La Universitat Jaume I instal·la la innovadora solució de IoTsens de control de temperatura corporal La companyia de Grupo Gimeno ha col·locat 30 sensors en els principals accessos a les facultats i les entrades de la biblioteca, el rectorat i les instal·lacions esportives

15/10/2020 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha recuperat gran part de les seues activitats presencials amb l'establiment de diverses mesures que garanteixen la seguretat sanitària de les persones que acudeixen al campus, com ara la senyalització dels espais en aules i itineraris de desplaçament o la millora de la infraestructura en noves tecnologies que ha permès adaptar-se a la docència semipresencial. Una altra de les mesures preventives que s'ha adoptat ha sigut la instal·lació de 30 sensors de control de temperatura corporal que poden ajudar a detectar possibles positius.

Més de 13.000 estudiants omplin ja les aules de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI), i per a contribuir a evitar contagis entre la comunitat universitària, la institució educativa ha pres una sèrie de mesures preventives entre les quals destaca la instal·lació de 30 sensors de control de temperatura corporal que ajudaran a detectar possibles positius.

Aquesta solució, subministrada per IoTsens -empresa de Grupo Gimeno especialitzada en solucions tecnològiques-, fa possible que el personal i l'estudiantat mesure a distància, mitjançant un sensor d'infrarojos, la seua temperatura en els principals accessos a les facultats i les entrades de la biblioteca, el rectorat i les instal·lacions esportives. Aquest és un gest clau tenint en compte que la febre és un dels símptomes més comuns de la covid-19.

D'aquesta manera, seran capaces de conèixer la seua temperatura en temps real, gràcies a un display OLED que mostra els resultats de manera numèrica i indica visualment i acústicament si la temperatura detectada està en els rangs acceptats per a accedir a l'edifici o recinte.

En concret, el sensor -capaç de mesurar la temperatura d'una persona en tan sols 3,5 segons- disposa de diferents codis de so i leds de colors que s'activen segons l'estat: parpelleig per a indicar que el dispositiu està mesurant, roig per a alertar que la persona està fora del llindar definit i verd per a assenyalar que el valor està dins dels paràmetres correctes.

I per a assegurar un servei completament adaptat a les necessitats de la institució educativa, IoTsens ha personalitzat el rang de funcionament del sensor, així com les accions de l'eixida digital i l'encesa i apagat de manera remota i personalitzat amb la seua imatge corporativa

D'aquesta manera, la universitat pública de Castelló s'uneix a altres empreses i entitats que ja compten amb aquest innovador sensor de control de temperatura corporal en les seues instal·lacions, com són Porcelanosa, València Plaza, Aquarama, Sacmi, Refrival, Nayar Systems i Tecinsa o l'escoleta de l'Ajuntament del Real i el Conservatori Professional de Música Francesc Peñarroja de la Vall d'Uixó.

Sobre IoTsens

IoTsens és una companyia dedicada al desenvolupament de tecnologia, maquinari i programari en els camps d'Internet de les Coses, Big Data, AI, Indústria 4.0, Smart Cities i solucions custom IoT.

S'especialitza principalment en sectors com Horeca, Aigua Tech, les ciutats intel·ligents o la indústria, on desenvolupa solucions tecnològiques pròpies adaptades a les necessitats de cada sector, aconseguint mitjançant l'extracció i anàlisi de dades i la seua posterior gestió en el núvol optimitzar processos i generar eficiències que aporten un gran valor afegit al producte final dels seus clients.