Juny

Juny
Recurs d'imatge unitat-mixta-uem-neurodegeneratives index

Malalties neurodegeneratives

Integrada per personal investigador de la Unitat Predepartamental de Medicina de l'UJI i el Departament d'Infermeria i Nutrició de la UEM.

Recurs d'imatge visita-nobels-premi-jaume-i index

Visita Premis Nobel Barish i Ciechanover

Els professors han compartit el seu punt de vista sobre els valors de la ciencia o l’impacte del coneixement científic en la societat amb una cinquantena d’investigadors i investigadores.

Recurs d'imatge patent-manipulador-uteri index

Millora cirurgia ginecològica

La nova tecnologia està disponible per al desenvolupament i adaptació en aplicacions concretes empresarials.

Recurs d'imatge estrategia-bancaria-per-mitigar-canvi-climatic index

L'estratègia bancària per mitigar el canvi climàtic

Diego Hidalgo-Oñate, Iluminada Fuertes Fuertes i Jose David Cabedo Semper, Universitat Jaume I

Recurs d'imatge premi_rsc_eduardo_peris index

Premi Mond-Nyholm de la Royal Society of Chemistry

L'organització li ha atorgat el guardó en reconeixement a la notorietat i al desenvolupament d'idees altament innovadores dins de la recerca en el camp de la química organometàl·lica i la catàlisi.

Recurs d'imatge pint-of-science-maria-manresa-grao index

Plantes, assegurances de llar i guardaespatlles

Monòleg de la investigadora María Manresa Grau del Grup PIB - Bioquímica i immunitat vegetal de l'UJI durant l'edició del 2023 del Pint of Science celebrada en el pub Dublín House de Castelló de la Plana.

Recurs d'imatge pint-of-science-paqui-quereda-vazquez index

L'ou: molt més que un aliment

Monòleg de Mª Francisca Quereda Vázquez, responsable del Laboratori de Composicions Ceràmiques en l'Institut de Tecnologia Ceràmica de l'UJI durant l'edició del 2023 del Pint of Science celebrada en el pub Dublín House de Castelló de la Plana.

Recurs d'imatge pint-of-science-elena-mulet index

Posant les idees sota el microscopi

Elena Mulet Escrig, professora titular en l'àrea de Projectes d'Enginyeria i investigadora del grup DACTIC - Disseny i Art Contemporani: Tendències, Innovació i Creativitat de l'UJI, durant l'edició del 2023 del Pint of Science celebrada en el pub Dublín House de Castelló de la Plana.

Recurs d'imatge pei-agricultura index

Agricultura més sostenible

Els projectes han aconseguit més de sis-cents mil euros del Pla Estatal d'Investigació Científica, Tècnica i d'Innovació 2021-2023.

Recurs d'imatge pint-of-science-nacho-miralles index

Educació, metaverso i altres conyes

Nacho Miralles Tena, agent d'innovació i investigador en l'Institut de Noves Tecnologies de la Imatge de l'UJI, durant l'edició del 2023 del Pint of Science celebrada en el pub Dublín House de Castelló de la Plana.

Recurs d'imatge pint-of-science-nishant-singh index

Dansa molecular al ritme de la biología

Monòleg de Nishant Singh, investigador de l'Institut de Materials Avançats de l'UJI, durant l'edició del 2023 del Pint of Science celebrada en el pub Dublín House de Castelló de la Plana.

Recurs d'imatge x-simposio-iberoamericano-ingenieria-residuos index

X Simposi Iberoamericà d'Enginyeria de Residus

El professor de la Universitat de Valparaíso i membre del Consell Nacional de Medi Ambient de Xile ha participat en el X Simposi Iberoamericà d'Enginyeria de Residus de la Universitat Jaume I de Castelló.

Recurs d'imatge pint-of-science-rosa-llusar index

Ciència i serendipia

Monòleg de Rosa Llusar Barelles, catedràtica de Química Física i responsable del Grup de Materials Moleculars de l'UJI, durant l'edició del 2023 del Pint of Science celebrada en el pub Dublín House de Castelló de la Plana.

Recurs d'imatge premi-mon-classic-juanjo-ferrer index

Premi «Món clàssic»

El guardó de la Societat Espanyola d'Estudis Clàssics a València i Castelló li ha estat lliurat durant l'assemblea anual a la Universitat de València.

Recurs d'imatge workshop-martech index

Robòtica marina

El CIRTESU-UJI i el Grup SARTI-MAR-UPC han organitzat el fórum internacional Martech dedicat a la robòtica marina.

Recurs d'imatge colaboracio-uji-cern index

Col·laboració UJI i CERN

La Universitat Jaume I aferma la seua col·laboració amb el Centre Europeu d'Investigació Nuclear (CERN) en matèria de teleoperació de robots subaquàtics i terrestres amb un segon conveni, aquesta vegada per 10 anys, arran del treball desenvolupat pel grup IRSLab (Interactive and Robotic Systems Lab) de l'UJI.

Recurs d'imatge the-conversation-un-escaparate-del-conocimiento-para-todos-los-publicos index

The Conversation: un aparador del coneixement per a tots els públics

Eva Alcón, presidenta de la CRUE i rectora de l'UJI; Elena Lázaro, presidenta de l'Associació Espanyola de Comunicació Científica; Ana Santos Aramburo, directora de la Biblioteca Nacional d'Espanya; Cristóbal Belda Iniesta, director de l'Institut de Salut Carlos III i altres.

Recurs d'imatge el-gust-d-investigar index

«El gust d’investigar»

En la XIII Reunió Científica «El gust d'investigar» s'han presentat disset treballs de recerca realitzats al llarg del curs acadèmic per joves investigadors i investigadores d'ESO i batxillerat.