NChemi Engineering Nanomaterials llança un nou material com a recobriment per a eines quirúrgiques

04/06/2020 | SCP

L’empresa derivada NChemi Engineering Nanomaterials, creada des del Centre per al Desenvolupament de Materials Funcionals (CDMF) al Brasil, ha presentat una nova tecnologia com a resultat dels projectes desenvolupats en col·laboració entre la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló i el CDMF.

El producte Plenus Duty és un recobriment per a aplicacions industrials que té les propietats d’augmentar la duresa de la superfície del metall un 90% i disminuir la fricció un 50%. Aquest material és capaç de formar una fina pel·lícula nanomètrica de zirconi adherida a la superfície d’acer inoxidable que afavoreix aquestes dues característiques.

Aquesta empresa derivada és un exemple de com des de la recerca multidisciplinària, bàsica i fonamental, es pot primer simular, modelitzar i predir el comportament dels nous materials en diferents condicions a escala micro i nano, per a després aconseguir resultats situats en la frontera del coneixement i amb un saber fer afegit, que donen lloc a noves tecnologies amb un elevat impacte socioeconòmic.

Tot això és fruit de la col·laboració internacional, mantinguda, des de fa més de 30 anys, entre el Laboratori de Química Teòrica i Computacional de l’UJI, coordinat pel catedràtic Juan Andrés Bort, i el CDMF, dirigit per Elson Longo.

La tecnologia basada en el material Plenus Med s’aplica a instrumental de qualsevol grandària i forma (sense necessitat de realitzar-hi cap modificació o tractament previ), manté l’afilat de les peces durant més temps (garanteix la seua estabilitat i fiabilitat durant la cirurgia); el gruix final del recobriment és inferior a 0,2 micròmetres i no hi ha pèrdues en relació amb l’afilat, que se situa per damunt del recobriment de diamant (DLC). A més, està format per material no tòxic i biocompatible amb l’organisme.

El recobriment ceràmic nanomètric aconsegueix una reducció local de la necrosi tissular/òssia i, en conseqüència, una recuperació postquirúrgica més ràpida i menys traumàtica. Ha estat provat per diferent personal mèdic i cirurgià i ha aconseguit una alta taxa d’aprovació, i un fabricant d’instrumental (quirúrgic, de trepants i freses, entre altres) ha obtingut l’aprovació d’Anvisa (organisme regulador al Brasil) per a la seua utilització.

NChemi Engineering Nanomaterials, fundada pels investigadors Bruno H. Ramos de Lima, Tiago G. Conti i Lucas D. T. Leite, formats en el CDMF, i amb el suport del programa PIPE de la Fundació de Suport a la Recerca de l’Estat de São Paulo (FAPESP), ha previst el llançament comercial d’aquest nou recobriment nanomètric per a la segona meitat de 2020.

Més informació: www.nchemi.com/plenus