Convocatòria 2023 de Projectes col·laboratius d'I+D en línies estratègiques en el marc de la iniciativa TransMisiones

Dades de la convocatòria 

 
Entitat convocant: 
Agència Estatal d'Investigació
 
Nom de l'actuació:
Resolució de la Presidència de l'Agència Estatal d'Investigació, per la qual s'aprova la convocatòria de l'any 2023, del procediment de concessió d'ajuts a projectes d'I+D en línies estratègiques en col·laboració entre organismes de recerca i difusió de coneixements, en el marc de la iniciativa TransMisiones 2023, en l'àmbit del Programa Estatal per Impulsar la Investigació Cientificotècnica i la seua Transferència, del Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació per al període 2021-2023
 
Objectiu:
La iniciativa TransMisiones 2023 és una acció que s'executa en col·laboració entre el Centre per al Desenvolupament Tecnològic i d'Innovació (CDTI) i l'Agència Estatal d'Investigació (AEI) per la qual es coordina el finançament a agrupacions d'empreses i agrupacions d'organismes de recerca i difusió de coneixement que col·laboren per al desenvolupament conjunt d'una actuació coordinada d'I+D, que done resposta als desafiaments identificats a les prioritats temàtiques.

Mitjançant la iniciativa TransMisiones s'aborden sis prioritats temàtiques ambicioses i rellevants que defineixen reptes de pes per a la societat i economia espanyoles.

Aquesta convocatòria, gestionada per l'AEI, forma part d'aquesta iniciativa i finançarà els projectes desenvolupats en col·laboració per agrupacions d'organismes de recerca i difusió de coneixements, que s'emmarquen en una actuació coordinada d'I+D en el marc de la iniciativa TransMisiones 2023.

Així, la convocatòria finançarà projectes executats en col·laboració per una agrupació d'organismes de recerca i difusió de coneixements (d'ara endavant, agrupació AEI), que s'emmarquen en una actuació coordinada d'I+D en el marc de la iniciativa TransMisiones 2023, en què col·laboren dues agrupacions diferents, una formada per empreses i una altra formada per organismes de recerca i difusió de coneixement. El projecte executat per l'agrupació d'empreses (d'ara endavant, agrupació CDTI) serà finançat pel CDTI, a través de la convocatòria 2023 d'ajuts destinats a Missions de Ciència i Innovació ” en el marc de la iniciativa TransMisiones 2023.
 
Documentació:

Web:

Des d’ací es pot accedir al lloc web on es publica la convocatòria i la resta de documents associats al procediment.

Terminis:
 
El termini per a presentar la sol·licitud comença el 3 de juliol i finalitza el 28 de juliol de 2023 IMPORTANT: Aquest és el termini oficial de la convocatòria, però les persones interessades en tramitar una sol·licitud des de l'UJI hauran d'escriure un correu electrònic a lagea@uji.es per tal de concertar una cita durant els dies previs per a poder tramitar la proposta en les dependències de l'OCIT.
 
Característiques dels projectes: 
 
Els projectes podran ser projectes d'investigació industrial, de desenvolupament experimental o una combinació d'ambdós, en col·laboració efectiva entre diferents entitats beneficiàries dins de les prioritats temàtiques definides en l'Annex II. Aquestes prioritats es poden dividir en dues grans àrees: 1) prioritats de caràcter transversal que afecten el conjunt de l'economia, especialment la relacionada amb la transició a la revolució digital, i 2) prioritats temàtiques centrades en la transició verda, incloent-hi la transició energètica, i la lluita contra el canvi climàtic i les seues conseqüències.

D'aquesta manera, les sis prioritats són:
  1. Contribuir al desenvolupament d'una indústria avançada i competitiva explotant les possibilitats de tres tecnologies profundes: Intel·ligència Artificial (IA), incloent-hi el Machine Learning (ML), nous materials i biotecnologia industrial.
  2. Impulsar la seguretat de la informació i la ciberseguretat a la indústria i l'economia espanyola.
  3. Contribuir a la transició energètica a Espanya i al desenvolupament de les energies del segle XXI.
  4. Impulsar el desenvolupament d'un sector agroalimentari i ramader avançat, sostenible i preparat davant del canvi climàtic i que fa un ús rellevant d'eines biotecnològiques.
  5. Impulsar una gestió avançada dels recursos hídrics
  6. Impulsar nous sistemes per a la prevenció i la lluita contra incendis forestals basats en l'ús de tecnologies avançades.

Són projectes executats per dues agrupacions d'entitats beneficiàries, una agrupació d'organismes d'investigació i una altra agrupació d'empreses, L'UJI podrà participar en les agrupacions d'organismes d'investigació que finança l'AEI. IMPORTANT: és imprescindible que tant l'AEI com el CDTI financien el projecte, ja que no es pot executar independentment per cadascuna de les dues agrupacions. La memòria tècnica és comuna per a les dues agrupacions que desenvolupen el projecte (s'ha de consensuar), però es demanen ajudes independents.

