Publicacions de la Universitat Jaume I ha viatjat a Bucarest amb les editorials valencianes membres de l'Associació d'Editors del País Valencià (AEPV) per a participar en la Bookfest International Book Fair, que s’ha celebrat del 29 de maig al 2 de juny

23/07/2018 | SCP

La Bookfest International de Bucarest, que enguany arriba a la 8a edició, és la fira del llibre més important de Romania. Està organitzada per l’Associació d’Editors de Romania (AER) al Complexului Expozitional Romexpo. En la present edició han participat més de 200 expositors i ha comptat amb més de 100.000 visitants.

La missió valenciana integrada per editorials privades I també universitàries s’ha reunit amb editorials d’altres països per donar-los a conèixer les novetats de la producció editorial valenciana. La participació de l’AEPV en la Bookfest International de Bucarest està emmarcada dins de les activitats desenvolupades pel consorci europeu PUBCOOP a través de Literary Market (www.literarymarket.eu), un portal de cooperació entre l'Associació d'Editors Valenciana (AEPV), l'Associació d'Editors de Lituània (LLA) i l'Associació d'Editors de Romania (AER) dins el Programa Europa Creativa. Aquestes tres associacions treballen conjuntament amb editors independents en llengües menys utilitzades com el valencià, el lituà i el romanès, que sovint tenen dificultats per a la internacionalització a causa dels pocs recursos individuals amb els que compten i a la reducció en l'ús de les seues llengües. El portal Literary Market suposa una eina fonamental per a la promoció dels més de 150 editors associats entre les tres entitats professionals participants i compta amb àrea d’influència comercial de més de 1.200 petits editors independents europeus.

Les editores universitàries, de la Universitat Jaume I i de la Universitat de València, van visitar a més les responsables de la Biblioteca Centrala Universitara Carol I de la Universitatea din Bucureşti, Ecaterina Radu i Petruta Voicu que van rebre una mostra de les publicacions d'ambdues universitats.

Igualment, es va concertar una entrevista amb la professora Mianda Cioba, la directora del Departamentul de Lingvistica Romanica, Limbi si Literaturi Iberoromanice si Italiana de la Universitat de Bucarest, alguns títols del nostre fons editorial com a contribució a la biblioteca en aquella universitat.

Així mateix, Publicacions de la Universitat Jaume I va tenir l’ocasió de lliurar la carpeta amb informació institucional (Ambaixadores UJI) I de promocionar, entre altres títols propis, la novetat editorial Dos obras dramàticas, de Domnica Radulescu, editada dins la col·lecció Sendes, atesa la presència de l’autora en la Fira. Aquest títol hem tingut l’oportunitat de cedir-lo no només a les entitats mencionades, sinó també a l’Institut de Lingüística de l’Acadèmia Rumana, dirigit per Adina Dragomirescu, I també a l’Instituto Cervantes de Bucarest.

A més de la participació a la fira de Bucarest i des de la posada en marxa del projecte el 2016, les editorials valencianes han participat en Vilnius Book Fair (Lituània), l’International Book Fair de Torí (Itàlia), Liber y Liber (L’Alguer, a l’illa de Sardenya, Itàlia) i Salon du Livre et de la Presse Jeunesse (Montreuil, Paris).

La línia d’Internacionalització de l’edició valenciana que promou l’AEPV es complementa amb l’organització de diverses missions inverses d’editors japonesos, xinesos, coreans i turcs, amb el suport d’IVACE Internacional. La participació valenciana en la Bookfest International de Bucarest ha comptat amb el suport de la Generalitat Valenciana, a través de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, dins del programa de fires internacionals que inclou també les fires de Bolonya i LIBER.