Convocatòria 2021 d'ajudes a projectes d'investigació en línies estratègiques en col·laboració público-privada. Agència Estatal d'Investigació Ajudes a projectes

Terminis: El termini finalitza el 18 de maig de 2021

Dades de la Convocatòria

Entitat convocant: Agència Estatal d'Investigació

Nom de l’actuació: Ordre per la qual s'aprova la convocatòria , per a l'any 2021, del procediment de concessió d'ajudes a projectes d'I+D+i en línies estratègiques, en col·laboració público-privada, del Programa Estatal d'I+D+i Orientada als Reptes de la Societat, en el marc del Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació 2017-2020.

Objectiu: L'objectiu d'aquesta convocatòria és donar suport a projectes de recerca industrial realitzats en cooperació entre empreses i agents d'I+D tant públics com privats, per tal de donar resposta als desafiaments identificats en les prioritats temàtiques (topics), recollits en l'annex II de la convocatòria.

Documentació: Convocatòria - Correcció d'errors de la convocatòria - Extracte - Bases reguladores - Modificació de les bases

Web: Des d’ací es pot accedir al lloc web on es publica la convocatòria i la resta de documents associats al procediment.

Terminis: El termini per a presentar la sol·licitud comença el 27 d'abril i finalitza el 18 de maig de 2021. IMPORTANT: Aquest és el termini oficial de la convocatòria, però les persones interessades en tramitar una sol·licitud des de l'UJI hauran d'escriure un correu electrònica a hcerda@uji.es per tal de concertar una cita durant els dies previs per a poder tramitar la proposta en les dependències de l'OCIT.

Característiques dels projectes: Es tracta d'una convocatòria molt semblant als RETOS-COLABORACIÓN, tant per la tipologia de projectes com per la seua configuració pràctica, però amb una certa relaxació d'alguns condicionants de Retos-Colaboración.

Són projectes executats per un consorci o agrupació d'entitats beneficiàries, entre les quals una funciona com a Coordinadora del projecte, i on cada entitat rep finançament de manera independent. En aquest sentit, es busca la interdisciplinarietat. Les característiques que ha de tindre el consorci són:

  • Ha d'haver al menys un organisme d'investigació públic o privat i una empresa.
  • La participació mínima de cada membre del consorci ha de ser el 10% del pressupost del projecte.
  • Cap empresa pot participar amb més d'un 70%. Si la participació empresarial és major d'eixe percentatge, caldrà que hi participen dues empreses.
  • La coordinació la pot exercir qualsevol membre del consorci, no necessàriament una empresa. És a dir, aquest convocatòria permet que els organismes d'investigació coordinen els projectes.

Els projectes s'han d'adreçar a una única de les 23 prioritats temàtiques definides en l'annex II. Només podeu seleccionar-ne una. La proposta s'avaluarà respecte de la definició del topic elegit. Consulteu les descripcions que se'n fan en l'annex II per tal de decidir el topic amb el qual s'alinearà el vostre projecte.

El pressupost de cada projecte ha d'estar dins de la forquilla entre els 400.000 i els 2 milions d'euros. S'executarà en un únic període de temps, sense anualitats. Així, el pressupost es farà en un bloc únic que abastarà tota la durada del projecte, i, en cas de concedir-se, s'executarà també sense limitacions entre anualitats pel que fa a la despesa.

Tots els projectes tindran una durada fixa de 3 anys. No s'admetran projectes de menor durada. La data d'inici serà la que s'indique en la sol·licitud i, en qualsevol cas, els projectes hauran de començar en 2021. Ací cal tindre present que la data d'inici mai podrà ser anterior a la de presentació de la sol·licitud, per tal de respectar l'efecte incentivador de l'ajuda.

Despeses subvencionables: Les Universitats i resta d'organismes d'investigació rebran subvenció, mentre que el finançament per a les empreses serà mitjançant un prèstec. (La convocatòria està dotada amb 43 M€ per a subvencions i 43 M€ per a prèstecs). Cal estar atents perquè les despeses subvencionables per a uns i altres són diferents. Les Universitats (a diferència de les empreses) van a costos marginals i, per tant, els conceptes finançables en el cas de l'UJI són:

  • PERSONAL: Es finança la nova contractació, però no els costos de personal propi de l'entitat. No obstant, ATENCIÓ, perquè sí que caldrà incloure en el pressupost el cost del personal propi. Per a conèixer el cost/hora, els participants poder consultar en IGLU Kalendas - Consulta de dades personals d'investigació. A qui no li aparega el cost/hora pot demanar-lo escrivint un correu a kalendas@uji.es.
  • INVENTARIABLE: Seran finançables els costos d'adquisició d'aparells i equips nous sempre que es dediquen en exclusiva al projecte i la seua vida útil s'esgote durant el periode d'execució del projecte. També es contempla l'amortització d'equipament.
  • FUNGIBLE: No es finançarà el material d'oficina ni els consumibles informàtics
  • INFORME D'AUDITORIA: S'ha de pressupostar OBLIGATÒRIAMENT en aquesta partida 3.600€ (1.200 € per any).
  • SUBCONTRACTACIÓ: Només per a activitats que estiguen dins del projecte però no puguen ser executades per l'entitat beneficiària per sí mateixa (ho haurà d'argumentar en la memòria). Màxim el 50% del pressupost de l'entitat. No es pot subcontractar als altres membres del consorci.
  • ALTRES DESPESES:
    • Patents
    • Consultoria de gestió del projecte: només si l'UJI és coordinadora i per un màxim de 20.000€
    • Contractes i assistències tècniques
    • Viatges: Màx. 6.000€ per entitat.
  • COSTOS INDIRECTES: Calculats com el 15% dels costos de la partida de PERSONAL (incloent el de personal propi). Aquesta partida es OBLIGATÒRIA i s'ha de consignar pel màxim permès. La no inclusió de la partida de costos indirectes impossibilitarà la presentació de la sol·licitud amb la firma del representant legal.

La convocatòria especifica una sèrie de despeses NO FINANÇABLES, com ara l'assistència a congressos, despeses per publicacions o la subscripció a revistes. Per favor, consulteu en la pàgina 17 de la convocatòria per evitar errors.

NOVETAT: Principi DNSH Tots els consorcis hauran de fer OBLIGATÒRIAMENT un anàlisi per a determinar el Principi de No Causació d'un Dany Significatiu "DNSH". Els projectes no podran implicar activitats que directa o indirectament ocasionen un perjudici significatiu al medi ambient. Entre altres coses, açò suposa que els projectes no podran adreçar-se a augmentar l'eficiència dels combustibles fòssils i tecnologies relacionades ni a incrementar l'emissió de gasos d'efecte hivernacle.

Els 6 objectius mediambientals que han de respectar els projectes són:

  • mitigació del canvi climàtic
  • adaptació al canvi climàtic
  • ús sostenible i protecció dels recursos hídrics i marins
  • transició cap a una economia circular
  • prevenció i control de la contaminació
  • protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes.

Tots els projectes (independentment de la seua temàtica) han d'analitzar el principi de DNSH per a cadascun dels 6 objectius mediambientals identificats en l'article 9 del Reglament de Taxonomia.

Els projectes que no compleixin amb el DNSH seran exclosos.

Per a fer l'anàlisi, que s'haurà d'incloure a la memòria, podeu emprar la referència que es dona a l'annex III. Us recomane que consulteu també tant la presentació powerpoint com el video del webinar, tots dos referenciats més avall, on s'explica un exemple.

Forma de presentació de sol·licituds: Les sol·licituds es presentaran directament des de l'OCIT en presència de la persona responsable del projecte. La sol·licitud es realitzarà mitjançant un formulari d'emplenament electrònic amb la firma del representant legal. Per aquest motiu, caldrà que el/la IP demane una cita per a tramitar la sol·licitud en l'OCIT els dies 14 o 17 de maig. Per a demanar cita, caldrà enviar un correu electrònica a l'adreça hcerda@uji.es. Aquestes dates podran variar en funció de les necessitats del coordinador per a tancar la proposta.

Com a mínim dos dies abans de la cita que s'atorgue, caldrà que el/la IP envie a l'adreça hcerda@uji.es tota la documentació que es relaciona a continuació.

Documentació a aportar amb la sol·licitud:

  • Descripció de les principals activitats i del pressupost detallat del projecte
  • Identificació de la prioritat temàtica (topic) seleccionada per a l'avaluació del projecte.
  • Resum en castellà del projecte (es podrà fer públic) 
  • Memòria tècnica del projecte. És un document únic per a tot el consorci. Màx 40 pàgines amb el contingut descrit en l'annex III. No hi ha un model oficial, però podeu partir d'aquest document. La memòria ha d'estar redactada en anglès. En pdf i màx. 4MB. 
  • Acord de consorci signat per totes les entitats. Podeu sol·licitar un model d'acord enviant un correu electrònica a viudez@uji.es

Manuals i documents d'ajuda: