L’ESTCE de la Universitat Jaume I realitza les proves nacionals de la European Olympiad of Experimental Science

20/04/2021 | SCP

L’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la Universitat Jaume I de Castelló és enguany l’encarregada del desenvolupament de les proves de la fase nacional de classificació de la European Olympiad of Experimental Science, una competició continental organitzada aquest any per la Universitat de Szeged (Hongria). Les proves experimentals es realitzaran per streaming dimecres 21 d’abril de 2021.

Un equip de professorat d’aquest centre coordinat pel vicedirector del Grau en Química, Mario Llusar, i integrat pels professors Sixto Giménez i Beatriz Julián (en la part de Física), M. Victoria Pastor (en la part de Biologia) i Ignacio Muñoz (en la part de Química), s’ocuparà juntament amb els coordinadors nacionals de preparar i supervisar la realització de les proves, que consisteixen en tres experimentacions vinculades a les àrees de Química, Biologia i Física i interrelacionades entre si,  com a solució a un problema general plantejat als equips participants.

Des de l’ESTCE s’enviaran les indicacions i les mostres o materials necessaris als sis equips participants, els quals realitzaran els tres experiments en els mateixos laboratoris. A través de l’streaming el jurat, integrat pel professorat UJI i els dos coordinadors nacionals (Jorge Molero de la Universitat de Múrcia i Juan A. Rodríguez de la Universitat Complutense de Madrid), seguirà el desenvolupament de les proves.

En aquesta edició i a causa de la situació causada per la pandèmia, l’organització de la prova nacional ha convidat a participar en la fase classificatòria als tres centres amb una participació més destacada en les últimes convocatòries. Cada centre ha realitzat una preselecció entre el seu estudiantat, i ha creat dos equips. Del total dels sis equips participants en aquesta fase nacional, els dos guanyadors representaran a Espanya en la prova internacional que tindrà lloc del 9 a l’11 de maig.

Els centres que participen en kes proves nacionals són el col·legi Retamar de Pozuelo de Alarcón (Madrid), coordinat pel professor José Francisco Romero García; IES Práxedes Mateo Sagasta de Logroño, coordinat pel professor Ángel Sáenz de la Torre, i l’IES Francesc Tàrrega de Vila-real, coordinat pel professor Diego González Babiloni.

En la prova europea cada país presentarà dos equips formats per tres estudiants de secundària (amb un màxim de 17 anys d’edat), que estaran acompanyats pels seus respectius mentors del centre de procedència. Els paísos participants en aquesta edició són: Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Croàcia, Xipre, Dinamarca, Eslovènia, Espanya, Estònia, Finlàndia, Hongria, Itàlia, Letònia, Lituània, Luxemburg, Països Baixos i Suècia.

Dimecres, 21 d’abril

09:30-10:00 Presentació institucional en línea per Meet (des de l'ESTCE-UJI)

10:00-13:30 Realització de les proves

Dijous 22 d’abril

18:00-19:00 Comunicació dels resultats obtinguts per cada equip i dels dos equips sel·leccionats com a guanyadors i clausura a càrrec de la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez.

Imatges:

Professorat UJI: L’equip organitzador i avaluador de la prova a la Universitat Jaume I. D’esquerra a dreta: Ignacio Muñoz (Química); M. Victoria Pastor (Biologia), Sixto Giménez (Físca); Beatriz Julián (Física) i Mario Llusar, vicedirector de Grau en Química.

IES Francesc Tàrrega de Vila-real

Equip 1: Joan Pérez Cebriá; Carmen González Palomares i Paula Calles Broers (d’esquerra a dreta).

Equip 2: Lucía Alarcón Julve; Anna Moreno Ballester i Júlia Montoliu Rubert (d’esquerra a dreta).