L’Àgora de la Universitat Jaume I es transforma en un espai d’investigació amb les activitats programades per la Mednight GTS

12/09/2022 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló se suma un any més a la Nit Europea de les Investigadores i Investigadors, amb la «Nit Mediterrània de les Investigadores Goes To School (Mednight GTS)», un esdeveniment de divulgació científica adreçat a tots els públics de la mà del seu personal investigador amb el principal objectiu d’acostar la ciència i el treball científic a tota la ciutadania. Les activitats tindran lloc a l’Àgora universitària divendres 30 de setembre de 17 a 20 hores.

Promoguda per la Unitat de Divulgació Científica i Ciència Ciutadana del Vicerectorat d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, la Mednight GTS té, entre els seus propòsits, divulgar la recerca de tots els àmbits de coneixement que es fa tant a l’UJI com en la resta de les nou universitats i altres centres d’investigació i divulgació científica de la Comunitat Valenciana i Múrcia que formen part del consorci.

A més, les activitats promouen la igualtat en l’àmbit de la investigació i expliquen el paper de la ciència en la vida quotidiana de les persones. Per això, el personal investigador interactuarà amb el públic assistent per a mostrar la ciència de manera atractiva, descobrir i fomentar les vocacions científiques i estimular el desenvolupament de la cultura científica, amb moltes activitats especialment dirigides a joves i xiquets i xiquetes.

A més de les científiques i científics universitaris, també participaran en la Mednight GTS a l’UJI i donaran a conèixer el seu treball altres centres d’investigació i divulgació científica i administracions públiques, com l’Institut de Torre de la Sal (CSIC) i Europe Direct Castelló (el centre oficial d’informació de la Comissió Europea allotjat a la Diputació de Castelló).

Durant les tres hores que dura l’esdeveniment s’oferirà al campus un complet programa d'activitats,  per a tots els públics, que inclourà accions com les següents:

• Jardí de la ciència: demostracions i tallers científics
  • Juga amb la ciència: jocs perquè xiquetes i xiquets exploren la ciència
  • Parla amb ella, la científica: xarrades d’investigadores
  • Visita guiada al Jardí dels Sentits, a l’andana central del campus del Riu Sec
  • European Corner: espai divulgatiu sobre l’acció europea en l’àmbit de la investigació, amb la participació d’Europe Direct Castelló
  • I altres activitats amb música, esport o tecnologia

Encara que la inscripció no és obligatòria, es recomana entrar a la pàgina web www.mednightgts.uji.es i triar l’horari de participació d’algunes activitats. Això també permetrà rebre el programa final de l’esdeveniment i participar en un sorteig de tres lots de productes de l’UJI. El registre estarà obert a partir de dijous 8 de setembre.

MEDNIGHT GTS és un projecte associat a la iniciativa «Nit Europea de les Investigadores i Investigadors» de la Unió Europea i finançat per la Comissió Europea a través del programa Horizon MSCA and Citizens 2022 (Acord de subvenció núm. 101061179). En el consorci participen la Universitat Miguel Hernández, Universitat de Múrcia, Universitat Politècnica de Cartagena, Universitat d'Alacant, Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat Jaume I de Castelló, Fundació de la Comunitat Valenciana per a la Gestió de l'Institut de Recerca Sanitària i Biomèdica d'Alacant (ISABIAL), i Fundació Sèneca-Agència de Ciència i Tecnologia de la Regió de Múrcia, sota la coordinació de la consultora ATAMA.

Més informació i inscripcions:

964 387 602 / 964 729 019
pc4@uji.es