Butlletí de cerca d'experts i expertes (14-07-2022)

14/07/2022 | SCP

Cerquem personal expert i propostes per a aquests temes

1. EDUCACIÓ: Quant duren les vacances escolars perfectes? Què diuen els estudis sobre l'interval ideal de vacances per als escolars de diferents edats?

Contacte: eva.catalan@theconversation.com

2. CULTURA: A propòsit de l'èxit de Peaky Blinders: per què ens agraden tant les històries de criminals?

Contacte: claudia.lorenzo@theconversation.com

3. CULTURA: La gent escoltarà música als macrofestivals o hi "viurà una experiència"?

Contacte: claudia.lorenzo@theconversation.com

4. MEDICINA + SALUT:  Existirà alguna vegada una pastilla que proporcione els beneficis de fer exercici? Les investigacions apunten al fet que està cada vegada més prop de desenvolupar-se.

Contacte: pablo.colado@theconversation.com

5. MEDICINA + SALUT: Un nou estudi associa la pol·lució atmosfèrica amb dificultats de desenvolupament cognitiu en els xiquets i sembla que també augmenta els nivells d'obesitat infantil. Com afecta la contaminació a la salut dels xiquets més enllà del mal als pulmons?

Contacte: pablo.colado@theconversation.com

6. MEDI AMBIENT + ENERGIA: Cigales, gecos i altres animals estiuencs. Una xicoteta llista d'animals típics de l'estiu i per què podem veure'ls més en aquesta època de l'any.

Contacte: lucia.caballero@theconversation.com

Termini: juliol/agost 2022

7. MEDI AMBIENT + ENERGIA: Quines platges no existirien si no fora per la mà de l'home? Cada any s'injecta arena en moltes platges, cada vegada més erosionades, i s'empren dics i altres mesures per a retenir-la.

Contacte: lucia.caballero@theconversation.com

Termini: juliol/agost 2022

8. CIÈNCIA + TECNOLOGIA: Està morta la Lluna?  En 1971, els astronautes de l'Apollo 15, en òrbita lunar, van fotografiar una cosa molt estranya. Els investigadors ho van anomenar “Ina”, i semblava el que quedava després d'una erupció volcànica. Ho era? En què va quedar això? Hi ha algun tipus d'activitat en la Lluna, o està geològicament morta?

Contacte: lorena.sanchez@theconversation.com

9. CIÈNCIA + TECNOLOGIA: Quant d'atzar té l'evolució? Alguns biòlegs creuen que l'evolució és un procés determinista, de manera que ambients similars produiran resultats similars, i uns altres defensen que el seu curs pot seguir camins impredictibles. Quant d'atzar té l'evolució de les espècies?

Contacte: lorena.sanchez@theconversation.com

10. CIÈNCIA + TECNOLOGIA:  L'aigua que bevem és més antiga que el sol? Com va arribar l'aigua a la Terra? Procedeix del sistema solar, de la nebulosa molecular que envoltava el Sol, de la qual van nàixer els planetes, o va ser creada abans del naixement del Sol?

Contacte: lorena.sanchez@theconversation.com

11. CIÈNCIA + TECNOLOGIA:  A 10.000 metres d'altura, la Terra està envoltada de bacteris. L'atmosfera superior de la terra —sota zero, quasi sense oxigen, inundada per la radiació UV— no és un lloc per a viure-hi. Però científics de l'Institut de Tecnologia de Geòrgia van descobrir que milers de milions de bacteris prosperen allí.