Convocatòria 2023 de Projectes de Col·laboració Público-Privada

Dades de la convocatòria 

 
Entitat convocant: 
Agència Estatal d'Investigació
 
Nom de l'actuació:
Ordre per la qual s'aprova la convocatòria de tramitació anticipada, corresponent a l'any 2023, d'ajuts a projectes de col·laboració publico-privada, del Pla Estatal d'Investigació Científica, Tècnica i d'Innovació 2021-2023
 
Objectiu:
Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria tenen com a finalitat avançar en la incorporació de coneixements i resultats cientificotècnics que permeten la validació i el desenvolupament precompetitiu de noves tecnologies, productes i serveis, creant el context adequat que estimule la generació d'una massa crítica a I+D+i de caràcter interdisciplinari per a la seua aplicació, transferència, cerca de solucions i generació de resultats tant en les trajectòries tecnològiques i d'innovació de les empreses com en el mercat. Així mateix, amb aquests projectes es vol mobilitzar inversió privada, generar ocupació i millorar la balança tecnològica del país, així com reforçar la capacitat de lideratge internacional del Sistema Espanyol de Ciència Tecnologia i Innovació i dels seus agents, contribuint a millorar la competitivitat del teixit empresarial.

Documentació:

Web:

Des d’ací es pot accedir al lloc web on es publica la convocatòria i la resta de documents associats al procediment.

Terminis:
El termini per a presentar la sol·licitud comença el 30 de gener i finalitza el 20 de febrer de 2024 a les 14h IMPORTANT: Aquest és el termini oficial de la convocatòria, però les persones interessades en tramitar una sol·licitud des de l'UJI hauran d'escriure un correu electrònic a les adreces lagea@uji.es i viudez@uji.es per tal de concertar una cita durant els dies previs per a poder tramitar la proposta en les dependències de l'OCIT.
 
Característiques de les ajudes:

Es tracta de la continuació de l'antiga convocatòria RETOS-COLABORACIÓN, i es finançaran projectes de desenvolupament experimental en col·laboració efectiva entre diferents entitats beneficiàries en les prioritats temàtiques definides en l'Annex II.

Són projectes executats per un consorci o agrupació d'entitats beneficiàries, entre les quals una funciona com a Coordinadora del projecte, i on cada entitat rep finançament de manera independent. En aquest sentit, es busca la interdisciplinarietat. Les característiques que ha de tindre el consorci són:

  • Ha d'haver al menys un organisme d'investigació públic o privat i una empresa.
  • La participació mínima de cada membre del consorci ha de ser el 10% del pressupost del projecte.
  • La suma dels percentatges de participació empresarial haurà de ser, al menys, del 51% del pressupost total presentat.
  • Cap entitat pot acaparar per si sola més del 70% del pressupost.
  • El representant de l'agrupació haurà de ser una empresa. Tanmateix, es podrà nomenar com a coordinadora tècnica del projecte a una altra de les entitats participants, reflectint les tasques que se li encomanen en la declaració de conformitat de participació.
  • La UNIVERSITAT JAUME I exigirà la signatura d'un Acord de Consorci que regule les relacions entre els membres de l'agrupació. Sense la signatura d'aquest acord, la Universitat Jaume I podrà desistir de la sol·licitud en qualsevol punt en la que aquesta es trobe.

El pressupost mínim del projecte serà de 400.000 € S'executarà en un únic període de temps, sense anualitats. Així, el pressupost es farà en un bloc únic que abastarà tota la durada del projecte, i, en cas de concedir-se, s'executarà també sense limitacions entre anualitats pel que fa a la despesa. El pressupost finançable per entitat participant i projecte es limitarà a un màxim de 15.000.000 euros.

Tots els projectes tindran una durada fixa de 3 anys. No s'admetran projectes de menor durada. La data d'inici serà la que s'indique en la sol·licitud i, en qualsevol cas, els projectes hauran de començar en 2024. Ací cal tindre present que la data d'inici mai podrà ser anterior a la de presentació de la sol·licitud, per tal de respectar l'efecte incentivador de l'ajuda.

