Noticies científiques

25/10/2018 | SCP

Gmail
Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-labcom-dones-enginyeria index

Dones en l’enginyeria

Reportatge sobre la representació de les dones en les disciplines vinculades amb les enginyeries que evidencia el reduït nombre de dones que accedeixen a aquest tipus d’estudis.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-cara-i-creu-comarques-nord-pais-valencia index

CARA I CREU des les comarques del nord del País Valencià

El joc CARA I CREU des les comarques del nord del País Valencià es reparteix gratuïtament.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-interfaz-robots-submarins index

Interfície robots submarins

El nou programari s'ha realitzat en els projectes TWINBOT i H2020 El-Peacetolero, i ha estat validat en condicions reals en el Centre de Recerca en Robòtica i Tecnologies Subaquàtiques de la Universitat Jaume I (CIRTESU).

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-labcom-muntatge-videoclip-musical index

Muntatge d’un videoclip musical

Reportatge sobre el videoclip musical que descriu algunes de les característiques d’aquest format audiovisual que ha s’ha convertit en eix vertebrador del discurs musical i que s’ha adaptat a les noves tecnologies digitals com els efectes VFX o les càmeres multiformat.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-labcom-vocabulari-llei-dHondt index

Vocabulari científic: llei d’Hondt

El professor Ramón Feenstra de l’Àrea de Filosofia Moral de l’UJI i membre del Grup d’Investigació EPyD - Ètica Pràctica i Democràcia, descriu el concepte de llei d’Hondt.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-salut-mental-infantil index

Influència de la pobresa en la salut mental infantil

El treball assenyala la importància d'adoptar regulacions polítiques estructurals i mesures psicosocials dinàmiques per a la infància. Els resultats relacionen el risc de pobresa i exclusió social amb problemes de conducta, agressivitat, ansietat o depressió.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-labcom-vocabulari-espiral-silenci index

Vocabulari científic: espiral del silenci

La catedràtica de Comunicació Audiovisual i Publicitat de l’UJI, Eloísa Nos Aldás, descriu el concepte d’espiral del silenci.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-labcom-la-despoblacio index

La despoblació

Reportatge sobre un dels problemes més importants d’aquest segle, la despoblació de les zones rurals. Més de tres mil municipis d’Espanya estan en situació de risc demogràfic, i la falta d’infraestructures i d’oportunitats laborals contribueixen a aquest fet.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-resolucio-pla-estatal-investigacio index

Pla Estatal d'Investigació

El finançament permet també formalitzar quatre contractes de personal investigador en formació.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-compostos-bioactius index

Inactivació del SARS-CoV

Personal de la Universitat Jaume I de Castelló, del CDMF de la Universitat Federal de Sao Carlos, de la Universitat de Sao Paulo i de la Universitat de Campinas han millorat el mètode de síntesi.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-labcom-qualitat-models-CAD index

La qualitat de models CAD

Les professores Raquel Plumed i Carmen González, de l’Àrea d’Expressió Gràfica en l’Enginyeria de l’UJI, expliquen el projecte que estudia els paràmetres per a conèixer i mesurar la qualitat d’un model CAD.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-capacitat-regeneradora-biomaterials index

Predir la regeneració òssia

La invenció de l'equip investigador del Grup de Polímers i Materials Avançats també inclou un lot per a dur a terme la prova personalitzada.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-estudi-concentracio-mediatica index

Concentració mediàtica i d'Internet

La Universitat Jaume I i la Universitat del País Basc lideren l'equip espanyol d'un estudi internacional que té com a objectiu conèixer la concentració empresarial que existeix en els sectors mediàtics i en Internet.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-10-labcom-vocabulari-incoterm index

Vocabulari científic: incoterm

El professor Diego Monferrer Tirado, de l’Àrea de Comercialització i Investigació de Mercats de l’UJI, descriu el concepte incoterm.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-9-projecte-itc-sinvir index

Projecte SINVIR

El projecte SINVIR serà desenvolupat per un consorci del qual també formen part l'Institut Tecnològic AIDIMME i les empreses Vernís S.A. i Liberfusta S.L.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions