28/10/2020 | SCP

La Universitat Jaume I analitza els models de comunicació de les empreses d’Espaitec, el Parc Científic i Tecnològic de l'UJI, en dues àrees específiques com són les TIC i l'àmbit digital i la salut i la sostenibilitat. L'anàlisi diagnòstica s'està realitzant mitjançant un projecte d'investigació promogut per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) del Servei de Comunicació i Publicacions, que compta amb finançament de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana.

Durant els primers mesos s'han realitzat entrevistes amb els responsables de diverses empreses instal·lades al Parc Científic i Tecnològic de l'UJI per a conéixer en profunditat els models de comunicació que s'hi empren i elaborar així un estudi de la situació, el qual serà bàsic per a crear models d'innovació en transferència, útils per als parcs científics de la Comunitat Valenciana. Les primeres reunions de treball s'han dut a terme amb les empreses Walhalla, Foodration4all, Blue Plasma Power, The Logic Value, Outcomes ‘10 i Soluciones Cuatroochenta.

Aquesta iniciativa està elaborada amb el suport del Vicerectorat d'Investigació i Transferència de l'UJI i té com a objectiu principal desenvolupar models innovadors de transferència de coneixement des dels parcs científics als agents del Sistema Valencià de la Innovació, tenint en compte les eines i oportunitats del paradigma digital amb la implicació de les empreses.

La proposta planteja la implementació de les noves metodologies, narratives i recursos per a optimitzar la dinamització dels resultats de les activitats d'investigació científica, desenvolupament tecnològic i innovació dels parcs científics valencians, afavorint transversalment la perspectiva de gènere. Per això, els resultats obtinguts seran versàtils per a la seua utilització en la Xarxa de Parcs Científics Valencians (REPCV).

Aquest projecte se centra en la innovació dels processos de comunicació com un dels àmbits estratègics fonamentals per a impulsar la transferència al teixit empresarial a fi d'incrementar la competitivitat de l'economia valenciana i, al mateix temps, potenciar la cultura científica de la ciutadania. L'elaboració dels Models de Transferència Innovadora se sustenta en dos pilars prioritaris: la comunicació estratègica i la investigació i innovació responsables (RRI, per les seues sigles en anglés).

L'àmbit digital, les TIC, la sostenibilitat i la salut constitueixen àmbits prioritaris tant per a la Universitat Jaume I com per a l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent en Investigació i Innovació de la Generalitat Valenciana, coneguda com RIS3. A més, constitueixen reptes a escala global i de la Unió Europea, tenint en compte els acords internacionals per a fer front al canvi climàtic o l'Agenda 2030 de les Nacions Unides per a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).