Despeses subvencionables: 

Les Universitats i resta d'organismes d'investigació rebran subvenció, bestreta reemborsable o una combinació d'ambdues, mentre que el finançament per a les empreses serà mitjançant un préstec. (La convocatòria està dotada amb 80 M€ per a subvencions, 60M€ per a bestretes reemborsables FEDER i 180 M€ per a préstecs). Cal estar atents perquè les despeses subvencionables per a uns i altres són diferents. Les Universitats (a diferència de les empreses) van a costos marginals i, per tant, els conceptes finançables en el cas de l'UJI són:

  • PERSONAL: Es finança la nova contractació, però no els costos de personal propi de l'entitat. No obstant, ATENCIÓ, perquè sí que caldrà incloure en el pressupost el cost del personal propi. Per a conèixer el cost/hora, els participants poder consultar en IGLU Kalendas - Consulta de dades personals d'investigació. A qui no li aparega el cost/hora pots demanar-lo escrivint un correu a kalendas@uji.es. Per al càlcul dels costos de personal de nova contractació podeu emprar el següent simulador: https://e-ujier.uji.es/pls/www/!gri_www.euji23964 

Els tipus de contractes admesos són:

PRE11 Predoctoral
IDS21 Investigador doctor sènior
IDJ22 Investigador doctor júnior
PTS23 Personal tècnic o gestor de suport superior
PTB24 Personal tècnic o gestor de suport bàsic

  • INVENTARIABLE: Seran finançables els costos d'adquisició d'aparells i equips nous sempre que es dediquen en exclusiva al projecte i la seua vida útil s'esgote durant el periode d'execució del projecte.
  • FUNGIBLE: No es finançarà el material d'oficina ni els consumibles informàtics
  • INFORME D'AUDITORIA: S'ha de pressupostar OBLIGATÒRIAMENT en aquesta partida 2.500€.
  • SUBCONTRACTACIÓ: Només per a activitats que estiguen dins del projecte però no puguen ser executades per l'entitat beneficiària per sí mateixa (ho haurà d'argumentar en la memòria). Màxim el 50% del pressupost de l'entitat. No es pot subcontractar als altres membres del consorci.
  • ALTRES DESPESES:
    • Patents
    • Contractes i assistències tècniques
    • Viatges
  • COSTOS INDIRECTES: Calculats com el 25% dels costos directes del projecte. Aquesta partida es OBLIGATÒRIA i s'ha de consignar pel màxim permès. 

La convocatòria especifica una sèrie de despeses NO FINANÇABLES, com ara l'assistència a congressos, despeses per publicacions o la subscripció a revistes. Per favor, consulteu en l'article 9 de la convocatòria per evitar errors.

Forma de presentació de sol·licituds:

Les sol·licituds es presentaran directament des de l'OCIT en presència de la persona responsable del projecte. La sol·licitud es realitzarà mitjançant un formulari d'emplenament electrònic amb la firma del representant legal. Per aquest motiu, caldrà que el/la IP demane una cita per a tramitar la sol·licitud en l'OCIT els dies 16 o 19 de febrer. Per a demanar cita, caldrà enviar un correu electrònic a les adreces lagea@uji.es i viudez@uji.es. Aquestes dates podran variar en funció de les necessitats del coordinador per a tancar la proposta.

Com a mínim dos dies abans de la cita que s'atorgue, caldrà que el/la IP envie a les adreces lagea@uji.es i viudez@uji.es tota la documentació que es relaciona a continuació.

Doumentació a aportar amb la sol·licitud:

  • Descripció de les principals activitats i del pressupost detallat del projecte
  • Resum en castellà del projecte (es podrà fer públic)
  • Memòria tècnica del projecte. És un document únic per a tot el consorci. Màx 40 pàgines amb el contingut descrit en l'annex V. 
  • Acord de consorci signat per totes les entitats. Podeu sol·licitar un model d'acord enviant un correu electrònic a lagea@uji.es

Documents d'ajuda:

Preguntas frecuentes CPP23 (v.3).pdf (pdf 0,39 MB)

Suport:

Per a qualsevol dubte sobre la convocatòria podeu adreçar-vos a:

Laura Agea
Extensió: 7367
E-mail: lagea@uji.es

Cesar Viudez
Extensió: 7669
E-mail: viudez@uji.es
​​​​​​​