Noticies científiques

25/10/2018 | SCP

Gmail
Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-estudi-covid-estudiantat-UJI index

Impacte de la COVID-19 en l'estudiantat de l'UJI

L'equip Salusex de la Universitat Jaume I, liderat pel professor Rafael Ballester, i el programa UJI Hàbitat Saludable han realitzat un estudi sobre l'impacte que la pandèmia de la COVID-19 ha tingut en la vida de l'estudiantat de la universitat pública de Castelló.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-INTOMED index

Microorganismes beneficiosos

Aquest és l'objectiu del projecte INTOMED, desenvolupat per investigadors d'Espanya, Portugal, França, Grècia, el Marroc i Tunísia, en el qual participa Víctor Flors, professor i investigador del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural de l'UJI.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-carrega-treball-professorat-universitari index

Càrrega treball professorat universitari

Els investigadors Ismael Cabero i Irene Epifanio de l’UJI han publicat els resultats d’un estudi en la revista «Education Sciences».

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-emocions-clients-bancari-crisi index

Les emocions en la gestió bancaria

Els resultats de l'estudi realitzat en 2016 pel grup Investigació en Màrqueting han sigut publicats en la revista «Service Industries Journal».

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-cluster-computacio-cientifica index

Nou Clúster de Computació Científica

La renovació i modernització de l'equipament informàtic dedicat al càlcul científic millora àmpliament les prestacions i l'eficiència energètica de l'anterior equipament. De fet, s'ha duplicat el nombre de nuclis disponibles, però el consum només s'ha incrementat en un factor d'1,3x, al mateix temps que l'eficiència computacional ha augmentat en un factor 9,3x.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-mednight-gree-challenge index

Mednight: Green Challenge

Investigadors i investigadores del Mediterrani proposaran, a través de vídeos breus i amens, reptes dirigits a joves d'entre 14 i 18 anys. Les persones participants hauran de pujar un vídeo a Instagram amb la resposta a un dels reptes i aconseguir «m'agrada» abans del 5 de setembre per a passar a la segona fase.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-equipament-feder-gva-2021 index

Nou equipament FEDER-GVA

Els fons aconseguits de la GVA serviran per a enfortir la recerca bàsica i els serveis tecnològics en els camps de la neurologia, els materials avançats i la biomedicina.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-premis-imk-origami index

Guardons per a ORIGAMI i IMK

Els dos grups estan formats per personal del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-mobion-rural index

Mobionrural

La iniciativa la signen investigadors de DESiRES i SOLICOM de l'UJI amb el suport de la Direcció General de Desenvolupament Rural. L'Ajuntament d’Atzeneta ha acollit la presentació del projecte.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-sexualitat-confinament index

Impacte del confinament en la vida sexual

El «Projecte INSIDE» va comptar amb una mostra de 1.448 persones d'entre 18 i 60 anys i amb tota mena d'orientacions sexuals i situacions de parella.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-art-rupestre-llevanti index

Aconseguir mel fa 7.500 anys

L’estudi ha estat portada a la revista «Trabajos de Prehistoria» amb un article firmat per les universitats de Barcelona, Jaume I de Castelló i Politècnica de Madrid.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-mobilitat-rural-sostenible index

Mobilitat rural sostenible

L'eix de l'estudi és una ‘app’ que es presentarà el 7 de juliol i que mesurarà l'ús del vehicle privat entre la població de l'interior per a optimitzar-lo i reduir la petjada de carboni.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-7-reglament-valoracio-resultats-investigacio index

Valoració resultats investigació

L'acció s'emmarca en el procés d'implementació de l'acreditació europea de qualitat HRS4R.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-6-certamen-contes-mednight index

Contes sobre ciència

Els relats seleccionats es representaran en hospitals, residències d'ancians i centres d'acollida de migrants. La temàtica ha d'abordar algun aspecte científic relacionat amb el Mediterrani.

Recurs d'imatge com-investigacio-arxiu-noticies-2021-6-resultats-academics-confinament index

Intel·ligència emocional i rendiment

Aquesta és la principal conclusió d’una investigació que es recollirà pròximament en l’article «Impacto de la COVID-19 en los universitarios: inteligencia emocional, resiliencia, engagement y rendimiento académico», que es publicarà en setembre en la revista Sustainability.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions