Alumnat d’ESO i batxillerat del programa «Joves i Ciència» de la Fundació Catalunya La Pedrera participa en la recerca de l’Institut de Materials Avançats de l’UJI

14/07/2022 | SCP

Alumnat de tres centres catalans d’ESO i batxillerat s’ha incorporat a l’Institut de Materials Avançats de la Universitat Jaume I de Castelló (INAM), on participaran en les tasques d’investigació d’aquest centre de recerca, en el marc del programa «Joves i Ciència» de la Fundació Catalunya la Pedrera, fundació especial.

Adriana Aguiló Martínez d’ESO i Joel Esteve Casado i Maria Gimeno Freixas de batxillerat estaran sota la supervisió directa de les investigadores Roser Fernández Climent, Laura Montañés Gil i Ana María Gutiérrez Blanco i la tutoria de Camilo A. Mesa Zamora, Ernest Pastor Hernández i Sixto Giménez Juliá.

L’objectiu del programa «Joves i Ciència» és fomentar les vocacions científiques entre el jove estudiantat amb talent i interès per la ciència, amb el propòsit d’orientar la seua carrera acadèmica en l’àmbit científic o tecnològic per a dedicar-se professionalment a la investigació. El programa s’estructura en tres fases: estades científiques a MónNatura Pirineus, estades en centres de recerca i estades de recerca internacionals.

CONVENI DE COL·LABORACIÓ

La Fundació Catalunya La Pedrera fundació especial i la Universitat Jaume I de Castelló han firmat, per a portar endavant aquesta iniciativa, un conveni de col·laboració adreçat a impulsar activitats i iniciatives en l’àmbit de l’educació i la divulgació científica dins del projecte «Science Academy». En concret, l’UJI s’ha sumat, a través de l’Institut de Materials Avançats (INAM), al programa «Joves i Ciència» que contempla, entre altres, l’estada dels joves en centres de recerca.

La Fundació és una entitat de règim especial amb seu a La Pedrera que té com un dels principals objectius formular propostes solidàries que contribuïsquen a transformar la societat, tot reforçant el compromís amb el territori i amb la seua gent, i desplega tot un conjunt d’accions i activitats en les àrees social, cultural, mediambiental, coneixement i recerca, i alimentació.

Una de les seues missions és donar suport a totes aquelles activitats i actuacions que contribuïsquen a millorar i promoure la cultura i l’educació. La Fundació desenvolupa i impulsa programes i accions orientats a fomentar l’èxit, l’excel·lència i la igualtat d’oportunitats a les escoles i l’excel·lència a les universitats, postgraus i centres de recerca.

La Fundació promou la iniciativa «Science Academy» que concentra tots els potencials coneixements i experteses de la Fundació en els projectes de formació, divulgació científica, i foment dels talents i les vocacions científiques; tant per a donar continuïtat als projectes i programes consolidats que ja es desenvolupen, com per a plantejar noves propostes formatives i educatives que donen resposta als reptes i escenaris complexos del futur.

Aquest nou marc ofereix formació de qualitat, a partir de l’experiència de la Fundació, del compromís institucional de la Universitat Jaume I amb la societat, i de l’excel·lència investigadora dels seus grups i instituts de recerca, com l’INAM, per tal de consolidar una formació i divulgació científiques que esdevinguen de referència en l’àmbit nacional i internacional per la seua alta qualitat, innovació i singularitat i que contribuïsca a apropar a la societat els coneixements científics oferint oportunitats a tothom per a excel·lir en els àmbits científic, cultural i social.

L’Institut Universitari de Materials Avançats (INAM) de la universitat pública de Castelló és un centre de recerca en ciència i tecnologia interdisciplinari en els àmbits de la física, la química i afins aplicats als materials avançats, que potencia la investigació fonamental per a entendre i desentranyar els processos bàsics, així com les interaccions físiques i químiques de les molècules i els materials, i trasllada els resultats al sistema productiu per a contribuir a una economia creativa i al benestar social de la ciutadania.