Subvencions per a 2024 del Programa per a la Promoció de la Investigació Científica, el Desenvolupament Tecnològic i la Innovació a la Comunitat Valenciana

Dades de la convocatòria 

 
Entitat convocant: 
Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana
 
Nom de l'actuació:
Subvencions per a l'exercici 2024 del Programa per a la Promoció de la Investigació Científica, el Desenvolupament Tecnològic i la Innovació a la Comunitat Valenciana
 
Objectiu:

Incrementar els recursos i el potencial del sistema valencià d'I+D+i i facilitar la formació, el perfeccionament, la mobilitat del personal investigador i l'atracció de talent; el nivell d'excel·lència i l'enfortiment dels grups i institucions d'investigació de la Comunitat; el desenvolupament de tecnologies i la seua transferència al teixit productiu valencià, i la internacionalització de la investigació i la difusió dels seus resultats.

Documentació:

Web:

Web de la convocatòria

Terminis:
 
S'obren terminis diferenciats per als diversos annexos. Assegureu-vos de consultar el termini específic de l'annex al qual us voleu presentar:

El primer termini serà del 2 de novembre fins al 16 de novembre per als següents annexos: 
  • Annex II BEFPI
  • Annex III GRISOLIA
  • Annex IV APOSTD
  • Annex VI APOTI
  • Annex VII AEST
  • Annex VIII BEST
  • Annex IX GE EMERGENTS
  • Annex X AICO
  • Annex XI PROMETEO
  • Annex XII APE
  • Annex XIII AORG
  • Annex XII APE
El segon termini serà del 1 de desembre fins al 14 de desembre per al següent annex:
  • Annex I ACIF
Les dates del 16 de novembre i 14 de desembre constitueixen les dates límit per a presentar les sol·licituds a l'OCIT per a la seua tramitació posterior amb garanties.

L'OCIT es responsabilitzarà de recollir la firma del vicerector i trametre totes aquelles sol·licituds presentades a l'OCIT en el termini establert.
 
Subprogrames:
Aquesta actuació s'articula en base a quatre subprogrames:
  • Subprograma de recursos humans dedicats a activitats d'I+D+i. 
  • Subprograma per a la consolidació i l'enfortiment de projectes i grups d'I+D+i
  • Subprograma d'internacionalització de la investigació i de la divulgació de la ciència.
  • Subprograma per a la promoció i la dinamització dels parcs científics.

Subprograma de Recursos Humans:
Modalitats d'ajudes:
  • Annex 1: Subvencions per a la contractació de personal investigador predoctoralAccés al lloc web.
  • Annex 2: Subvencions per a estades de contractats predoctorals en centres d'investigació fora de la Comunitat Valenciana. Accés al lloc web.
  • Annex 3: Subvencions del Programa Santiago Grisolía. Accés al lloc web.
  • Annex 4: Subvencions per a la contractació de personal investigador en fase postdoctoralAccés al lloc web.
  • Annex 6: Subvencions per a la contractació de personal de suport vinculat a un projecte de transferència tecnològicaAccés al lloc web.
  • Annex 7: Subvencions per a la realització d'estades de personal investigador doctor en empreses de la Comunitat Valenciana. Accés al lloc web.
  • Annex 8: Subvencions per a estades de personal investigador doctor en centres d'investigació radicats fora de la Comunitat Valenciana. Accés al lloc web.
Subprograma per a la consolidació i enfortiment de projectes i grups:
Modalitats d'ajudes:
Subprograma d'internacionalització de la investigació i de la divulgació de la ciència
Modalitats d'ajudes:
  • Annex 12: Subvencions per a la captació de projectes europeus o altres programes de caràcter internacional. Accés al lloc web.
  • Annex 13: Subvencions per a l'organització i difusió de congressos, jornades i reunions científiques, tecnològiques, humanístiques o artístiques de caràcter internacionalAccés al lloc web.
Subprograma d'internacionalització de la investigació i de la divulgació de la ciència
Modalitats d'ajudes:
  • Annex 12: Subvencions per a la captació de projectes europeus o altres programes de caràcter internacional. Accés al lloc web.
  • Annex 13: Subvencions per a l'organització i difusió de congressos, jornades i reunions científiques, tecnològiques, humanístiques o artístiques de caràcter internacionalAccés al lloc web.
Informació important:
  • Per a cadascuna de les anteriors convocatòries només s'admetrà una sol·licitud per persona investigadora.
  • Addicionalment, una mateixa persona investigadora NO PODRÀ formar part de més d'un grup d'investigació dels que sol·liciten ajuda a qualsevol dels annexos 9, 10 i 11.
  • En l'annex 10 (Consolidats) i annex 11 (Prometeo) la convocatòria permet la designació de dos IPs, però ambdós hauran d'estar vinculats/ades a la Universitat Jaume I. No es permeten sol·licituds amb co-IPs pertanyents a entitats diferents. Al menys un dels IPs haurà de tindre una vinculació que comprenga tot el període de duració del projecte. 
  • Pel que fa al compliment del requisit de vinculació en annex IX (Emergents), annex X (Consolidats) i annex XI (Prometeo), s'estableixen les següents normes:
    • 1-El/la IP1 ha de tindre vinculació durant tota la durada del projecte demostrable mitjançant una relació funcionarial o contracte laboral en vigor, no essent vàlid cap compromís de manteniment de la vinculació a futur per part de l'entitat.
    • 2-El IP2 i la resta de l'equip d'investigació hauran de tindre garantida la vinculació, bé per un contracte en vigor o relació funcionarial, o bé per un compromís de manteniment de vinculació en els casos en els quals la durada del contracte siga menor que la durada del projecte. Per a determinar el compliment d'aquest requisit, i per tant, la capacitat de participar en una proposta en els annexos esmentats, seran d'aplicació les regles de participació emprades en els projectes del Pla Estatal d'I+D+i fixades en la Instrucció del Vicerectorat d’Investigació. Les disposicions d'aquesta Instrucció també seran d'aplicació a l'hora d'obtindre l'autorització del Vicerectorat d'Investigació per a participar en propostes presentades a través d'altres institucions.
    • El professorat substitut NO podrà formar part de l'equip d'investigació de les ajudes a grups.
  • MOLT IMPORTANT: Us recordem que  tant en l'annex IX (Grups Emergents) com en l'annex X (Grups Consolidats) els criteris de valoració se centren exclusivament en avaluar la qualitat del grup d'investigació (rellevància del/la IP, trajectòria investigadora de la resta de membres, i coherència en la composició del grup), deixant de costat la valoració del projecte que es presenta. En el cas de l'annex XI (Programa Prometeo) també és major la rellevància de la valoració del grup, tot i que, en aquest cas, el projecte encara és objecte d'avaluació. En qualsevol cas, recomanem centrar els esforços en preparar adequadament la documentació relativa al grup: CVs de la persona investigadora principal i de la resta de membres i els mèrits i potencialitats del grup com a conjunt, per tal de maximitzar les possibilitats d'èxit.
  • A l'IGLU (IGLU > Investigació > Personal > Certificats OCIT) cada usuari o usuària es podrà descarregar un certificat automàticament (sense haver de demanar-lo a l'OCIT) que permetrà acreditar l'activitat investigadora (trams d'investigació + projectes) en sol·licituds de projectes per a grups Consolidats i del Programa Prometeo. El certificat s'anomena "Sexennis i projectes per a ajudes Conselleria" i té validesa com a Certificat del responsable en matèria d'investigació de l'entitat beneficiària en què conste el reconeixement o l'avaluació positiva dels trams de l'activitat investigadora, els projectes d'I+D+i finalitzats com a investigador/a principal dins del Pla Estatal o del Programa marc de la Unió Europea o el projecte finançat per l'ERC, en què s'indique la referència de cada projecte i la data d'inici i finalització d'aquests, tal i com demana cadascuna de les convocatòries.
  • Per a rebre ajuda en el càlcul de l'Impacte Normalitzat podeu adreçar-vos a la Unitat de Bibliometria de la Biblioteca.
  • En sol·licituds a grups d'investigació, el personal investigador que no pertanya a l'UJI haurà d'aportar a l'OCIT un document signat pel representant legal de la seua institució en el qual es certifique el següent:
    • Menció a la convocatòria, el títol del projecte i el/la IP.
    • Que autoritza expressament a la persona a participar.
    • Que certifica la vinculació a l'entitat.

Aquesta autorització s'aportarà a l'OCIT juntament amb la resta de la sol·licitud i serà requisit indispensable per a que el vicerector corresponent puga posar la seua firma en la sol·licitud. Per aquest motiu, es recomana que es demanen les autoritzacions d'externs el més prompte possible.

