Els premis Nobel Barry C. Barish i Aaron Ciechanover participen en un diàleg de ciència amb el personal investigador de l'UJI durant la seua visita com a jurats dels Premis Rei Jaume I

05/06/2023 | SCP

Els professors han compartit el seu punt de vista sobre els valors de la ciencia o l’impacte del coneixement científic en la societat amb una cinquantena d’investigadors i investigadores.

Els premis Nobel Barry C. Barish (Física, 2017) i Aaron Ciechanover (Química, 2004) han participat en un diàleg de ciència amb el personal investigador de la Universitat Jaume I durant la seva visita a aquesta institució com a jurats dels premis Jaume I, en el qual han compartit els seus punts de vista de temes com la col·laboració científica, el perfil de l'investigador, els valors de la ciència, la formació investigadora o l'impacte del coneixement científic en la societat.

Els professors han estat rebuts per la rectora de l'UJI, Eva Alcón, i els vicerectors de Recerca, Jesús Lancis, i Innovació, Transferència i Divulgació Científica, David Cabedo, abans d'iniciar-se el col·loqui amb els investigadors i investigadores que ha estat conduït per la directora de l'Escola de Doctorat, Mercè Correa, i el director del Departament de Química Inorgànica i Orgànica, Florenci González Adelantado.

En el diálogo han participat una cinquantena d'investigadors destacats en biologia, bioquímica, matemàtiques, química inorgànica i orgànica, ciència dels materials, física, enginyeria química, medicina, neurologia, biotecnologia o biomedicina, representants dels instituts universitaris de Materials Avançats, Tecnologia Ceràmica i Matemàtiques, així com joves investigadors en formació, personal tècnic de l'Oficina de Cooperació en Recerca i desenvolupament Tecnològic i de la Unitat de Divulgació Científica i Ciència Ciutadana, dirigida pel professor Lluís Martínez.

València acull durant els dies 5 i 6 de juny la tradicional reunió de jurats que decideix el nom de les sis persones guardonades de la 35 Edició dels Premis Rei Jaume I 2023 en les diferents categories: Recerca Bàsica, Economia, Recerca Mèdica, Protecció del Medi Ambient, Noves Tecnologies i Emprenedor. Durant la primera jornada, la Fundació Premis Rei Jaume I organitza diferents visites dels Premis Nobel a instituts, centres de recerca i universitats de la Comunitat Valenciana.

Imatges: https://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2023/06/visita-uji-premis-nobel/

Vídeo de la visita