Espaitec facilita l’aterratge de projectes empresarials de la Comunitat Valenciana a Silicon Valley

14/04/2015 | SCP

El programa Entrepreneurship Innogate (The Gateway of Innovation) promogut pel Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I, Espaitec, té com a objectiu crear un canal de transferència de tecnologia i innovació entre empreses i emprenedors situats als parcs cientificotecnològics de la Comunitat Valenciana i altres parcs o entorns tecnològics fora d’Espanya, procés denominat soft-landing. En aquesta primera edició d’e’Innogate, el canal s’ha establert amb Silicon Valley a San Francisco, referència mundial de la innovació que concentra un elevat nombre d’indústries d’alta tecnologia.

Cinc empreses situades als diferents parcs científics i tecnològics de la Comunitat Valenciana han sigut pioneres a utilitzar aquest canal d’entrada que permet crear acords de col·laboració i joint ventures o relacions comercials entre empreses valencianes i l’entorn d’innovació americà.

Per a les empreses Advanced Wireless Dynamics (AWD) d’Espaitec; AdLemons i W3Futura, del Parc Científic de la Universitat de València, i Prompsit, del Parc Científic i Empresarial de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, el programa de suport a l’inici de la internacionalització ha significat una disminució de riscos i costos d’implementació, així com la possibilitat d’instal·lar seus de les empreses als Estats Units.

El projecte e’Innogate ha sigut finançat per la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació de la Generalitat Valenciana, dins de l’Àrea de Política Científica, i desenvolupat en col·laboració amb l’empresa Opinno, especialitzada en la implantació d’empreses tecnològiques espanyoles a l’àrea de San Francisco.

Després d’una selecció prèvia d’empreses participants, el programa va ser concebut en tres fases diferenciades: preparació, missió i seguiment. Durant la primera fase, Opinno va proporcionar sessions informatives i formatives amb l’objectiu de conèixer el mercat i millorar la qualitat i adequació de les presentacions al format americà. La fase de missió va consistir en un viatge d’una setmana a Silicon Valley on les empreses van realitzar una ronda de contactes i reunions personalitzades amb potencials clients i inversors, és a dir, identificar possibles socis estratègics que puguen facilitar la seua entrada al mercat americà amb el menor risc possible. Amb la seua recent tornada a Espanya, el programa es troba ara en fase de seguiment. Opinno ha desenvolupat un esquema post-trobada amb la finalitat d’assegurar l’èxit de la missió a Silicon Valley.

Ja s’estan preparant edicions posteriors per desenvolupar e’Innogate amb el Parc Tecnològic de Tallinn (Estònia), Tehnopol, i amb el Parc Tecnològic de Ljubjana (Eslovènia).

Breu ressenya de les empreses participants en el projecte

AWD

Advanced Wireless Dynamics és una empresa dedicada al desenvolupament, disseny i venda de productes i serveis tecnològics basats en tecnologia i disseny propis.

Té dues línies de negoci, una basada en tecnologia M2M (machine to machine) i una altra basada en xarxes massives de sensors. La tecnologia desenvolupada per AWD pot ser usada per oferir solucions d’eficiència energètica, control ambiental, control d’il·luminació, xarxes de sensors de seguretat i control industrial i edificis intel·ligents, entre altres.

Situada a Madrid i vinculada a Espaitec a través de la contractació virtual, l’empresa la fundar recentment per l’enginyer castellonenc Juan Ignacio Alonso.

AdLemons

Primera plataforma dissenyada per rendibilitzar els blogs mitjançant la gestió de la seua publicitat, aprofitant-ne la microsegmentació natural per oferir una nova via des de la qual els anunciants puguen fer branding (construir una marca) de forma efectiva.

Situada al Parc Científic de la Universitat de València, naix del iWeekend Barcelona al novembre de 2007 amb la intenció de revolucionar el món dels blogs i la publicitat, comprenent les necessitats dels blocaires i dels anunciants en el nou paradigma 2.0 i les seues noves regles.

Prompsit

Empresa del Parc Científic i Empresarial de la Universitat Miguel Hernández d’Elx dedicada al desenvolupament de tecnologies lingüístiques innovadores per oferir serveis relacionats amb la traducció automàtica i la gestió de continguts multilingües. Utilitzen el programari lliure per al tractament automatitzat del llenguatge.

W3Futura

És una jove empresa emergent de nous mitjans i laboratori d’aplicacions mòbils situada al Parc Científic de la Universitat de València. Va ser fundada a mitjan de 2010 i basa la seua activitat en el llançament i monetització de serveis de comunicació.

Les seues solucions estan enfocades a la convergència del sector TIME (Telecom, Internet, Media & Entertainment). Aposten per crear serveis en temps real, més socials, rics en contingut multimèdia i dotats de la ubiqüitat que aporten les aplicacions mòbils. Per a això utilitzen les últimes tecnologies mòbils i multimèdia adaptant-les per construir eines de comunicació amb valor afegit.

Opinno

Amb seu a Madrid i a San Francisco, és una empresa especialitzada en la implantació d’empreses espanyoles a l’àrea de San Francisco, que connecta emprenedors, tecnòlegs i inversors, i impulsa processos innovadors perquè els emprenedors i les seues idees acceleren el camí cap al mercat.