Una tesi analitza la qualitat de vida en la cirurgia d'implants

18/05/2015 | SCP

La Universitat Jaume I ha acollit la lectura de la segona tesi doctoral del Departament de Medicina de la Facultat de Ciències de la Salut, Qualitat de vida relacionada amb la salut en cirurgia d'implants mínimament invasiva amb funció immediata, un treball de l'odontòleg Javier Dolz, realitzat sota la supervisió del vicedegà de la facultat, Luis Lizán, i de Javier Silvestre, professor d'Odontologia de la Universitat de València. La tesi ha rebut una qualificació d'excel·lent cum laude

La implantologia com a mètode de rehabilitació bucofacial té en l'actualitat uns resultats altament predictibles, sent un dels grans avanços científics en odontoestomatologia. Els pacients usuaris de pròtesis poc retentivas poden millorar substancialment les seues deficiències funcionals, estètiques i socials.

Encara que hi havia nombrosos estudis sobre la taxa d'èxit d'implants, hi havia pocs treballs sobre la qualitat de vida oral relacionada amb la salut. Per açò, aquesta tesi ha mesurat la qualitat de vida relacionada amb la salut (CVRS) abans, durant i després del tractament, per a millorar els protocols quirúrgics i post-operatoris. Per a aquest treball, s'ha escoltat als pacients i han sigut ells els qui han guiat a l'investigador a l'hora de realitzar els tractaments amb la major comoditat i benestar general per als mateixos.

En aquest estudi s'han comparat les taxa d'èxit i la qualitat de vida relacionada amb la salut (CVRS) entre tres tipus de cirurgia: cirurgia en dos temps i col·locació de dents posterior al segon acte quirúrgic (cirurgia tradicional); cirurgia guiada per ordinador i col·locació de dents posterior al segon acte quirúrgic (cirurgia guiada sense càrrega immediata) i cirurgia guiada per ordinador i col·locació de dents en el mateix acte quirúrgic (cirurgia guiada amb càrrega immediata).

Fotografies de l'acte: http://www.uji.es/noticies/foto/num&id_a=28619240.