UJI

Noticies científiques

Última modificació: 25/10/2018 | Font: SCP
  • L'estudi finançat pel programa UJI-Encultura 2021 del Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals està dirigit per l'arqueòleg Josep Benedito.

• Els centres i grups interessats poden enviar un vídeo amb demostracions o experiments de ciència

• Vicente Castelló, professor de la Universitat Jaume I i membre de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local.

• A Castelló, ja s'han agafat mostres a la cafeteria de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, a un aula de la Facultat de Ciències de la Salut i a l’Institut d’Educació Secundària de la Vall d’Alba.

• La mostra, a la qual s’han incorporat nous panells, pot ser visitada en l’Àgora universitària.

• En aquesta edició s'han presentat 23 treballs per part de 24 estudiants dels quatre centres vinculats a 20 grups d’investigació universitaris.

• El tractament s'emmarca en el projecte «GROw: una intervenció basada en TIC per al tractament psicològic del dol prolongat» i en la tesi de Cintia Tur.

• La doctora Marcileia Zanatta de l’Institut de Nanoestructures, Nanomodelatge i Nanofabricació (i3N) portuguès ha guanyat el projecte en concurrència competitiva i el desenvoluparà durant dos anys a l’UJI.

• Article del professor Román Restrepo Vila i l'estudiant d'Administració Ambiental i Sanitària Ana Sofía Zapata Hainaut de la Universitat d'Antioquia (Colòmbia).

• El llibre és producte de deu anys de treball dels professors Enric Ramiro i Pilar Gandía, que han comptat amb la col·laboració de personal docent per a testar la seua practicitat.

• Ana María Sánchez, professora de l’Àrea d’Anatomia i Embriologia Humana de l’UJI, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde».

• L'UJI i el CDMF del Brasil han publicat un article en la revista científica Inorganic Chemistry.

• A més de disminuir-ne el cost, el nou sistema suposaria un potencial estalvi significatiu de l'energia consumida.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions