RUVID elabora un dossier especial amb les aportacions de les universitats valencianes contra la pandèmia provocada pel SARS-CoV-2

26/07/2020 | SCP

La Xarxa d’Universitats Valencianes per al Foment de l’R+D+i (RUVID), de la qual forma part la Universitat Jaume I de Castelló juntament amb la resta d’universitats públiques i privades valencianes, ha elaborat un dossier especial sobre la COVID-19 amb les aportacions que les universitats han realitzat des de la primera setmana de l’estat d’alarma contra la pandèmia provocada pel SARS-CoV-2.

D’una forma espontània, fins i tot anticipant-se a les peticions per part de les administracions públiques, les institucions universitàries i el seu personal, especialment l’investigador i tècnic, han oferit la seua experiència en distints àmbits de coneixement, les capacitats dels seus laboratoris i el seu talent emprenedor, per a concebre i desenvolupar idees que pogueren contribuir a resoldre la crisi i a mitigar el seu impacte.

Aquesta mobilització, amb els nombrosos exemples de col·laboració recollits en el dossier especial COVID-19, i molts altres publicats en els mitjans de comunicació, demostra una vegada més la necessitat de cuidar i enfortir el sistema d'R+D+i valencià, no sols com a aposta de futur per a la societat, sinó perquè en moments de crisis demostra la seua total solidaritat i compromís amb els problemes socials, i ser una font d'enorme potencial per a trobar solucions i contribuir de forma molt rellevant a la solució dels problemes.

La Xarxa ha elaborat una segona edició amb les contribucions universitàries que s’han desenvolupat durant els mesos de maig i juny de 2020. Es pot accedir a l’actualització diària dels continguts sobre la COVID-19 a través de l’espai web https://bit.ly/ruvid-noticiascovid19.

Enllaç directe al dossier (pdf)