UJI

Noticies científiques

Última modificació: 14/06/2018 | Font: SCP
  • Index h

Quatre investigadores de la Universitat Jaume I de Castelló es troben en la llista de les 421 científiques més importants que resideixen a Espanya.

• Impacte ambiental

La tesi defensada en l’UJI per Joan Esteban Altabella ha demostrat que podria evitar la contaminació de 515 milions de tones d’àrids naturals a la UE.

• Computació de nanomaterials

El tribunal qualificador ha estat format per tres investigadores de la Sorbonne Université, Federal de São Carlos i Jaume I de Castelló.

• Plàstics biodegradables

El projecte YPACK pretén minimitzar els residus del sector a més de disminuir la petjada de carboni dels recipients i les emissions d’efecte hivernacle.

• Oficina Europea

La rectora, Eva Alcón, ha assegurat que «impulsarà polítiques per modernitzar, enfortirà les estructures d’investigació i buscarà sinèrgies de col·laboració amb altres institucions».

• Congressos presencials

La tesi, elaborada per Irene Borén Alfaro, evidencia la importància d'incorporar aquesta eina en la gestió de la marca i la reputació de tot tipus d'empreses i institucions.

• Premi divulgació científica

El grup d’investigació «Anàlisi d’Imatge Mèdica i Estereologia» obté el vuitè premi de divulgació de l’UJI i Banco Santander.

• Canvi climàtic

Representants de cinc grups de la Universitat Jaume I s’han reunit amb els responsables de medi ambient de l’empresa del Grupo Gimeno a Benicàssim

• Atenuar el dolor en pacients oncològics

La Fundació de l'Hospital Provincial i l'UJI col·laboraran en la recerca i implantació d'una aplicació mòbil que monitorarà els pacients amb dolor irruptiu oncològic.

• U-Multirank

Les dades incloses en U-Multirank provenen de diverses fonts, que proporcionen als usuaris un conjunt complet d'informació.

• Unitat associada CSIC

El propòsit és continuar amb el desenvolupament de nous materials per a l’envasament alimentari en el camp de la tecnologia de polímers.

• 30 anys acreditant qualitat ceràmica

El Laboratori de Producte Acabat de l'Institut de Tecnologia Ceràmica és el laboratori d'assaig més antic d'Espanya acreditat per l'ENAC.

• Sostenibilitat en inversió financera

El grup SoGReS-MF ha testat el mètode que integra les preferències sobre factors ambientals, de responsabilitat social i governança de diferents inversors.

• «El gust d’investigar»

El concurs organitzat per l’ESTCE i CEFIRE Castelló, compta amb la col·laboració d'UBE i Aquarama i els vicerectorats d’Estudiantat i Investigació.

• World University Rankings (CWUR)

La universitat pública de Castelló se situa en el lloc 940 entre les més de les 18.000 institucions que conformen el rànquing i en el lloc 36 en l'àmbit nacional.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions