Març

03/04/2017 | SCP

Març
Recurs d'imatge whatsapp-comunicacio-audiovisual index

L'ús de WhatsAPP en la comunicació municipal

L'estudi prova que les plataformes digitals i especialment els serveis de missatgeria instantània mòbil com ara WhatsApp, han esdevingut eines imprescindibles per als consistoris.

Recurs d'imatge estudi-somni-i-benestar index

Son, descans i benestar

La rectora Eva Alcón i el vicerector d'Investigació i Transferència han rebut les investigadores i una representació de la Fundació, que li han explicat el projecte.

Recurs d'imatge magnetisme-produccio-hidrogen index

Com el magnetisme pot millorar la producció d'hidrogen per a emmagatzemar energia

Chiara Biz, doctora en Química Teòrica, Universitat Jaume I

Recurs d'imatge encadenados-canal-historia index

«Encadenados» de Canal Historia

És la primera sèrie documental que descobreix la trascendència de l’esclavisme a Espanya i els seus vestigis en l’actualitat amb l’anàlisi de la importància del comerç d’esclaus al llarg de quatre segles.

Recurs d'imatge unebook-intercanvi-cientific index

Col·lecció Intercanvi Científic

L'UJI posa en valor al costat d'altres 54 institucions la seua missió social amb aquesta iniciativa basada en la solidaritat i la transferència de coneixement.

Recurs d'imatge premi-pesi-mujer-i-seguridad index

Premis PESI Dona i Seguretat

María Jesús Ibáñez García ha exercit la seua labor en l'ITC-UJI des de fa tres dècades i s'ha distingit per la seua dedicació i entrega, en els últims anys, en l'àmbit de la seguretat.

Recurs d'imatge projecte-coffeecap index

Càpsula cafè compostable i biodegradable

L'empresa valenciana Coffee Productions i AINIA han col·laborat en el desenvolupament d'aquest prototip, al costat de l'UJI, que suposa una solució tecnològica al repte d'aconseguir envasos més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

Recurs d'imatge ethna-guia-living-labs index

ETHNA System en «living labs» d'Europa

El sistema ETHNA es provarà i verificarà a través de «living labs» en quatre contextos diferents de l'educació superior, el finançament de la investigació, ecosistemes d'innovació i centres d'investigació a Espanya, Noruega, Estònia, Portugal i Bulgària.

Recurs d'imatge materials-pei index

Nous materials avançats

Sis projectes han obtingut prop de 800.000 euros en el Pla Estatal d’Investigació Científica i Tècnica i d’Innovació 2017-2020.

Recurs d'imatge firujiciencia-2022 index

Firujiciència 2022

Fins ara, s'ha confirmat la participació de més d'un centenar de talleristes i dos mil visitants.

Recurs d'imatge perovskita-amb-estany index

Cèl·lules solars de perovskita d’estany

Un equip d’investigació liderat pel catedràtic Iván Mora Seró de l’Institut de Materials Avançats ha aconseguit superar les 1.300 hores d’estabilitat operativa, la més alta coneguda fins ara.

Recurs d'imatge planeta-debug-endgame index

Planeta Debug

Una investigació promoguda des del Living Lab Planeta Debug de la Universitat Jaume I (UJI), amb el suport de la Fundació Daniel i Nina Carasso, ha demostrat l’eficàcia de l’art i els processos de cocreació, amb implicació de la comunitat investigadora, per al disseny de videojocs inspirats en la ciència climàtica. L’estudi, amb participació de la Universitat Politècnica de València, ha estat publicat a la revista Fonseca. Journal of Communication.

Recurs d'imatge rechazo-en-la-escuela index

El rebuig a l'escola: quan no agradar al grup es cronifica

Francisco J. Garcia Bacete i Ghislaine Marande Perrin (UJI) i Irene Jiménez Lagares i M. Victoria Muñoz Tinoco (U. Sevilla)

Recurs d'imatge tecnologies-informacio-pei index

Millorar el consum energètic en computació i l'eficàcia de l'assistència sanitària

Han obtingut prop de quatre-cents mil euros en la convocatòria del pla estatal d’investigació per al desenvolupament de projectes vinculats a les tecnologies de la informació.

Recurs d'imatge planeta-debug index

Living Lab Planeta Debug

Estudiantat i professorat de la Universitat Jaume I ha reivindicat avui el valor dels videojocs per a crear consciència ambiental crítica en la ciutadania i canvis socials alhora que fomentar el bé comú.

Recurs d'imatge Ucrania-guerra-tambien-informativa index

Ucraïna: Una guerra (també) informativa

Andreu Casero, catedràtic de Periodisme de la Universitat Jaume I

Recurs d'imatge intimitat-cinema-campion index

La intimitat al cinema de Jane Campion

Teresa Sorolla, professora de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Jaume I

Recurs d'imatge escoltar-musica-en-grup index

Per què ens agrada més escoltar música en grup que en solitari?

Nieves Fuentes, M. Carmen Pastor i Raúl Pastor (UJI)