IMPORTANT: El personal que estiga habilitat per a participar en una sol·licitat presentada per una entitat diferent a la Universitat Jaume I podrà sol·licitar la concessió de la corresponent autorització mitjançant el següent procediment electrònic. Trobareu un imprès específic per a aquesta convocatòria.

CALCUL DE DESPESES DE PERSONAL: Per a les despeses de PERSONAL, podeu obtindre autònomament els càlculs dels costos de contractes laborals mitjançant el següent simulador: https://e-ujier.uji.es/pls/www/!gri_www.euji23964 

Els tipus de contractes admesos en cada convocatòria de grups són:
 
Annex 9 EMERGENTS
  • Cap

Annex 10 CONSOLIDATS

  • IDS21 Investigador doctor sènior
  • IDJ22 Investigador doctor júnior
  • PTS23 Personal tècnic o gestor de suport superior
  • PTB24 Personal tècnic o gestor de suport bàsic

Annex 11 PROMETEO

  • PRE11 Predoctoral
  • IDS21 Investigador doctor sènior
  • IDJ22 Investigador doctor júnior
  • PTS23 Personal tècnic o gestor de suport superior
  • PTB24 Personal tècnic o gestor de suport bàsic
Us recordem que en els projectes, especialment en CONSOLIDATS-AICO, la concessió i l'inici real de l'execució de les ajudes es produirà al mes d'octubre de 2024 però Conselleria considera que oficialment els projectes s'hauran iniciat al gener de 2024. Això significa que el temps per a fer despesa en 2024 serà molt reduït. Així, aconsellem que en cas de pressupostar contractacions de personal per a eixe any, disposeu en eixe moment de borses de treball, de manera que la contractació puga ser més ràpida. Alternativament podeu pressupostar les contractacions ja per a l'any 2025.
  • Pel que fa a l'Annex 7 AEST, atès que per a la tramitació d'aquests ajuts és necessària la signatura d'un conveni entre l'empresa i l'UJI, us preguem que sol·liciteu en estades_id@uji.es el model de conveni i l'imprès d'autorització del departament. Com el termini de presentació acaba el 20 de novembre, el conveni signat per l'empresa hauria d'estar en l'OCIT l'15 de novembre.
  • Per als annexos 3 i 4, amb caràcter previ a la tramitació definitiva de la sol·licitud, la persona interessades haurà d'enviar a mgil@uji.es i lberge@uji.es de l'OCIT el document corresponent al certificat de compliment de requisits de la persona sol·licitant i de la persona que proposa degudament emplenat en la seua totalitat (les dades del representant legal les podeu consultar en aquest mateix Flaix). L'OCIT s'encarregarà de recollir la firma del representant legal i retornar als interessats/ades els documents per a que puguen finalitzar la tramitació.
Forma de presentació de sol·licituds:

1.-Preparació de la sol·licitud pel personal investigador
Les sol·licituds s'adequaran als models normalitzats i s'emplenaran utilitzant els mitjans telemàtics que faciliten els servidors d'informació de la Conselleria. Dins de cada modalitat d'ajuda cal entrar a l'enllaç "Procediment i tramitació de la sol·licitud" i "Tramitar telemàticament". Caldrà emplenar el formulari de sol·licitud i pujar en format PDF els documents que l'acompanyen. Per a emplenar la sol·licitud serà necessari identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la mateixa seu electrònica

2.-Presentació de la sol·licitud a l'OCIT:
Les sol·licituds hauran de comptar, excepte que en el corresponent annex de la convocatòria s'establisca una altra cosa, amb la signatura de qui tinga la representació legal de l'entitat en matèria d'investigació, en el nostre cas, del vicerector d'Investigació o el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica  A tal efecte, les persones sol·licitants hauran d'enviar per correu electrònic a l'adreça del responsable de l'OCIT designat com a contacte per a cada annex les pàgines preceptives resultants de l'ús dels mitjans telemàtics (sol·licitud), juntament amb la documentació requerida en cada acció, sempre en el termini indicat. El que caldrà aportar a l'OCIT és el següent:
  • Imprès de sol·licitud signat electrònica (justificant de tramesa)
  • Documentació associada: una única copia de la memòria científico-tècnica, declaracions responsables, autoritzacions per a investigadors que no siguen de l'UJI, historials de grup, etc. En annexos 1, 3, 4, 9, 10 i 11 no serà necessari aportar còpia dels CVs.
3.-Obtenció de la signatura del representant legal de l'entitat:
L'OCIT es responsabilitzarà de recollir la firma del vicerector i trametre totes aquelles sol·licituds presentades en l'OCIT en el termini establert.
 
Dades de l'entitat:
Nom de l'entitat: Universitat Jaume I de Castelló    Acrònim: UJI
CIF de l'entitat: Q-6250003-H
Domicili de l'entitat: Avinguda Vicent Sos Baynat, s/n C.P. 12006
Localitat: Castelló de la Plana
Telèfon de l'entitat: 964387480  E-mail: ocit@uji.es
 
REPRESENTANTS LEGALS
Per als annexos I, II, III , IV, VIII, IX, X, XI, XII i XIII
Nom del representant legal de l'entitat: Jesús Lancis Sáez
Càrrec: Vicerector d'Investigació
 
Per als annexos VI, VII
Nom del representant legal de l'entitat: David Cabedo Semper
Càrrec: Vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica
 
Informació addicional important
  • En les modalitats d'ajudes a Grups d'investigació EMERGENTS, CONSOLIDATS I PROMETEO no és obligatori emprar el model proporcionat per la Conselleria. Els models CVN i CVA de la FECYT són vàlids
  • En les modalitats d'ajudes a Grups d'investigació EMERGENTS, CONSOLIDATS i PROMETEO cal parar atenció per a que quede justificada la coherencia entre la composició del grup d'investigació i els objectius i tasques proposades en la memòria cientificotècnica.
  • En les modalitats d'ajudes a Grups d'Investigació CONSOLIDATS I PROMETEO hi poden haver dues persones investigadores principals, però ambdues han d'estar vinculades a l'entitat beneficiària, en aquest cas a l'UJI. No pot haver propostes amb IPs d'institucions diferents.
  • S'ha d'entendre que no es consideraran com a grups d'investigació amb finançament vigent aquells grups de recerca el termini d'execució del projecte dels quals finalitze en la seua totalitat en data 31 de desembre de 2023, a efectes de determinar la incompatibilitat a l'hora de participar en aquesta convocatòria. És a dir, aquelles persones investigadores que participen actualment en una ajuda vigent d'EMERGENTS, CONSOLIDAT o PROMETEO que tinga com a data de finalització el 31 de desembre de 2023 poden participar en una nova sol·licitud en aquesta convocatòria.
  • Totes les modalitats compten, en la seua respectiva pàgina web, d'una GUIA PER EMPLENAR LA SOL·LICITUD, la qual us recomanem consultar per a saber quines dades us demanaran a l'hora de formalitzar la sol·licitud.
  • En aquelles modalitats no personals, com ara les de Grups EMERGENTS, CONSOLIDATS i PROMETEO en l'apartat DADES DE LA PERSONA O ENTITAT SOL·LICITANT cal posar UNIVERSITAT JAUME I DE CASTELLÓ i les seues dades. Comprovareu que en l'apartat DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT apareixen automàticament les dades de la persona que està fent la sol·licitud (IP). Això és normal i correcte, ja que el sistema agafa directament les dades del certificat digital amb el qual heu accedit. La signatura del Representant Legal (Vicerector) l'aportarem des de l'OCIT posteriorment. En DADES BANCÀRIES no cal ficar res.
  • El document  A) MODEL DOCUMENT A EMPLENAR PELS ORGANISMES D'INVESTIGACIÓ (Relació investigadors autoritzats per l'entitat a sol·licitar la subvenció) no cal que l'aporteu, ja que el prepararem des de l'OCIT.
  • Us recorde que el termini intern fixat a l'UJI per a l'enviament a l'OCIT de la documentació (justificant de tramesa electrònica + resta de documentació) finalitza el 16 de novembre (excepte en les ajudes predoctorals ACIF, que serà el 14 de desembre). La revisió de la documentació permetrà fer les correccions i ajustos necessaris, de manera que es puga lliurar a Conselleria amb garanties el document de firma del Representant Legal en el termini final fixat donant suport a totes les sol·licituds.
 
Consultes i personal de suport:
Per a l'enviament de les vostres sol·licituds, així com per a resoldre qualsevol dubte sobre la convocatòria i els diferents annexos, podeu dirigir-vos a les persones que indiquem a continuació: