i tallers científics, jocs perquè els més menuts exploren la ciència o xarrades amb investigadores.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-monomanias-Gericault index

Les monomanies de Géricault

L'investigador Javier S. Burgos de la Universitat Jaume I de Castelló ha trobat l'obra en una xicoteta galeria francesa.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-9-como-se-refieren-los-medicos-a-la-muerte index

Com es refereixen els metges a la mort?

Adéla Kotatkova, investigadora postdoctoral Margarita Salas en Filologia (Universitat Jaume I )

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-8-ruido-blanco-para-dormir index

Què és el soroll blanc?

Nieves Fuentes Sánchez, investigadora en l'Àrea de Psicologia Bàsica (Universitat Jaume I)

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-7-informe-contaminacio-demencia index

Contaminació atmosfèrica i demència

La investigadora de l'UJI Juana María Delgado-Saborit ha participat en l'elaboració de l'informe del Committee of Medical Effects of Air Pollution del Regne Unit.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2022-7-metalociclos-abrazan-nanotubos-de-carbono index

Els metalocicles abracen nanotubs de carboni

El treball és una col·laboració entre investigadors de l'Institut de Materials Avançats de la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat Complutense de Madrid i l'Institut Madrileny d'Estudis Avançats en Nanociència.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions