Convocatòria 2022 "Programa Investigo" d'ajudes per a la contractació de joves demandants d'ocupació per a la realització d'iniciatives d'investigació i innovació - SEPE

Dades de la Convocatòria

Entitat convocant: Servicio Público de Empleo Estatal

Nom de l’actuació: Resolució del Servei Públic d'Ocupació Estatal, per la qual s'aprova, pel procediment de tràmit anticipat, la convocatòria per a la concessió de subvencions públiques, destinades al finançament del “Programa investigo”, de contractació de persones joves demandants d'ocupació a la realització d'iniciatives de recerca i innovació, dins el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Objectiu: L'objecte de la convocatòria és la concessió de subvencions per a la contractació de persones joves demandants d’ocupació per a la realització d’iniciatives d’investigació i innovació. Les iniciatives d'innovació i investigació es desenvoluparan preferentment en ocupacions referides a sanitat, transició ecològica, economia verda (energies renovables, tractament d'aigües i residus i indústria agroalimentària), així com digitalització de serveis i «data science».

Documentació:

Termini: La data límit de presentació de la sol·licitud és el 29 de març de 2022.

Característiques de les ajudes:

L'objecte de les subvencions és la contractació de persones joves de 16 o més anys que no hagen fet els 30 anys i que estiguen aturades i inscrites com a demandants d'ocupació en el moment de començar la relació contractual, per al desenvolupament i execució de les funcions, tasques i iniciatives d'investigació i innovació  en qualitat de personal investigador, tecnòleg/a, personal tècnic o altres perfiles professionals en I+D+i, així com, en el seu cas, com a personal de suport a la investigació.

Els contractes tindran una durada de 12 o 24 mesos.

Es finançaran contractes laborals cobrint els costos salarials i laborals, incloent-hi Seguretat Social, els quals en el cas de perfils amb titulació universitària ascendiran a 33.108,92 euros per persona contractada i any de contractació (2.759,07 euros per mes).

A més, l'ajuda contempla 1.000€ en despeses de desplaçament, si la persona contractada resideix en una província diferent d'aquella on exercirà el seu treball.

Requisits de les persones investigadores sol·licitants:

Les sol·licituds es podran presentar en el context d'un grup d'investigació registrat en el Registre de Grups d'Investigació de la Universitat Jaume I, per part de la persona coordinadora del grup. Cada grup d'investigació només podrà presentar una única sol·licitud amb un únic perfil, independentment que el grup tinga dues persones coordinadores. També podran presentar sol·licituds el serveis generals de suport a la investigació.

Com indicàvem en el Flaix I+D 1080, per a aquesta convocatòria del SEPE només s'admetran perfils que no s'hagen presentat ja a la convocatòria del Programa Investigo convocada per la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Les propostes s'han de centrar preferentment en les temàtiques establertes a les bases reguladores: iniciatives relacionades amb la sanitat, la transició ecològica i l'economia verda (energies renovables, eficiència energètica, tractament d'aigües i residus i indústria agroalimentària), la digitalització de serveis i enginyeria de dades o science data, així com qualsevol projecte de recerca destinat a les àrees socials, culturals, artístiques o qualsevol altre àmbit d'estudi.

Requisits de les persones a contractar:

Les persones que podran accedir als contractes, en cas de concessió de les subvencions, hauran de complir amb els següents requisits, a més dels que establisquen les corresponents convocatòries:

• tindre entre 16-30 anys
  • estar aturades i inscrites com a demandants de feina, en el moment de començar la relació contractual

Forma de presentació de sol·licituds:

Les persones coordinadores de grup interessades en sol·licitar un perfil a aquesta convocatòria hauran d'enviar a hcerda@uji.es la següent informació com a molt tard el dia 29 de març 2022 (no s'admetran sol·licituds passada aquesta data):

• Grup d'investigació que sol·licita
  • Titulació acadèmica requerida per a la contractació sol·licitada
  • Grup de cotització (entre 1 i 2)
  • Nombre de mesos de contracte (12 o 24 mesos)
  • Resum de tasques a desenvolupar per la persona contractada (text lliure de màxim 800 caràcters)
  • Aportació econòmica del grup d'investigació i conceptes on s'aplicarà (típicament despeses derivades d'estades o accions formatives per a la persona contractada.. Aquesta aportació s'haurà de fer efectiva en cas de concessió del contracte i, per tant, haurà d'estar sustentada en una capacitat pressupostària realista per part del grup).

Suport: Per a qualsevol dubte sobre la convocatòria podeu dirigir-vos a:

Hugo Cerdà
hcerda@uji.es