Convocatòria CORTEX per a innovadors XR

22/12/2023 | SCP

El projecte CORTEX2 «Experiències cooperatives en temps real amb realitat estesa», en el qual participa el LabPsiTec (Laboratori de Psicologia i Tecnologia) de l'UJI, ha llançat la 1a convocatòria oberta per a investigar, avançar i demostrar les característiques tècniques que ofereix la seva plataforma de realitat estesa (XR), una eina destinada a facilitar la col·laboració remota entre treballadors d'una àmplia gamma d'indústries i pimes.

Els beneficiaris de la Convocatòria Oberta #1 rebran fins a 200.000 €, assessorament i seguiment a mesura, accés a experts en tecnologia i negoci, desenvolupament de capacitats en la plataforma CORTEX2 i XR, i suport a l'explotació durant un programa de fins a 12 mesos. La convocatòria estarà oberta fins al 16 de gener de 2024 i secundarà 20 projectes de diversos innovadors de XR, des de startups tecnològiques/pimes fins a organitzacions orientades a la recerca.

En aquesta primera convocatòria oberta, CORTEX2 invertirà un total de tres milions d'euros que aniran destinats a:

1. Reclutament d'empreses tecnològiques/pimes per al desenvolupament conjunt de CORTEX2.
  2. Implicació de nous casos d'ús de diferents dominis per demostrar la rèplica de CORTEX2 mitjançant camins d'integració específics.
  3. Avaluació i validació de l'impacte social associat a l'adopció de la tecnologia XR en casos d'ús intern i extern.

El projecte vol implicar representants en l'etapa "Lab-To-Market" per donar suport a la transferència de tecnologia cap a l'ecosistema industrial", superant la bretxa d'innovació oberta. L'atenció especial però no limitada a:

• Institucions orientades a la recerca: universitats tècniques, RTO, spin-off
  • Organitzacions impulsades per negocis: des de startups d'alt risc fins a unitats d'innovació en actors del sector (pimes) consolidats.

Aquesta iniciativa, finançada per la Comissió Europea en el marc del programa d’investigació i innovació Horizon Europe, està liderada pel Centre Alemany d’Investigació d’Intel·ligència Artificial i integra deu socis de set països: Katholieke Universiteit Leuven, LINAGORA-GSO, Alcatel-Lucent Entreprise International, Intracom SA Telecom Solutions, AUSTRALO Alpha Lab MTÜ, F6S Network Limited, Commissariat à l'Énergie Atomique et aux Énergies Alternatives, Actimage GmbH i UJI.

Més informació: https://cortex2.eu/open-calls/open-call-1/