Acció 16. Dur a terme accions per a elaborar els objectius de l’HRS4R d’acord amb els ODS

22/04/2024 | OPAQ

A16.1 Desenvolupar noves accions d’investigació alineades amb els ODS de la universitat (amb els respectius indicadors)

La Universitat Jaume I ha definit un Pla de Responsabilitat Social Universitària orientat als ODS per al període 2023-2026, en el qual hi ha dos objectius lligats a la investigació i transferència que es relacionen amb els 17 ODS:

O1. Generar investigació que impacte positivament en la sostenibilitat, a curt, mitjà i/o llarg termini.

O2. Democratitzar el coneixement generat amb les corresponents accions per desplegar-los.

Per altra banda, una de les accions desenvolupades ha sigut la implementació del registre de dades relacionades amb els ODS, tant dels grups d’investigació com dels projectes i ajudes.

A16.2 Aplicar el Pla d’Igualtat institucional a les activitats d’investigació

En el nou Pla de promoció de la investigació i transferència de coneixement 2024, s’ha fet una revisió profunda de totes les accions aplicant criteris d’igualtat, així, per exemple, en el camp de les Bones practiques en R+D+i i ja que en aquest àmbit i atès que en aquest àmbit persisteixen desigualtats entre homes i dones, s'ha revisat el contingut de totes les convocatòries, en el marc del III Pla d'Igualtat de l'UJI, amb l'objectiu de fomentar l'increment de la participació de dones a les comissions de selecció i avaluació. També s'ha promogut utilitzar un llenguatge no sexista.