Vicent Salvador, in memoriam

24/01/2024 | SCP

El 24 de gener de 2023 es va produir el decés del professor i catedràtic de la Universitat Jaume I, Vicent Salvador i Liern.

A banda de les seues destacades tasques com a ensenyant i investigador, a més del seu compromís social, la seua relació amb l’editorial Publicacions de la Universitat Jaume I va ser fructífera i duradora en el temps.

Vicent Salvador, provenia de la Universitat de València, on va exercir de director del Servei de Publicacions, i amb qui ja vam mantenir contactes i trobades. En traslladar-se a l’UJI, va esdevenir, d’una banda autor i coordinador de llibres rellevants com Valoriana. Estudis sobre l’obra d’Enric Valor, El discurs prefabricat. Estudis de fraseologia teòrica i aplicada i El discurs prefabricat II. Fraseologia i comunicació social, o el darrer, publicat el 2022, Una retòrica constructivista; i, d'altra banda, va assumir la codirecció de la col·lecció interuniversitària “Aldea Global”, en els seus inicis, amb la qual s’han publicat notables treballs de l’àmbit de la comunicació i el periodisme.

A banda, professor Salvador va guanyar la càtedra de Filologia Catalana que ocupa en la Universitat Jaume I l’any 1997. Anteriorment, havia estat catedràtic a la Universitat d’Alacant i professor titular a la Universitat de València. Ha fet estades docents i

investigadores, entre altres, a les universitats de Berkeley, Ginebra, Perpinyà o Cambridge. A més a més, va ser un destacat poeta i assagista, que va guanyar el premi de poesia Vicent Andrés Estellés dels Premis Octubre l’any 1992 i el premi de la crítica dels escriptors valencians en la modalitat d’assaig el 2013.

Publicacions de la Universitat Jaume I vol contribuir a preservar la memòria de les persones que han fet aportacions molt importants, i han promogut la seua difusió a través dels llibres.