UJI

Noticies científiques

Última modificació: 25/10/2018 | Font: SCP
  • Frau econòmic

El Laboratori d'Economia Experimental analitza mecanismes de comportament relacionats amb l'honestedat en relacions econòmiques amb informació asimètrica.

• Nova empresa Espaitec

CYE Energía és una comercialitzadora elèctrica que subministra energia cent per cent renovable.

• «Penyagolosa Trail Saludable Women»

L’UJI, el Club Esportiu Marató i Mitja Castelló Penyagolosa, l’Hospital Vithas Nisa 9 d’Octubre i la Fundació Vithas Nisa han signat un conveni general de col·laboració.

• Implementació sensor CO

Empresaris argentins implementaran el sensor de CO desenvolupat per investigadors del CDMF amb la participació del professor Juan Andrés de l'UJI.

• Menú dinosaures

La iniciativa ressalta el potencial gastronòmic vinculat al territori de la comarca dels Ports

• Difusió de la ciència

La Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) conclou el projecte de comunicació científica transmèdia finançat per la FECYT.

• Excel·lència investigadora

El guardó valora la trajectòria recent dels últims cincs anys i implica la concessió d’un diploma i una dotació econòmica que es lliurarà a final d’any a Madrid.

• Superar la fòbia a volar

Les persones interessades a participar en la recerca i provar el tractament poden escriure a volar@uji.es.

• Científiques importants

El rànquing inclou María Isabel Burguete, de Química; i tres investigadores de l’àmbit de la Salut, en concret de Psicologia: Cristina Botella, Marisa Salanova i Azucena Garcia Palacios.

• ¿Qué significa democracia monitorizada?

Ramón Feenstra, professor del Departament de Filosofia i Sociologia, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE).

• «Estudia i investiga»

El programa compleix aquest curs deu anys. Durant aquesta dècada hi han participat 732 estudiants.

• «Ellas tienen la fórmula»

L'exposició mostra les aportacions de les investigadores en el 150 aniversari de la taula periòdica dels elements i el Dia Internacional de la Dona.

• Rendiment acadèmic

El grup de recerca LIFE de l'UJI, amb les universitats de Castella-la Manxa, Cadis, Almeria i Saragossa, estudia els efectes de l'activitat física i els hàbits saludables en l'adolescència.

• «Monitor de Dolor»

L’app desenvolupada pel Laboratori de Psicologia i Tecnologia (LabPsiTec) de l'UJI ha obtingut el premi a la millor app de Medicina de 2018.

• Dones científiques

La conferència del professor Pablo Francescutti de la Universitat Rey Juan Carlos ha mostrat l’escassa visibilitat de les dones científiques espanyoles.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions