29/04/2024 | INVEST

Acte Central a Espanya del Dia Internacional de la Llum 2024 - Universitat Jaume I, Castelló

La setmana del 13 al 18 de maig es realitzaran diferents activitats per a celebrar el Dia Internacional de la Llum (DIL 2024) a Castelló. L'acte està organitzat pel Grup d'Investigació en Òptica de la Universitat Jaume I de Castelló (GROC·UJI) i el Comitè Espanyol del DIL, la presidenta del qual és la professora Maria Josefa Yzuel. Compta amb la col·laboració de la Unitat de Cultura Científica i Ciència Ciutadana, el Servei de Comunicació i el Vicerectorat de Cultura, Llengües i Societat de la Universitat Jaume I, en aquest últim cas a través del festival de fotografia Imaginària que celebra la seua vint-i-unena edició.

En el marc de la celebració, es desenvolupa el tradicional Concurs de Fotografia Digital sobre fenòmens òptics que organitza el Grup d'Investigació d'Òptica de Castelló de la Universitat Jaume I (GROC·UJI) i el Student Chapter Optics Castelló (OCAS). Està obert a estudiantat de grau, màster i doctorat, i antic alumnat i personal investigador de la comunitat Universitària UJI, a estudiantat de grau, màster i doctorat universitats d'Espanya, i a estudiantat d'instituts i centres educatius d'Espanya, amb especial esment als de la província de Castelló. Enviament de fotografies per Instagram (s'ha d'etiquetar a @OpticsCastello, @ujiuniversitat i afegir l'etiqueta: #DiaLlumUJI) i correu electrònic (dil@uji.es). Bases del concurs «Dia Internacional de la Llum 2024».

Les activitades programades, sobre les quals anirà ampliant-se la informació, són les següents:

Dilluns, 13 de maig

Dimarts, 14 de maig

• Conferències i tallers, Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals

Dimecres, 15 de maig

• Conferències sobre la llum i les seues aplicacions en el marc del festival Pint of Science, pub Dublin House, Castelló:
    • Capturant la llum en les imatges, Inmaculada Remolar (Universitat Jaume I)
    • Càmares d'un sol píxel?, Armin Lenz (Universitat Jaume I)

Dijous, 16 de maig

• Acte institucional i lliurament de premis del concurs de fotografia, Llotja del Cànem

Dissabte 18 de maig

A més, existeixen altres activitats vinculades al DIL 2024 com el I Mediterranean Meeting of Young Researchers in Optics (M2YRO), organitzat pels capítols estudiantils OCAS (UJI) i Photonets (UV), del 18 al 20 d'abril de 2024.

I compartim ací l'emissió sobre el Dia Internacional de la Llum 2024 del Canal Uned, amb la participació de Juan Pedro Sánchez Fernández (Professor associat del Departament de Física Interdisciplinar, Facultat de Ciències, UNED), Maria Josefa Yzuel Giménez (Catedràtica emèrita de la Universitat Autònoma de Barcelona i Presidenta del Comitè Espanyol del DIL), Carmen Carreras Béjar (Professora col·laboradora honorífica al Departament de Física Interdisciplinar, Facultat de Ciències, UNED), Juan Diego Ania Castañón (Director de l'Institut d'Òptica «Daza de Valdés» del CSIC), Jesús Lancis Sáez (Vicerector d'Investigació i Catedràtic d'Òptica de la Universitat Jaume I de Castelló) i Juan Ramón Andrés Cabero (Redactor i locutor, UNED Media, UNED).

Dia Internacional de la Llum