Setembre

07/11/2017 | SCP

Setembre
Recurs d'imatge como-se-refieren-los-medicos-a-la-muerte index

Com es refereixen els metges a la mort?

Adéla Kotatkova, investigadora postdoctoral Margarita Salas en Filologia (Universitat Jaume I )

Recurs d'imatge monomanias-Gericault index

Les monomanies de Géricault

L'investigador Javier S. Burgos de la Universitat Jaume I de Castelló ha trobat l'obra en una xicoteta galeria francesa.

Recurs d'imatge mednight-uji index

Mednight GTS 2022

El 30 de setembre se celebra la Nit Europea de les Investigadores i Investigadors 2022 amb demostracions i tallers científics, jocs perquè els més menuts exploren la ciència o xarrades amb investigadores.

Recurs d'imatge 1a-reunio-e-diploma index

1a reunió e-diploma

La iniciativa està dotada amb tres milions d'euros per als pròxims tres anys.

Recurs d'imatge feder-farmacs-covid-19 index

Fàrmacs per la COVID-19

El grup de Bioquímica Computacional i el de Computació i Arquitectures d’Alt Rendiment (HPC&A per les seues sigles en anglès) treballen en un projecte de dos anys de durada que té com a objectiu «dissenyar compostos antivirals per a fer front al virus».

Recurs d'imatge guardo-jose-maria-mayoral index

Guardó per l'estudi i control de brots de COVID-19

L'equip format per una quinzena d'investigadores i investigadors ha treballat en estreta col·laboració amb el Centre de Salut Pública de Castelló

Recurs d'imatge subcampionat-ceabot-uji-robotics-team index

Subcampionat CEABOT per UJI Robotics Team

L'equip format per set alumnes del nou Grau en Intel·ligència Robòtica i integrat en l’UJILab Innovació busca suport per a pròximes competicions.

Recurs d'imatge agressivitat-maternal-ratolins index

Disminució agressivitat femelles lactants ratolí

Aquesta investigació és un pas més per a comprendre els circuits cerebrals que controlen les respostes agressives, especialment aquelles incrementades i que es poden donar en altres comportaments violents. El treball s’ha publicat en la revista Communications Biology, del grup Nature.

Recurs d'imatge revista-chem-nobel-lehn index

Homoquiralitat biològica

L’equip investigador del Departament de Química Inorgànica i Orgànica de l’UJI ha comptat amb la participació del Premi Nobel Jean-Marie Lehn.

Recurs d'imatge premis-cef index

Premis Centre d'Estudis Financers

Les investigacions aborden temes com la gastronomia en les destinacions turístiques, la pobresa poblacional i la grandària organitzativa en la relació laboral, el paper de la direcció de recursos humans en la generació de compromís o la metodologia «flipped classroom».

Recurs d'imatge mednight-gts index

Mednight GTS

A Castelló de la Plana, la vesprada del dia 30 de setembre (de 17 a 20 h), la Universitat Jaume I ha organitzat diverses activitats a l'Àgora del campus del Riu Sec.

Recurs d'imatge tecnologia-patologies-radiografies-torax index

Detectar automàticament patologies en radiografies de tòrax

La Universitat Jaume I de Castelló i la Fundació per al Foment de la Recerca Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio), a través de l’Hospital General Universitari de Castelló, han desenvolupat un nou programari.

Recurs d'imatge mednight-uji-final index

Mednight 2022

Amb les activitats programades per la Nit Mediterrània de les Investigadores Goes To School (Mednight GTS).