El professor Jesús Lancis participa en el programa «La aventura del saber»

22/11/2018 | SCP

El professor Jesús Lancis Sáez, catedràtic d’Òptica, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde», on ha contestat la pregunta: «Què és la fotònica?».

L’actual vicerector d’Investigació i Transferència ha explicat que la fotònica inclou totes aquelles tecnologies relacionades amb la generació, manipulació i ús de la llum. Sabeu que si poguérem viatjar a la velocitat de la llum faríem set voltes completes a la terra en un segon? Aquesta propietat és fonamental per a dissenyar sistemes de transmissió d’informació i comunicació eficients, però també té altres aplicacions com la medicina.

Aquestes càpsules informatives de dos minuts de durada responen de forma senzilla qüestions més complexes. «La universidad responde» trasllada l’esforç que realitza el personal investigador del col·lectiu científic universitari per a fer una recerca connectada amb les necessitats de la societat en les diferents àrees de coneixement. El projecte ha sigut coordinat per la Conferència de Rectors i Rectores de les Universitats Espanyoles.

La universitat pública de Castelló ha participat en el projecte amb deu càpsules informatives que tracten temes relacionats amb l’energia, els residus, la traducció, els videojocs o la mediació policial, entre altres.