07/09/2020 | SCP

La Universitat Jaume I mantindrà els seus programes de mobilitat en el curs 2020-2021 encara que amb recomanacions específiques en funció de les característiques i l'àmbit geogràfic de cada mobilitat, donada la situació actual generada per la pandèmia de la COVID-19.

Amb l'objectiu que les mobilitats es puguen dur a terme amb les màximes garanties possibles per a l'estudiantat i el personal, l'UJI ha elaborat un document específic en el qual es recullen els criteris que regiran la mobilitat acadèmica nacional i internacional, contemplant també els possibles escenaris que puguen implicar la necessitat d'adaptar les diferents mobilitats.

Cal destacar que, per a l'elaboració d'aquestes directrius, la Jaume I s'ha basat en els criteris i recomanacions que han aportat la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) i la Comissió Europea. A més, els principis generals han sigut consensuats amb la resta de les universitats públiques valencianes.

Es partirà del caràcter presencial de la mobilitat acadèmica, encara que algunes mobilitats puguen adoptar de manera excepcional modalitats semipresencials o totalment virtuals a causa de la situació canviant, que pot obligar al retorn accelerat de les persones en mobilitat presencial o a una nova adaptació a l'entorn virtual davant un eventual rebrot de la pandèmia.

En les mobilitats en l'àmbit europeu, en les quals una eventual interrupció de la mobilitat presencial permetria un retorn fàcil a la regió d'origen, es permeten les mobilitats presencials durant el primer semestre del curs 2020/2021, mentre que en altres àmbits geogràfics, les mobilitats tindran lloc prioritàriament durant el segon semestre del curs 2020/2021.

A més, durant el primer semestre del curs 2020-2021 s'admetran mobilitats en modalitat virtual o mixtes, i es reconeixeran els crèdits cursats en aquesta modalitat en el cas que la universitat de destinació accepte aquesta modalitat docent.

En el cas de mobilitats que van ser suspeses a causa de força major es considerarà l'extensió del període d'incorporació de les persones beneficiàries en els centres de destí.

Quant al finançament, si la mobilitat té un caràcter totalment o parcialment virtual, es veuran modificades les quantitats finançades, donades les menors necessitats en el cas que no hi haja desplaçament físic a la universitat d'acolliment.

Des de l'UJI, se seguiran les instruccions de la CRUE i en els seus programes propis es finançaran les mobilitats virtuals fins a un 20% del finançament corresponent a la mobilitat presencial. En el cas de les mobilitats virtuals en el marc del programa Erasmus+, les instruccions del Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE) no preveuen finançament amb fons del programa per als períodes virtuals de mobilitat, encara que sí que són reconegudes acadèmicament. No obstant això, cal destacar que l'UJI establirà un finançament excepcional amb fons propis, seguint el criteri de la CRUE.

El document dels criteris per a la mobilitat està disponible en la pàgina: https://www.uji.es/coronavirus/