Agost

Agost
Recurs d'imatge labcom-vocabulari-censura index

Vocabulari científic: censura

Domingo García Marzá, coordinador del grup d’investigació EPyD – Ètica pràctica i democràcia, descriu el concepte de censura.

Recurs d'imatge labcom-diversitat-afectiu-sexual-Espanya index

Diversitat afectiu-sexual a Espanya

Juan Nebot, investigador en formació del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia explica l'estudi que realitza l'equip Salusex-Unisexsida de la Universitat Jaume I de Castelló. El projecte aborda la diversitat sexual que existeix en la societat i avalua la discriminació cap a la població LGBTIQ+.

Recurs d'imatge labcom-vocabulari-despoblament index

Vocabulari científic: despoblament

Vicent Querol, sociòleg i coordinador del grup d’investigació DESiRES - Sociologia i Metodologies d'Investigació Social. Desigualtats i Resistències, descriu el concepte despoblament.

Recurs d'imatge labcom-dones-historia-art index

El paper de la dona en la història de l'art

Inmaculada Rodríguez Moya, catedràtica d'Història de l'Art, explica algunes de les representacions més habituals de la dona en l'art i el rol que ha adoptat com a artista i Jonquera Cavaller, professora d'Estètica i Teoria de les Arts, comenta la història de Camille Claudel, una escultura francesa que va treballar en el taller de Auguste Rodin.

Recurs d'imatge labcom-vocabulari-diegesis index

Vocabulari científic: diegesi

Javier Marzal, professor de Comunicació Audiovisual i Publicitat i coordinador del grup d’investigació ITACA - Investigació en Tecnologies Aplicades a la Comunicació Visual, descriu el concepte diegesi.

Recurs d'imatge labcom-vocabulari-discurs-odi index

Vocabulari científic: discurs de l’odi

Tamer Al Najjar, personal investigador en formació i membre del grup d’investigació DESPAZ – Desenvolupament social i pau, descriu el concepte discurs de l’odi.

Recurs d'imatge labcom-reduir-conducta-recerca-drogues index

Exploració d’un nou enfocament terapèutic per a reduir la conducta de cerca de drogues

La investigadora Marta Miquel, catedràtica de Psicobiologia i coordinadora del grup d’investigació A&N – Adicció i Neuroplasticitat de l’UJI, explica que les seues investigacions es centren en esbrinar el paper del cerebel en les conductes addictives, en concret, la seua participació en la modificació d’altres regions del cervell afectades directament per les addiccions.

Recurs d'imatge asociaciones-campesinas-en-politicas-de-sustitucion-para-acabar-con-coca-en-Colombia index

Per a acabar amb la coca a Colòmbia, les polítiques de substitució han d'incloure a les associacions pageses

Mª Josep Cascant, lecturer. Departament de Filologia Anglesa. Universitat Jaume I