Dins de cada agrupació, cada entitat rebrà finançament de manera independent i una d'elles funcionarà com a Coordinadora del projecte, i serà la que presente la sol·licitud i actue com a interlocutora davant l'agència finançadora. Es busca la interdisciplinarietat en la composició de les agrupacions. Les característiques dels projectes pel que fa a les agrupacions d'organismes d'investigació són:

  • Les agrupacions hauran d'estar formades per un mínim de 2 entitats de les possibles beneficiàries.
  • La participació mínima per entitat serà del 10% del pressupost total del projecte. Totes les entitats hauran de presentar pressupost i sol·licitar ajuda.
  • Les propostes presentades s'hauran de referir a una única prioritat temàtica.
  • El pressupost mínim del projecte serà de 750.000 euros. El pressupost s'executarà en un únic període de temps, sense anualitats. Així, el pressupost es farà en un bloc únic que abastarà tota la durada del projecte, i, en cas de concedir-se, s'executarà també sense limitacions entre anualitats pel que fa a la despesa.
  • Els projectes podran tindran una durada de 3 o 4 anys. La data d'inici dels projectes serà l'1 de gener de 2024.
Despeses subvencionables:
 
Consulteu l'article 8 per a més detall.
  • PERSONAL: Es finança la nova contractació, però no els costos de personal propi de l'entitat. No obstant, ATENCIÓ, perquè sí que caldrà incloure en el pressupost el cost del personal propi. Per a conèixer el cost/hora, els participants poder consultar en IGLU Kalendas - Consulta de dades personals d'investigació. A qui no li aparega el cost/hora pot demanar-lo escrivint un correu a kalendas@uji.es.
  • FUNGIBLE: No es finançarà el material d'oficina ni els consumibles informàtics
  • INFORME D'AUDITORIA: S'ha de pressupostar en aquesta partida 2.500€.
  • SUBCONTRACTACIÓ: Només per a activitats que estiguen dins del projecte però no puguen ser executades per l'entitat beneficiària per sí mateixa (ho haurà d'argumentar en la memòria). Màxim el 50% del pressupost de l'entitat. No es pot subcontractar als altres membres de l'agrupació ni a membres de l'agrupació empresarial.
  • ALTRES DESPESES: 
    • Patents
    • Contractes i assistències tècniques
    • Viatges.
  • COSTOS INDIRECTES: Calculats com el 25% dels costos directes del projecte. Aquesta partida es OBLIGATÒRIA i s'ha de consignar pel màxim permès. La no inclusió de la partida de costos indirectes impossibilitarà la presentació de la sol·licitud amb la firma del representant legal.

Forma de presentació de les sol·licituds:

Les sol·licituds es presentaran directament des de l'OCIT en presència de la persona responsable del projecte. La sol·licitud es realitzarà mitjançant un formulari d'emplenament electrònic amb la firma del representant legal. Per aquest motiu, caldrà que el/la IP demane una cita per a tramitar la sol·licitud en l'OCIT els dies previs al tancament del termini oficial. Per a demanar cita, caldrà enviar un correu electrònica a l'adreça lagea@uji.es. Aquestes dates podran variar en funció de les necessitats del coordinador per a tancar la proposta.

Com a mínim dos dies abans de la cita que s'atorgue, caldrà que el/la IP envie a l'adreça lagea@uji.es tota la documentació que es relaciona a continuació.

Documentació a aportar amb la sol·licitud:

  • Títol, acrònim i durada de l'actuació coordinada.
  • Descripció de les activitats principals i del pressupost detallat del projecte a realitzar per l'agrupació AEI.
  • Identificació de la prioritat temàtica de l'actuació coordinada, la relació de la qual figura a l'annex II, en què serà avaluada la sol·licitud.
  • Resum, en espanyol i en anglès, de l'actuació coordinada. Aquesta informació es pot fer pública, atenent el principi de transparència de la gestió de les subvencions públiques, en el cas que el projecte sigui finançat.
  • Dades identificatives de les empreses que formen part de l'agrupació CDTI, així com el pressupost previst del projecte presentat per aquesta agrupació a la
    convocatòria 2023 de la iniciativa TransMisiones, gestionada pel CDTI.
  • Memòria tècnica del projecte. És un document únic tant per a l'agrupació d'organismes d'investigació com per a l'agrupació d'empreses. Màx 100 pàgines amb el contingut descrit en l'annex IV. La memòria tècnica es presentarà obligatòriament en castellà.
  • Declaració (en format lliure) de conformitat conjunta signada pels representants de les dues agrupacions que desenvolupen l'actuació coordinada
    (agrupació AEI i agrupació CDTI), on expressen la voluntat de col·laborar en l'execució del projecte. La declaració implica el compromís de sol·licitar finançament per a cadascun dels projectes dels quals es compon l'actuació coordinada, en les convocatòries respectives, i presentar la mateixa actuació (títol, acrònim, prioritat temàtica, durada, memòria tècnica i relació de participants) tant a la present convocatòria com a la convocatòria 2023 de la iniciativa TransMisiones, gestionada pel CDTI.

Manuals i documents d'ajuda:

Suport:

Per a qualsevol dubte sobre la convocatòria podeu adreçar-vos a:

Laura Agea

Extensió: 7367

E-mail: lagea@uji.es