Tallers del Planetari de Castelló i de l'Institut d'Aqüicultura Torre de la Sal (CSIC)

25/09/2022 | INVEST

El Sol. Planetari de Castelló

L’astronomia s’associa a la nit, quan podem veure les estreles i constel·lacions. Però tenim una estrela molt a prop, el nostre Sol, què és tant brillant que no el podem veure directament. En aquest taller, podreu observar directament el Sol de forma segura amb un telescopi solar i veure en directe com és la nostra estrela. (PLANETA)

Aqüicultura sostenible: copiant la vida al mar. Institut d'Aqüicultura Torre de la Sal (CSIC)

L'aqüicultura marina és una activitat que consisteix en la cria d'organismes que viuen al mar, per produir aliments rics en proteïnes i en àcids grassos omega-3 per al consum humà, permetent satisfer la gran demanda mundial de peix, crustacis (ex. gambes llagostins) i mol·luscs (ex. musclos, pop), i així reduir les captures al mar. Per això necessitem ser capaços de controlar el seu cicle de vida en captivitat, inclosa la seva reproducció, cria i alimentació. És ací on l'aqüicultura marina s'enfronta a un gran repte per a la seva expansió sostenible, perquè depèn de la disponibilitat limitada d'aliment d'origen marí per a la cria d'aquests organismes. Actualment, seguint els principis de l'Economia Circular, els materials de rebuig de l'aqüicultura i agricultura, entre d'altres, s'aprofiten com a aliment per al cultiu a gran escala de cucs marins (policets) i de petits crustacis (gambetes), per produir biomassa que es convertiran en matèries primeres per a pinsos d'alimentació de larves i juvenils de peixos i llagostins. Aquesta estratègia permet utilitzar i donar valor a materials de rebuig, contribuint al desenvolupament sostenible de l'aqüicultura, així com minimitzar els impactes ambientals. (IATS)

Informació proporcionada per: Vicerectorat d'Investigació