L’Ajuntament de Picanya reconeix la trajectòria investigadora de la professora de l’UJI Azucena García Palacios amb el Premi «Concepción Aleixandre»

01/03/2024 | SCP

Azucena García Palacios, catedràtica de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics i directora del Laboratori de Psicologia i Tecnologia (LabPsiTec) de la Universitat Jaume I de Castelló, ha sigut guardonada per l’Ajuntament de Picanya amb el Premi «Concepción Aleixandre» en la categoria de Comunitat Valenciana en la seua cinquena edició, en reconeixement dels seus mèrits i aportacions en la seua disciplina científica.

La investigadora, que ha estat acompanyada pel vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, David Cabedo, i pel director de la Unitat de Divulgació Científica i Ciència Ciutadana, Lluís Martínez, ha recollit el guardó durant la cerimònia realitzada a l’Ajuntament de Picanya i presidida pel seu alcalde, Josep Almenar. A més d’ella, han sigut guardonades en aquesta cinquena edició les científiques locals Anna Teruel Sanchis, amb una ajuda, i Maria Pilar Selles Nohales com a trajectòria consolidada.

La psicopatologia i la millora dels tractaments psicològics, especialment per als trastorns emocionals (depressió i ansietat), els trastorns de la personalitat i el dolor crònic han sigut des dels seus inicis, l’any 1994, les línies d’investigació de la professora García Palacios. Ha participat en més d’una trentena de projectes de convocatòries competitives en l’àmbit regional, nacional i europeu i pertany a una de les accions CIBER de l’Institut de Salut Carlos III, CIBERobn.

El grup d’investigació que lidera, LabPsiTec, ha obtingut finançament continuat des de 2001 de la Unió Europea. El seu compromís amb la formació de personal investigador es reflecteix amb la tutela d’una dotzena de tesis doctorals i la seua trajectòria investigadora es caracteritza per la internacionalització i la transferència dels resultats científics a la societat, mitjançant acords i convenis amb el sistema sanitari de l’entorn territorial.

Els Premis «Concepción Aleixandre» fan homenatge a una dona nascuda l’any 1882 que va combinar la medicina, en l’especialitat de ginecologia, amb la pedagogia; i que també va ser inventora, activista, feminista i sufragista, una pionera en la ciència i en la vida. Els guardons compten amb tres categories: dos premis per a dones científiques i una ajuda d’investigació. Dues de les categories són de caràcter local i la tercera en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.

Imatges cortesia de l'Ajuntament de Picanya