L'objectiu d'aquesta convocatòria és finançar la realització de projectes d'investigació dirigits tant a fomentar la generació i l'avanç significatiu del coneixement científic i la recerca de qualitat contrastada com a avançar cap a la cerca de solucions als reptes de la societat. Així mateix, es podran finançar actuacions encaminades a la formació de personal investigador predoctoral mitjançant la realització d'una tesi doctoral associades als projectes de recerca esmentats.
Documentació:
Web:
La convocatòria compta amb una pàgina web on es publica la convocatòria, es troben els formularis que cal emplenar i es tramiten les sol·licituds.
La convocatòria contempla dues modalitats. Cada projecte s'ha d'enquadrar en una d'elles, a elecció del equip d'investigació segons el tipus d'investigació que vaja a escometre. Les dues modalitats:
Podeu trobar-ne una descripció més detallada en el Pla Estatal d'Investigació Científica, Tècnica i d'Innovació 2021-2023.
A més, en els projectes Orientats s'inclouen els projectes RTA, antics projectes INIA en els quals l'UJI pot participar com a soci no coordinador en un projecte coordinat dins de la modalitat B.
Les característiques bàsiques comunes d'ambdues modalitats són:
Qui pot participar?
Els requisits que ha complir el personal investigador per tal de poder participar s'indiquen en els articles 8 (requisits dels IPs) i 9 (requisits de l'equip d'investigació i equip de treball). Un dels més rellevants és el requisit de manteniment de vinculació. Per a poder determinar si una persona investigadora pot formar part de l'equip d'investigació pel que fa al requisit de vinculació, com a IP o com a membre, caldrà atendre al contingut de la Instrucció del vicerector d'Investigació. En qualsevol cas, la instrucció és rellevant per al personal investigador no permanent, ja que el personal investigador permanent amb relació funcionarial o laboral durant tota la duració del projecte pot participar lliurement en aquesta convocatòria pel que fa al compliment del requisit de vinculació.
MOLT IMPORTANT: a efectes de determinar si una persona investigadora compleix el requisit de vinculació amb l'entitat durant tota la durada del projecte es considerarà com a data d'inici dels projectes l'1 de setembre de 2024.
El règim de participació i compatibilitat d'IPs i membres de l'equip d'investigació està afectat per la participació en tot el programa Generación de Conocimiento, independentment de l'edició de la qual es tracte. Així, per a determinar la participació en la convocatòria Generación de Conocimiento 2023 cal tindre en compte la participació en projectes vigents d'edicions anteriors i les intencions de participació en edicions futures. Així, les regles són:
Als efectes de les regles de participació i compatibilitat esmentades, no es considerà incompatible la participació en projectes la data de finalització dels qual siga anterior o igual al 31 d'agost de 2024, d'acord amb el termini fixat en la resolució de concessió, sense que es tinguen en consideració els períodes de pròrroga que s'hagen concedit.
L'equip d'investigació d'aquests projectes no admet investigadors/es vinculats a centres de fora d'Espanya. Aquest personal investigador es podrà adscriure a l'equip de treball.
L’equip de treball s’ha de consignar en la sol·licitud, del qual podran formar part persones que participen en l’execució del projecte i que no compleixen els requisits per a formar part de l’equip d’investigació En la memòria caldrà descriure les tasques que realitzaran. En podran formar part:
No s'admetrà en l'equip de treball a personal investigador que tinga vinculació amb l'entitat sol·licitant o amb una altra entitat vàlida i que complisquen els requisits per a formar part de l'equip d'investigació. No es podrà, per example, incloure com a equip de treball a personal investigador simplement pel fet de que ja participen com a membres de l'equip d'investigació d'altres projectes i tinguen, per tant, copada la seua possibilitat de participar en més projectes.
PERSONAL INVESTIGADOR EXTERN: El personal investigador que no pertanya a l'UJI haurà d'aportar a l'OCIT un document signat pel representant legal de la seua institució en el qual es certifique el següent:
Aquesta autorització s'aportarà a l'OCIT juntament amb la resta de la sol·licitud i serà requisit indispensable per a que el vicerector d'Investigació puga posar la seua firma en la sol·licitud. Per aquest motiu, es recomana que es demanen les autoritzacions d'externs el més prompte possible.
SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ PER A PARTICIPAR EN PROJECTES EXTERNS: El personal que estiga habilitat per a participar en una sol·licitud presentada per una entitat diferent a la Universitat Jaume I segons el que dicta la Instrucció del vicerector d'Investigació que es farà pública a partir del 9 de gener, podrà sol·licitar la concessió de la corresponent autorització mitjançant el següent procediment electrònic.
Preparació de la memòria científico-tècnica
En l'Annex VII de la convocatòria podeu trobar una descripció del contingut de la memòria científico-tècnica del projecte. Cal emprar el model disponible en el web de la convocatòria i ajustar-se al límit de 20 pàgines per a projectes individuals i 35 pàgines per a projectes coordinats.
Es recomana presentar la memòria en llengua anglesa. Si el pressupost del projecte en costos directes és igual o superior a 100.000 euros la memòria ha de presentar-se obligatòriament en anglès.
El format, especialment el tipus i tamany de la lletra en la memòria cientifico-tècnica és RECOMANAT i no obligatori.
NOVETAT: En línia amb la creixent i generalitzada rellevància que l'impacte científic, econòmic i social dels resultats de la ciència està adquirint en el finançament i execució de projectes d'investigació, aquest component tindrà un elevat protagonisme en l’avaluació de les sol·licituds en la convocatòria Generació de Coneixement 2023, podent ser determinant per a la seua selecció final. Així, depenent de la modalitat, aquest aspecte pot tindre una valoració màxima de 10 i 20 punts (investigació no orientada i orientada, respectivament) i, el que és més important, amb un llindar mínim de 5 i 10 punts respectivament. És a dir, que les propostes que no assolisquen la meitat de la puntuació màxima en l'apartat d'Impacte científic, econòmic i social no podran ser finançades. Per ajudar en la redacció d'aquest apartat, el Vicerectorat d'Investigació ha preparat la següent guia d'eines i recursos, la qual us recomanem consultar: versió en castellà / versió en anglès.
Us podeu adreçar a la Biblioteca per rebre assessorament sobre la confecció del Pla de Gestió de Dades en el context del projecte.
Preparació dels CVA
Només s'ha de presentar el CVA de les persones investigadores principals (IPs), i no de la resta de membres de l'equip d'investigació. El CV de les persones de l'equip d'investigació s'omplirà directament en l'aplicació de sol·licitud de forma resumida, sense necessitat que s'adjunte com a document PDF a la sol·licitud.
Cal emprar el model de Currículum vitae abreujat (CVA) disponible en la pàgina web de l'AEI o el que es genera de forma automàtica des de l'aplicació "Currículum vitae" disponible en la pàgina web de la FECYT, emprant l'opció de generació de currículum abreujat. El CVA no pot tindre més de 4 pàgines.
Es recomana presentar el CVA en anglès.
El format, especialment el tipus i tamany de la lletra en el CVA és RECOMANAT i no obligatori.
MOLT IMPORTANT NOU FORMAT CVA del/la IP: L'Agència Estatal d'Investigació ha implementat canvis rellevants en el model de CVA i cal que us descarregueu i empleneu el nou model (compte amb reutilitzar el document d'anys anteriors!!!). Els canvis afecten sobretot a l'apartat B de RESUM, on perden força les dades bibliomètriques i s'aborda una visió més narrativa dels mèrits de la persona investigador, descrivint les seues aportacions en 3 esferes:
Consulteu les instruccions per a emplenar el CVA per a obtindre més detalls sobre aquesta qüestió.
Mèrits en el CVA d'IP: Al CVA es podran incloure mèrits obtinguts en qualsevol moment de la trajectòria científica.
Codis d'identificació en bases de dades bibliomètriques: IP i investigadors de l'equip d'investigació hauran d'incloure en l'aplicació de presentació de sol·licituds OBLIGATÒRIAMENT el seu codi d'identificació ORCID (Open Researcher and Contributor ID). Podeu consultar amb Biblioteca com gestionar la vostra identitat digital.
Preparació del pressupost
La convocatòria no fixa un import màxim a sol·licitar per projecte. Caldrà ajustar el pressupost a les necessitats de cada projecte en funció dels objectius i tasques plantejades.
El pressupost s'ha de preparar tenint únicament els costos directes del projecte (finançament a disposició del personal investigador). Els costos indirectes els calcularà automàticament l'AEI en la resolució de concessió.
Els costos directes elegibles es descriuen a l'article 11.3 de la convocatòria.
CÀLCUL DE DESPESES DE PERSONAL: Per a les despeses de PERSONAL, podeu obtindre autònomament els càlculs dels costos de contractes laborals mitjançant el següent simulador: https://e-ujier.uji.es/pls/www/!gri_www.euji23964
Els tipus de contractes admesos són:
PRE11 Predoctoral
IDS21 Investigador doctor sènior
IDJ22 Investigador doctor júnior
PTS23 Personal tècnic o gestor de suport superior
PTB24 Personal tècnic o gestor de suport bàsic
No es necessari pressupostar el cost de l'informe de l'auditor.
Consideracions per a emplenar la sl·licitud
HUGO CERDÀ DOMINGO
964387487
hcerda@uji.es
Técnico Gestión de la Investigación OCIT
Forma de presentació de sol·licituds:
La sol·licitud ha d’elaborar-se via electrònica.
Un cop finalitzat l'emplenament de la sol·licitud, el/la IP la validarà i enviarà telemàticament. Seguidament, agafarà el document que genera l'aplicació, el firmarà amb la seua firma original així com les de la resta del personal de l'equip d'investigació i també de l’equip de treball i el lliurarà a l’OCIT acompanyat de la memòria científico-tècnica i de les autoritzacions per als investigadors externs en els terminis indicats més amunt. Els CVs no s’hauràn d’aportar.
IMPORTANT: Només s’admetran firmes manuscrites o electròniques originals. No s’admetran firmes per delegació o escanejades. Idealment s’espera que totes les signatures siguen electròniques. En cas que hi haja tant electròniques com manuscrites, a més del document en paper amb les signatures electròniques, caldrà enviar a hcerda@uji.es el pdf de la sol·licitud que reculla les firmes d’aquelles persones que hagen signat amb firma electrònica.
L’OCIT s’encarregarà del tràmit de signatura institucional i presentació definitiva en el termini final fixat per l’AEI.
Dades de l'entitat:
Nom de l'entitat: Universitat Jaume I de Castelló Acrònim: UJI
CIF de l'entitat: Q-6250003-H
Nom del representant legal de l'entitat: Jesús Lancis Sáez
Càrrec: Vicerector d'Investigació
Domicili de l'entitat: Avinguda Vicent Sos Baynat, s/n C.P. 12006
Localitat: Castelló de la Plana
Telèfon de l'entitat: 964387480 Fax: 964387625 e-mail: ocit@uji.es.
Manuals i documentals d'ajuda:
L’AEI posa a disposició els següents documents per a ajudar a preparar i tramitar les propostes:
Suport:
Si teniu dubtes podeu contactar amb Hugo Cerdà
Ext. 7485
hcerda@uji.es