L’UJI aconsegueix l’acreditació institucional de totes les seues facultats La universitat pública de Castelló és l'única universitat valenciana amb centres acreditats institucionalment per ANECA

25/10/2023 | SCP

La Universitat Jaume I ha aconseguit l’acreditació institucional concedida pel Consell d’Universitats de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, la Facultat de Ciències Humanes i Socials i la Facultat de Ciències de la Salut, acreditació que se suma a l’aconseguida en 2022 per l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals. L’UJI és així en l’única universitat valenciana i una de les 10 universitats espanyoles amb centres acreditats institucionalment per ANECA.

«L’acreditació institucional representa major simplicitat i una reducció de burocràcia amb cicles de revisió més espaiats en evitar l’acreditació individual dels títols» ha assenyalat el vicerector de Planificació Econòmica i Estratègica, Modesto Fabra. La validesa de l’acreditació és de cinc anys i el requisit per a la primera acreditació és tindre el 50% dels títols acreditats i el certificat de la implantació del Sistema d’Assegurament Intern de la Qualitat (SAIQ).

Una vegada acreditats tots els centres que imparteixen graus i màsters, el Projecte d’Acreditació Institucional de l’UJI es completarà amb l’acreditació futura de l’Escola de Doctorat, «un repte, perquè s’han de complir criteris addicionals del nou model d’audit internacional relatius a la recerca i la relació amb l'entorn i encara no ho ha aconseguit cap universitat» ha afegit Modesto Fabra.

L'acreditació institucional es va establir pel Reial decret 420/2015, de 29 de maig, com una alternativa al model d'acreditació de títols universitaris oficials de grau i màster. El més recent RD 640/2021 reforça l'acreditació institucional i l'amplia als programes de doctorat.