UJI

Noticies científiques

Última modificació: 25/10/2018 | Font: SCP
  • L’estudi suposa una revisió actualitzada de la literatura científica sobre la relació entre l’exposició a la contaminació atmosfèrica i el rendiment cognitiu, l’acceleració del declivi cognitiu, el risc de desenvolupar demència, canvis en la morfologia cerebral i neuroinflamació.

• El procés químic per a capturar i transformar CO2 en àcid fòrmic està dissenyat per a treballar en condicions més sostenibles, amb potencial de transferència a indústria.

• En el marc del projecte d'investigació que l'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica realitza en col·laboració amb les empreses Siemens-Gamesa i Clam Desarrollo i amb el centre tecnològic del plàstic AIMPLAS (EOLO+) s'han posat a punt els mètodes de caracterització dels materials utilitzats per a la realització de les pales d'aerogeneradors.

• Llançat per la indústria Promaflex, el material incorpora micropartícules de plata i sílice que són capaces d'inactivar el nou coronavirus per contacte.

• Rosa de Llanos i Juana Mari Delgado s’han integrat en la Unitat Predepartamental de Medicina.

• La universitat pública de Castelló aposta per un futur innovador i sostenible mitjançant diversos projectes.

• El projecte del programa Encultura s'enquadra en el marc de les actuacions desenvolupades per l'UJI cap al món rural i en la lluita contra la despoblació.

• La Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i-SCP) ha desenvolupat la iniciativa amb el suport de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital

• Un article de la Universitat de Stanford (EUA) publicat en la revista «Plos Biology» situa un total de 23 investigadors i investigadores de la Universitat Jaume I de Castelló entre el 2% dels científics més destacats del món en la seua disciplina.

• El treball dels investigadors s'ha centrat a explorar la inhibició del SARS-CoV-2 Mpro, que és una dels enzims essencials per a la replicació del virus responsable de la pandèmia de COVID-19.

• Mónica Rikić Fusté i Román Torre Sánchez comencen la col·laboració amb diversos grups d’investigació per posar en marxa els seus projectes ‘Posidònia’ i ‘Última oportunitat’

• L'estudi col·laboratiu ha sigut realitzat a la Universitat Jaume I de Castelló, l'Institut Català d'Investigació Química, l'Institut de Biocomputació i Física de Sistemes Complexos de la Universitat de Saragossa i l'empresa MagnetoCat S.L.

• La investigació utilitza la gamificació per a promoure noves accions de màrqueting.

• La finalitat del projecte ha sigut mostrar l'impacte social que té la ciència que es desenvolupa al Mediterrani, fent especial èmfasi en la figura de les dones.

• El grup d’investigació Cures i Salut, coordinat pel professor Eladio J. Collado, serà el que desenvoluparà l’estudi.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions