UJI

Noticies científiques

Última modificació: 25/10/2018 | Font: SCP
  • Per a ser ben gestionat, el teletreball planteja ara la necessitat de noves normatives i reptes que afrontar.

• Investigadors de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I han publicat un estudi sobre els efectes de la COVID-19 en la relocalització industrial en l’economia valenciana. El treball analitza la situació actual i els canvis que es preveuen en l’àmbit empresarial, entre els quals la relocalització d’empreses i indústries «sembla un dels més evidents i, també, controvertits».

• La professora Leonor Hernández codirigeix NANOconVEX, una de les quatre iniciatives pilot aprovades per l’European Cooperation in Science & Technology (COST) per connectar la recerca amb el mercat

• Elsa González-Esteban, professora Titular de Filosofia Moral de la Universitat Jaume I i coordinadora del projecte europeu Ethna System.

• Durant quatre sessions els dies 14, 15, 16 i 17 de juliol el personal investigador descriurà el seu treball i contestarà a les preguntes de les persones assistents.

• L'informe del comité assessor internacional indica que des de la seua creació en 2015 «l’INAM ha aconseguit un grau molt alt de desenvolupament de les línies d’investigació i propostes científiques en els camps de materials avançats, energia, optoelectrònica i catàlisi».

• Els fons aconseguits de la GVA i el cofinançament de l’UJI serviran per a enfortir la recerca bàsica i els serveis tecnològics de l’INAM i el IUPA.

• El projecte «Ciències de dades contra la COVID-19» del qual formen part Geotec, Anàlisi de Formes 2D i 3D, Aprenentatge Estadístic en Intel·ligència Artificial, Estereologia i GIANT ha obtingut finançament del fons Supera COVID-19 de Banco Santander.

• L'estudi realitzat per la Universitat Jaume I, el Museu Arqueològic Municipal de Cartagena, la Diputació de Castelló i la Universitat de Barcelona confirma que el seu ús durant el Mesolític era major del qual es creía.

• El projecte europeu Glucotear, impulsat pel Grup de Recerca d’Òptica, ha permès crear punts quàntics de carboni que podrien servir per a la protecció ocular o el seguiment de la diabetis

• El procediment està validat i només requereix l'adaptació dels controls específics de cada central per a la seua prova en alguna planta pilot.

• Investigadors de l'UJI, la CEU UCH de Castelló i la universitat francesa UBFC han analizat el comportament econòmic en persones amb esquizofrènia.

• El desenvolupament del material ha comptat amb la col·laboració de la Universitat Jaume I de Castelló i l’ICB-USP i el CDMF del Brasil.

• L'eina PleaseApp està dirigida a professionals que atenen menors amb trastorns del desenvolupament.

• Jesús Lancis, vicerector d'Investigació i Transferència de l'UJI, ha pres el relleu a l'anterior president José E. Capilla, vicerector d'Investigació, Innovació i Transferència de la UPV.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions