04/12/2020 | SCP

La Universitat Jaume I (UJI) llança un pla de formació inspiradora onlinesobre innovació en comunicació per a empreses d’Espaitec, en el marc del projecte d'investigació promogut per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) del Servei de Comunicació i Publicacions, el qual compta amb finançament de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana. En total, el programa consta de set conferències amb persones expertas en l’àmbit de la comunicación, la ciencia i la gestió empresarial, distribuïdes en obert a través dels canals YouTube tant de l’UJI com d’Espaitec per tal de promoure models de transferència de coneixement científic I tecnològic.

El programa, transformat a l’àmbit digital a causa de la Covid-19, s’obre amb les ponències del vicerector de Transferència i Divulgació de la Universitat de Múrcia, José Manuel López Nicolás; del científic Daniel Ramon, vicepresident de R&D Health & Wellness, ubicada al Parc Científic de la Universitat de València -alhora que fundador de l’spin off del CSIC Biópolis- i de la directora de l’Oficina de Projectes Europeus i Internacionals de la Fundació Universitat-Empresa de la universitat pública de Castelló (FUE-UJI), Nela Gómez.

A continuació, es difondran les ponències de Dolors Pedrós, gerent d’Edicions 96 i membre del Consell Valencià de Cultura (CVC), de David Hernández, responsable de comunicació de l’empresa Soluciones Cuatroochenta, i de Susana Fabregat, gerent de l’empresa SE Comunica. El pla de formació del projecte Models d’Innovació en Transferència, EspaitecMIT, es tancarà amb la intervenció del CEO de Vicky Foods, Rafael Juan.

La iniciativa EspaitecMIT, elaborada amb el suport del Vicerectorat d’Investigació i Transferència de l’UJI, té l’objectiu de desenvolupar models innovadors de transferència de coneixement des dels parcs científics als agents del Sistema Valencià de la Innovació, tot tenint en compte les eines i oportunitats del paradigma digital amb la implicació de les empreses. La proposta planteja la implementació de les noves metodologies, narratives i recursos per a optimitzar la dinamització dels resultats de les activitats d'investigació científica, desenvolupament tecnològic i innovació dels parcs científics valencians, tot afavorint transversalment la perspectiva de gènere.

DIAGNOSI DELS MODELS DE COMUNICACIÓ

La línia d’acció principal d’EspaitecMIT és l’anàlisi dels models de comunicació de les empreses d’Espaitec, el Parc Científic i Tecnològic de l'UJI, a fi de poder elaborar Models Innovadors de Transferència en dues àrees específiques: les TIC i l'àmbit digital i la salut i la sostenibilitat. Les participants en les sessions per desenvolupar aquest estudi  han estat: Walhalla, Foodration4all, Blue Plasma Power, The Logic Value, Outcomes ’10, Soluciones Cuatroochenta, Nob166 i Biótica, a més a més d’Espaitec.

Aquest projecte, amb un pressupost global de 20.000 euros, se centra en la innovació dels processos de comunicació com un dels àmbits estratègics fonamentals per a impulsar la transferència al teixit empresarial a fi d’incrementar la competitivitat de l'economia valenciana i, alhora, potenciar la cultura científica de la ciutadania. L’elaboració dels Models de Transferència Innovadora se sustenta en dos pilars prioritaris: la comunicació estratègica i la Investigació i Innovació Responsable (RRI, per les seues sigles en anglès).

L’àmbit digital, les TIC, la sostenibilitat i la salut constitueixen àmbits prioritaris tant per a la Universitat Jaume I com per a l’Estratègia d’Especialització Intel·ligent en Investigació i Innovació de la Generalitat Valenciana, coneguda com RIS3. A més, constitueixen reptes a escala global i de la Unió Europea, atesos els acords internacionals per fer front al canvi climàtic o l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Enllaç al canal de reproducció EspaitecMIT en el Youtube de l’UJI