UJI

Noticies científiques

Última modificació: 25/10/2018 | Font: SCP
  • Tesi doctoral telemàtica

L'Escola de Doctorat de la Universitat Jaume I de Castelló ha dut a terme la primera defensa online d'una tesi doctoral durant la quarantena imposada per l'estat d'alarma amb motiu de la crisi de la COVID-19.

• Minimitzar residus

El grup de treball per la sostenibilitat i contra el canvi climàtic analitza les propostes en matèria de gestió ambiental, reciclatge i sensibilització de la comunitat universitària

• Projecte d'intel·ligència artificial contra la COVID-19

L’objectiu d’aquest projecte és analitzar i anticipar-se a les mesures que s’estan instaurant per a frenar la pandèmia del coronavirus.

• Percepció sobre la violència obstètrica

Un estudi realitzat pel Grup de Recerca Infermeria de la Universitat Jaume I revela com una intervenció educativa produeix canvis en la percepció de l'estudiantat de la branca de ciències de la salut sobre la violència obstètrica.

• Una investigació de l’UJI, seleccionada com a referent en el lideratge de dones científiques

La revista ACS Omega destaca l’estudi coordinat per la professora i investigadora del Grup d’Òptica Gladys Mínguez Vega, una de les cinquanta dones escollides dedicades a la ciència

• Art rupestre llevantí

El projecte LArcHer està coordinat per la professora Inés Domingo de la UB.

• Com vencerem el coronavirus

Article d'opinió de Ferran Martinez-Garcia, catedràtic de Biologia Cel·lular, Unitat Predepartamental de Medicina, Universitat Jaume I

• Materials dispositius portables

L’INAM s’integra en la iniciativa DROP-IT del programa H2020 per a avançar en materials sense plom i que es puguen imprimir en plàstics o teixits.

• Beneficis psicoteràpia

L'estudi, publicat en la revista científica JAMA Psychiatry, ha comptat amb la participació de la professora de l'UJI i investigadora del LabPsiTec Soledad Quero.

• L’UJI posa en accés obert els videojocs Planeta Debug contra el canvi climàtic

El Living Lab de l'UJI, amb el suport de la Fundació Carasso, ha creat un espai web per a poder aconseguir de forma gratuïta els primers jocs dissenyats per l’estudiantat en col·laboració amb grups d’investigació.

• Què fem amb el fem?

La inscripció al concurs està oberta fins el 4 d'abril, però els treballs es podran presentar fins al 4 de maig de 2020.

• Seguretat escalfadors gas

El prototip desenvolupat pel CDMF i l'UJI té un sistema compost per un sensor de monòxid de carboni i una clau de tall de gas.

• Connecta amb la ciència

Aquesta activitat dirigida a estudiants de secundària s'emmarca en el conveni de col·laboració entre la Ciutat de les Arts i les Ciències i l'UJI.

• «Química en flux»

Els catedràtics de Química Orgànica Eduardo García-Verdugo i Santiago V. Luis Lafuente han coordinat una publicació de la Royal Society of Chemistry.

• «Islas Columbretes. Treinta años después»

Dos dels autors han subratllat la importància de «transmetre a la ciutadania la tasca científica que es realitza en els espais naturals protegits perquè es valore la repercussió de la seua conservació i se siga conscient de la necessitat d’invertir en el seu estudi i protecció».

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions