Més de 2.200 participants en la quarta edició de Firujiciència

03/04/2018 | SCP

Més de 400 talleristes i 2.200 participants s’han donat cita el 22 de març de 2018  al pavelló poliesportiu de la universitat pública de Castelló en la quarta edició de Firujiciència, la mostra científica organitzada per un grup de professorat voluntari de la Universitat Jaume I i del CEFIRE territorial de Castelló.

En aquesta quarta edició han participat 72 tallers, 10 més que en la tercera convocatòria, que han realitzat demostracions i experiments relacionats amb disciplines com la física, el medi ambient, la robòtica, la química, la medicina, la psicologia, la zoologia o els recursos energètics. Dels 72 tallers, el 14,7% estan orientats al nivell educatiu d’educació infantil; el 41,2% a educació primària; el 17,6% a secundària i la resta, un 26,5%, per als tres nivells educatius.

Una de les novetats d’enguany ha sigut l’estand de llibres i publicacions sobre temes científics, experiments i demostracions de la biblioteca universitària, adreçats principalment als mestres i professorat, però també a l’alumnat. D’aquesta manera, talleristes i visitants han tingut l’oportunitat de consultar algunes de les publicacions que hi ha sobre aquesta temàtica.

La Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de l’UJI, gràcies al suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat i l’Aula Dávalos Fletcher de la Cultura, ha realitzat la gravació de tres experiments de la fira, dins del projecte "ExperimentaUJI".

La fira té com a principals objectius promoure les ciències i aportar idees per a facilitar l’experimentació en les aules de forma innovadora i creativa. A més, serveix com a lloc de trobada per a intercanviar propostes educatives entre el professorat i l’alumnat dels diversos nivells educatius, visibilitzant la diversitat científica i l’interès intergeneracional; i per últim, afavoreix una actitud positiva cap a la ciència i l’alumnat en l’estudi de les disciplines científiques.

Dossier de talleristes