El personal investigador del Departament d’Administració d’Empreses i Màrqueting obté quatre guardons del Centre d’Estudis Financers

18/10/2022 | SCP

Quatre treballs d’investigació del professorat del Departament d’Administració d’Empreses i Màrqueting de la Universitat Jaume I de Castelló han sigut guardonats pel Centre d’Estudis Financers en les categories de Recursos Humans, Educació i Noves Tecnologies i Màrqueting i Publicitat. El lliurament dels Premis d’Estudis Financers ha tingut lloc dimecres 21 de setembre a l’Ateneu de Madrid.

«Sostenibilitat i gastronomia local en les destinacions turístiques en el context de la COVID-19» de Miguel Ángel Moliner Tena, Diego Monferrer Tirado, Marta Estrada Guillén i Lidia Vidal Meliá ha resultat guanyador en la categoria de Màrqueting i Publicitat i «La influència de la pobresa poblacional i la grandària organitzativa en la relació laboral: una anàlisi empírica» de Vicente Roca Puig en la categoria de Recursos Humans, ambdós amb una dotació de nou mil euros.

També en la categoria de Recursos Humans el projecte «Empleats compromesos: el paper clau de la direcció de recursos humans i de la generació d’apoderament psicològic» d’Inmaculada Beltrán Martín, Juan Carlos Bou Llusar, Beatriz García Juan i Alejandro Salvador Gómez ha obtingut un accèssit, així com el treball «Avaluació d’una experiència de flipped classroom: van aprenentatge i benestar de l’estudiantat de la mà?» d’Ana Belén Escrig Tena, Mercedes Segarra Ciprés, Beatriz García Juan, Alejandro Salvador Gómez, María Luisa Flor Peris i Georgiana Alexandra Badoiu.

El Centre d’Estudis Financers convoca aquests premis anualment en vuit modalitats: tributació, comptabilitat, dret del treball i seguretat social, recursos humans, dret civil i mercantil, dret constitucional i administratiu, educació i noves tecnologies i màrqueting i publicitat. Té per objecte el reconeixement i estímul de la tasca creadora i d’investigació i valora, especialment, l’originalitat i el caràcter pràctic dels treballs presentats.

Més informació: https://www.cef.es/es/premiados-y-jurados-premio-estudios-financieros-2022.html

PROJECTES GUARDONATS

L'estudi «Sostenibilitat i gastronomia local en les destinacions turístiques en el context de la COVID-19» ha comprovat que la sostenibilitat percebuda, la gastronomia local i l'experiència de servei constitueixen aspectes clau en l'estratègia de qualsevol destinació turística. En el cas de la sostenibilitat és un factor determinant de l'experiència de servei del turista en el destí que, al seu torn, té un efecte positiu significatiu en la satisfacció. També s'ha demostrat la importància de l'experiència segura en l'experiència de servei.

En el treball «La influència de la pobresa poblacional i la grandària organitzativa en la relació laboral: una anàlisi empírica» s'ha examinat com és la relació d'intercanvi de contraprestacions entre empleats i ocupadors en les empreses espanyoles. Les conclusions reflecteixen que aquesta relació laboral és més intensa en les mitjanes i grans empreses situades en municipis amb reduïda pobresa, encara que només equitativa en les petites empreses situades en municipis amb una elevada pobresa.

La flipped classroom o classe invertida és una metodologia activa que inverteix el model d'ensenyament tradicional, amb l'ús de noves tecnologies i la generació d'una connexió emocional amb l'estudiantat. El propòsit de l'estudi «Avaluació d'una experiència de flipped classroom: van aprenentatge i benestar de l'estudiantat de la mà?» és analitzar en quina mesura aquesta metodologia promou l'aprenentatge significatiu de l'estudiantat i genera un augment de la seua satisfacció i/o estrès en una assignatura optativa sobre gestió de la qualitat impartida en l'UJI, a través del nou model de demandes i recursos en l'estudi.

El propòsit de la recerca «Empleats compromesos: el paper clau de la direcció de recursos humans i de la generació d'apoderament psicològic» és aportar nous coneixements sobre el poc explorat paper mediador d'un procés motivacional clau: l'apoderament psicològic en el vincle entre la gestió dels recursos humans i el compromís dels empleats, i ha demostrat la importància de generar sentiments motivadors en el personal com a manera de promoure reaccions afectives.