Una tesi de l’UJI planteja la introducció de l'especialitat de pianista acompanyant en la titulació superior de música a Espanya

11/06/2020 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La tesi defensada pel doctor Luis Vallés Grau, professor de piano del Conservatori Professional de la Vall d’Uixó, en la Universitat Jaume I planteja el disseny, eficaç i viable, d'una proposta curricular de l'especialitat de pianista acompanyant en la titulació superior de música a Espanya. La tesi presentada el passat 17 de setembre de 2015 dins del programa de doctorat en Educació Secundària del Departament d'Educació ha obtingut la màxima qualificació d'Excel·lent Cum Laude Va i opta al Premi Extraordinari. La tesi ha sigut dirigida pel doctor José María Peñalver Vilar, professor de l'àrea de música d'aquest departament

És la primera vegada a l’UJI que un tribunal que avalua una tesi de música està constituït per tres doctors que a més són titulats superiors de conservatori: : Vicente Llimerá Dus, Vicente Luis Fontelles i Oscar Campos.

Els objectius aconseguits per la recerca realitzada per Luis Vallés passaven per vertebrar l'especialitat superior de pianista acompanyant en titulació de grau, màster i doctorat; definir els camps d'actuació del pianista acompanyant i la formació necessària per a l'èxit en cadascun d'ells; elaborar una proposta d'ordenació curricular dins del grau superior dels Ensenyaments Artístics Superiors de Música de l'especialitat de pianista acompanyant separada i diferenciada de l'especialitat de piano, i integrar la figura del pianista acompanyant en el sistema educatiu espanyol.

Després d'analitzar l'estat de la situació del pianista acompanyant, la metodologia utilitzada ha demostrat el buit que existeix a Espanya tant a nivell formatiu com a legislatiu. La finalitat de la recerca proposa el reconeixement d'aquesta especialitat amb la seua consegüent seqüenciació curricular i aplicació laboral a través d'una exhaustiva recerca pedagògica i legislativa. La tesi, titulada «L'especialitat de pianista acompanyant en la titulació superior de música: una proposta de currículum i integració en el sistema educatiu espanyol», realitza una revisió teòrica dels plans d'estudi actuals en els diferents centres d'educació musical superior espanyols, així com l'actual àmbit d'acció del pianista acompanyant. Així mateix es consulta bibliografia especialitzada per a la redacció del currículum i es contrasta amb plans d'estudi estrangers per a acarar el seu èxit.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions